Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1800091
Nu net klaar met pens op gewicht snijden.
Ik had nog twee zakken gemalen pens en voor de rest lappen.

Nu heb ik er niet zo'n moeite mee dat het ruikt, want de hondjes vinden het lekker dus dan doet vrouwtje wel d'r best  :biggrin2:

Maar die lappen op gewicht snijden vind ik eigenlijk een rotklus en wilde voortaan gemalen verse pens gaan kopen.
Maar bedacht me ook dat smuldier pensmaaltijden heeft, maar of dat goed is...

Ik kon alleen het volgende topic erover vinden, maar die liep dood..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 465.0.html

Nu vroeg ik me wie er verse pens heeft en wie kvv.
Waarom kies je hiervoor en in het geval van kvv, welk merk schaf je aan??

Ben benieuwd naar jullie gedachtes.

Groetjes,
Sanne
Laatst gewijzigd door hubbabubba op ma 25 okt 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1800150
Ik geef verse pens. Koop het in halve kilo's en zaag het dan in bevroren toestand. Dan is het prima te doen. Gemalen pens kun je natuurlijk ook geven, maar ik geloof dat de pens van Rodi en Smuldier is schoongespoeld. Daar zou ik dan niet de voorkeur aan geven. Vaak kun je bij barf-verkooppunten ook gemalen vuile pens kopen.
#1800156
Ik geef verse pens en kvv pens. De verse pens meestal een hele lamspens. Die snij ik niet, maar die knip ik en dat gaat heel makkelijk. Die krijgen ze om de week op zondag. tussendoor krijgen ze 1-2 keer per week de enkelvoudige pens van smuldier. Dat is goedkoop en ze eten het erg graag.
#1800231
Beide, gemalen Pens per Kilo van Kiezebrink en verse hele lamspens van Kiezebrink of Lotgering. Ik knip de lamspens met de keukenschaar, soms is het meer scheuren.  1 kilo knip/scheur ik in vieren dus dat valt nog wel mee, vind ik. Het stinken of ruiken vind ik ook wel meevallen, idd omdat het meestal nog (half) bevroren is. ;D ;D :D
#1800316
Omdat ik er hier 1 heb die pens enorm vindt stinken en absoluut niet wil voeren (vriendlief) ben ik van lappen op gemalen overgstapt. Dat wil ie nog wel in de bakken doen.
Ik wil graag dat we allebei de honden kunnen voeren, dus kies ik bewust voor de gemalen variant.
Hele lappen wordt door Djilly sowieso niet gegeten en Darky slurpt alles naar binnen en dan kan ik het weer uit zn keel gaan halen. Is ook geen optie dus..
#1800338
Ik geef  van alles wel: penslappen, pens gemalen, dibo pens, en ook wel kvv pens van smuldier.
Raiko is gek op pens, en lust alle varianten wel. Het liefst geef ik wel gewoon de echte pens. (Geen probleem met porties maken ik snij het altijd als het nog licht bevroren is en dan gaat het hartstikke makkelijk). Eigenlijk vind ik dat minder stinken dan de smuldier pens..... :D
#1800353
Ik heb penslappen en koop ze per kilo. En ik snijd ze als ze ontdooid met een goed vleesmes, dat gaat perfect.
Ik heb wel eens een pakje Smuldier pens gekocht toen ik tekort kwam. Maar hier geldt net als bij ander gemalen spul dat je niet ziet/weet wat je geeft. Als ik een penslap heb snijd ik bijvoorbeeld het teveel aan aanhangend vet weg. Dat voer ik niet. Als de pens gemalen is zit al het vet er bij en heb ik geen idee hoeveel ze daarvan binnen krijgen.
Verder verblijft ongemalen spul wat langer in de maag en zijn ze dus langer verzadigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door