Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nynke
#1802233
Een vriendinnetje van mij heeft een cavaliertje die waarschijnlijk allergisch is voor granen en voor kip. Bestaan er soorten kvv die beide niet bevatten?? En zo ja, welke??

Barfen wil ze helaas niet  :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Nynke op do 28 okt 2010, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1802237
[quote="Nynke F"]
Een vriendinnetje van mij heeft een cavaliertje die waarschijnlijk allergisch is voor granen en voor kip. Bestaan er soorten kvv die beide niet bevatten?? En zo ja, welke??

Barfen wil ze helaas niet  :-\ :-\
[/quote]

haakse barf eend bijvoorbeeld............
Door Nynke
#1802254
[quote="Dian"]
haakse barf eend bijvoorbeeld............
[/quote]

maar volgens haar HB-leveancier mag ze niet maar 1 soort geven, maar moet ze drie soorten per maand geven o.i.d. om te voorkomen dat het hondje tekorten oploopt ??  :-\ :-\
Door Limpy
#1802259
DE CB eend diabetes is ook zonder rijst en kip en misschien dat hun kalkoen ook al in diabetes variatie op de markt is?
En CB bevat vit/min-blablabla, dus zou je aan 1 smaak voldoende moeten hebben zonder tekorten?
#1802288
[quote="Nynke F"]
maar volgens haar HB-leveancier mag ze niet maar 1 soort geven, maar moet ze drie soorten per maand geven o.i.d. om te voorkomen dat het hondje tekorten oploopt ??  :-\ :-\
[/quote]

Dat klopt wel, maar als ze allergisch is voor kip, zou ze dus alle HB smaakjes (geit, paard, vis) moeten kunnen eten.
Door inni
#1802502
[quote="Nynke F"]
maar zijn er van bovengenoemde merken ook kvv's zonder groente erin? want Jaimy verteert zijn groente ook niet :-X :-X
[/quote]


Ik zoek ook naar kvv zonder groenten, zonder rijst  of granen en zonder kip. Haaksbarf bevat broccolli en wortelen, dat verteerde Berre ook niet, ik heb 't een tijdje eruit gepeuterd maar ben overgegaan op Naturis. De Naturis compleet en de allergie versies bevatten dan weer zeewier-korrels en dat geeft hier ook problemen, nu heb ik de enkelvoudige (100%) versie eend besteld en ga dat uitproberen. In de laatste bestelling eend van Naturis vond ik overigens ook geen tarwekorrels meer (en ik moet 't grondig nakijken want al die groene korreltjes moeten eruit).
Door Limpy
#1802532
[quote="Nynke F"]
maar zijn er van bovengenoemde merken ook kvv's zonder groente erin? want Jaimy verteert zijn groente ook niet :-X :-X
[/quote]

Dan zou ze de kat-versies kunnen proberen, CB heeft kat eendmix en deze is zonder rijst. Van HB blijft dan alleen zalm en konijn over (rest bevat kip) kan ze evt zelf iets toevoegen wat hij wel verteerd..

Lupa heeft ook glutenvrije mixen, oa smaak paard (zou toch navragen of daar echt geen kip in zit)
En anders de kiezebrinkmixen in de smaakjes konijn,haas,eend,fazant (als de verhouding bot te hoog is, wat gemalen spiervlees erdoor)
Door Wendi
#1803360
Bij Darf kun je op bestelling een voer laten maken naar wens. Minimale afname is dan wel 50 kg.
Granen zitten er al niet in, voor de kip kan dan een ander diersoort gezocht worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door