Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ziggi
#179556
Bij Aramis heeft zich sinds vrijdag kennelhoest geopenbaard, ik las dat Lizzy haar hond Tussistin tabletjes (VSM) gaf, fijngemalen door een lepel honing.
Weet iemand hoeveel/hoevaak per dag dit moet/mag?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#179561
Heb dit even van de site van VSM gekopieerd:

Dosering:
Volwassenen en kinderen vanaf 6 jaar:
Bij de allereerste verschijnselen elk uur 1 tablet innemen. Als de klachten verminderen om de 2 of 3 uur 1 tablet innemen. Gebruik maximaal 12 tabletten per dag.
Kinderen van 1 tot 6 jaar:
Bij de allereerste verschijnselen elke 2 uur 1 tablet innemen. Als de klachten verminderen om de 4 uur 1 tablet innemen. Gebruik maximaal 6 tabletten per dag.
De tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond houden en dan doorslikken. Indien na 7 dagen geen verbetering is opgetreden of de klachten zich dikwijls herhalen, doet u er goed aan uw huisarts te raadplegen.

Hopelijk kan je daar wat mee :-\. Ik zou wel de kinder dosering aanhouden, want je had toch een AC?
Door Ziggi
#179563
Ja (AC), ik dacht er zelf ook aan om de kinderdosering maar aan te gaan houden....bedankt voor het meedenken, ik hoop dat het hem helpt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#179579
Ziggi schreef: Ja (AC), ik dacht er zelf ook aan om de kinderdosering maar aan te gaan houden....bedankt voor het meedenken, ik hoop dat het hem helpt.
Dat hoop ik ook, beterschap.
Door danja
#179594
Bij de Rottweiler van mijn zus was ook kennelkuch geconstateerd. Zij is 2 weken geleden geopereerd en is haar mild met een kankergezwel verwijderd, doordat haar immunsysteem verzwakt was door de kanker kreeg zij kennelkuch. Ze heeft een antibioticakuur gekregen en zij geeft Daro Tijmsiroop. Het gaat heel goed nu met haar. Zij geeft gewoon de kinderdosering.

Groetjes Anneke ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#179660
Ik gebruik voor huisdieren altijd de kinderdosering bij homeopatische middelen.
Door Elvira
#180072
leuk die siroop. Onze dierenarts raadde ook hoestsiroop aan. Helaas vond madam het niet lekker en werkte ze het met haar tong naar buiten. Leuk dat plakspul in haar lange vacht. Ik gebruikte ook de dosering voor kinderen en een homeopathisch drankje.
Mijn vorige 2 goldens hebben allebei wel eens kennelhoest gehad, Zingaro gelukkig (nog) niet.
Door Lupa
#180110
je kan het ook toe dienen met een spuit(zonder naald)
bek dichthouden tussen de kiezen zit er ruimte om dat spul erin te spuiten bek nogsteeds dicht houden en de strot masseren, meeteen daarna even een stuk kaas geven
Gebruikersavatar
Door Nitus
#180152
Pattie schreef: wat is ac ?? of stel ik nou een domme vraag..?? :-\
Nee hoor, da's geen domme vraag, AC = Australian Cattledog ;)
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 04 okt 2004, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pattie
#180157
ohw.. :-[ hehe die ken ik wel..!! ;D
Laatst gewijzigd door Pattie op ma 04 okt 2004, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door