Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1801698
Is bij jullie de ontlasting van de hond ook zo onregelmatig?

Ik bedoel hiermee niet vast of zacht maar het aantal keren per dag. Bij Pixie is het echt extreem, althans dat vindt ik. De ene keer is het een aantal dagen 3-4 keer per dag, dan weer een week of langer 2 of 3 keer per dag, dan weer een aantal dagen helemaal niet, dan weer dagen achter elkaar 1 keer. Dus echt geen peil op te trekken.

Nu al weer enkele dagen dat ze 1 keer per dag poept. Op moment van schrijven alweer meer dan 24 uur niet gepoept. Haar menu is niet veranderd, heb momenteel een menu voor 2 weken en dat heeft ze al een aantal weken, enigste wat veranderd is is de dag hoeveelheid.

Weet niet wat ik ervan moet denken, is het goed of niet? Doe ik iets verkeerds?
Door henneke
#1801710
zo extreem als bij jou is het hier niet maar er zit wel verschil in hoor , de ene dag 1 keer een andere dag in de ochtend al en in de middag weer en soms tijdens de lange wandeling een paar keer .
ik denk niet dat het raar is omdat ze niet elke dag hetzelfde eten , het aanbod vlees wisseld zo ook wat er in de groentenmix zit , ik poep ook niet elke dag hetzelfde , omdat ik steeds anders eet  ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1802105
Jane poept eigenlijk redelijk constant, meestal 1x per dag.

Maar bij Charlie wisselt het ook, die neemt ook domweg niet de tijd om te poepen zeg ik altijd. Kan bij hem dus ook wisselen van 3a4 keer per dag tot 1x per dag of niet.
Door lightning
#1802187
hier ook wisselend hoor. meestal wel 1 a 2 keer per dag maar zit wel eens een dag tussen dat het 3 a 4 keer kan zijn en dan weer niet. ik heb me daar eigenlijk nooit zorgen om gemaakt
Door TMG1961
#1802212
Bedankt voor de antwoorden. Maak me er dus drukker over dan nodig is. Is nog altijd wennen na een hond die haar hele volwassen leven 2 maal daags moest.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1802249
Darky en Bora poepen in etappes. Bij Darky is dat meerdere malen per dag, bij Bora is dat 1x per dag, maar dan wel meerdere keren tijdens 1 uitlaatronde. Van Djilly weet ik het niet, die loopt altijd los en duikt voor plas en poep de bosjes in. Djody poept meestal maar 1x per 2 dagen.
Door Lizzy
#1802515
Wisselt je menu per dag van samenstelling? Ik bedoel, geef je de ene dag pens en de andere dag vleesbot en de dag erop spiervlees? Want dat zou het wel verklaren. Hier is er ook geen regelmaat hoor. Niet zo erg als bij jou maar toch kan ik merken of ze een bak vol pens hebben gekregen (veel) of een dag mager spiervlees met kipkarkas.
Door TMG1961
#1802762
Lizzy schreef: Wisselt je menu per dag van samenstelling? Ik bedoel, geef je de ene dag pens en de andere dag vleesbot en de dag erop spiervlees? Want dat zou het wel verklaren. Hier is er ook geen regelmaat hoor. Niet zo erg als bij jou maar toch kan ik merken of ze een bak vol pens hebben gekregen (veel) of een dag mager spiervlees met kipkarkas.
Pixie krijgt 2 dagen per week 's ochtends vleesbot en vis en 's avonds spiervlees plus groentenmix, 4 dagen per week krijgt ze 's ochtends vleesbot met orgaan en 's avonds spiervlees en 1 dag per week 's ochtends vleesbot en 's avonds pens. Dat is altijd hetzelfde, ik wissel alleen met de diersoorten die ze dan krijgt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door