Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#179798
Morris staat nu ruim 3 weken op een eliminatie-dieet van eend, tot nu toe nog zonder resultaat/verandering van de klachten.
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat hij de eend zo langzamerhand wel gezien heeft en steeds lastiger gaat eten.
Ik heb de afgelopen dagen 2 keer een maaltijd overgeslagen om zo zijn eetlust weer een beetje op te wekken, maar helaas werkt dit niet. Hij draalt nog steeds om zijn eten heen en na een aantal keer weg te zijn gelopen bij zijn eten, eet hij het uiteindelijk maar op, al laat hij steeds vaker wat liggen.
Nu vroeg ik me af of ik over kan stappen op een andere eiwitsoort die hij nog niet eerder heeft gehad b.v. geit, of is dit absoluut niet slim om te doen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#179812
Moeilijk hoor, ik dacht dat je eliminatie-dieeten minimaal 6 weken moest volhouden :-\. Dus dan zou ik nog niet overstappen op een andere eiwit bron.
Balen dat Morris het niet meer wil. Geef je een KVV of stel je zelf samen? Want bij zelf samenstellen kun je misschien nog eens wisselen welk deel je van de eend geeft. Dus of nekken, of vleugels..
Laatst gewijzigd door Nitus op zo 03 okt 2004, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#180013
Pfff, zeker moeilijk.... Als ik het goed heb, heeft hij huidproblemen he? Tja, misschien kun je wel overschakelen naar geit, maar ik zou me eerder (gevoelsmatig) aansluiten bij Anne Marie. Zelf gaan samenstellen met eend....
Door Elise
#180040
Bij een eliminatie-dieet gaat het idd om minimaal 6 weken. Gelukkig eet Spike eend met smaak, want voor hem is het de oplossing voor zijn huidproblemen. Ik zou de eend nog wel 3 weken proberen vol te houden, misschien is zelf samenstellen dan een oplossing. Wij hebben ook wel eens een slechte eter samen met een andere hond tegelijker tijd eten gegeven en toen at hij wel alles op.
Door Carlijn
#180137
Ik stel (nu even helaas) al zelf samen, dus ik kan er verder weinig verandering in brengen.
Hij krijgt dus ook al steeds verschillende stukken van de eend maar ik merk geen verschil in wat hij lekkerder vind of niet.... momenteel is het gewoon allemaal niet :-\
Door Lizzy
#180159
Veel honden vinden eend natuurlijk ook nog niet eens te knagen... wat krijgt hij er verder bij, bij de eend? Kun je het misschien lekker maken met een beetje olijfolie en knoflook?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door