Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#1801869
Was al een beetje opzoek geweest maar kan nog niet echt mijn antwoord vinden. Geven jullie naast KVV bijv carnivoer ook nog verse groenten of fruit. Pedro was eerder altijd gek van fruit maar geen idee eigenlijk of je dit ook naast kvv kunt geven. En hoe ga je dan met het gewicht van de hoeveelheid kvv om moet je het gewicht van de groente ook van de kvv afhalen?

En de groente mag dan wel of niet rauw worden geven.
Door Parelridder
#1802809
In de kvv die ze hier krijgen (Darf) zit 10% groenten, dus ze krijgen dat hier niet bij de kvv.
Fruit krijgen ze hier als ik het mijne met hen deel. We zijn bijvoorbeeld alle 3 dól op zure, sappige manderijntjes. Dat wordt niet ergens mee verrekend of zo. Gewoon een lekkere, gezonde snack ;)
Door bloemetje
#1802843
Als ze het lusten krijgen ze het van mij. Maar ik geef het niet standaard. Meestal de resten van mijn eigen maaltijd of een stukje van mijn mandarijntje als je begrijpt wat ik bedoel. Dat kan helemaal geen kwaad en je hoeft dan ook gerust niet te goochelen met gewichten.
In de bibliotheek vind je precies welke groenten je wel en niet mag geven en op welke manier. In principe zou je groente moeten blancheren of pureren omdat een hond ze anders haast niet verteerd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1802967
Er zijn veel soorten kvv die geen of weinig groenten toevoegen.
Voor zover ik terug kan vinden voegt bijvoorbeeld carnivoer geen groenten toe.

Dan zou je zelf een groentenmix kunnen maken (rauwe groenten pureren) en daarvan 5-15% geven.
O.a. hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,795.0.html vind je meer info over groentenmixen.

Je kan beter geen fruit door de groentenmix doen omdat dat gaat gisten als je het met vlees mengt.
De appel is een uitzondering hierop. Als je overig fruit wil geven zou ik ze gewoon met je mee laten eten als je zelf fruit eet.
Door Pedro98
#1804241
[quote="HannekeKjell"]
Er zijn veel soorten kvv die geen of weinig groenten toevoegen.
Voor zover ik terug kan vinden voegt bijvoorbeeld carnivoer geen groenten toe.

Dan zou je zelf een groentenmix kunnen maken (rauwe groenten pureren) en daarvan 5-15% geven.
O.a. hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,795.0.html vind je meer info over groentenmixen.

Je kan beter geen fruit door de groentenmix doen omdat dat gaat gisten als je het met vlees mengt.
De appel is een uitzondering hierop. Als je overig fruit wil geven zou ik ze gewoon met je mee laten eten als je zelf fruit eet.
[/quote]

Als ik het zo lees op de verpakking van de 200gram doosjes zit er hier en daar wel wat groente in, alleen is altijd weer de vraag hoeveel zit er in.
Maar zo nu en dan dus een fruit hapje en een beetje groeten is dus niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1804267
Nee hoor, is erg gezond!
Je zou ook bijvoorbeeld 5% groentenmix toe kunnen gaan voegen en kijken hoe ze het daar op doen.
Zeker als ze 't lekker vinden.  :)

Kjell krijgt bijvoorbeeld een mooiere vacht van groentenmix.
Als ik meer dan een dag of 10 geen groenten voer begin ik dat al te voelen aan zijn vacht (wordt iets stugger).

Je kan groentenmix in een ijsblokjesbakje invriezen, dan kan je heel makkelijke kleinere porties maken.
Als ze bevroren zijn kan je ze ook uitdrukken en bewaren in een zakje (ze vriezen dan niet meer aan elkaar) en de volgende lading weer invriezen.
Door Pedro98
#1805429
[quote="HannekeKjell"]
Nee hoor, is erg gezond!
Je zou ook bijvoorbeeld 5% groentenmix toe kunnen gaan voegen en kijken hoe ze het daar op doen.
Zeker als ze 't lekker vinden.  :)

Kjell krijgt bijvoorbeeld een mooiere vacht van groentenmix.
Als ik meer dan een dag of 10 geen groenten voer begin ik dat al te voelen aan zijn vacht (wordt iets stugger).

Je kan groentenmix in een ijsblokjesbakje invriezen, dan kan je heel makkelijke kleinere porties maken.
Als ze bevroren zijn kan je ze ook uitdrukken en bewaren in een zakje (ze vriezen dan niet meer aan elkaar) en de volgende lading weer invriezen.
[/quote]

Maar is even opzoek na hoe ik dat moet gaan doen en wat er allemaal in zou kunnen.
Door Veerle-scrappyToo
#1806262
Of je zou wat fruit kunnen mixen en invriezen in een kong...uit de vriezer halen en even laten liggen zodat de tong niet vastvriest en likken maar  ;D  Of de mix gemengd met wat yoghourt...
Wij geven wel groenten bij de barf en KVV.  De stukken wortel die bvb bij Alaska zit poept Nena er gewoon weer mee uit dus daar heeft ze iets aan.
Eén keer per maand een middagje mixen en dan invriezen in zakjes in porties...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door