Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welke dier/vleesssoorten zouden jullie willen?

Kangaroevlees
42
13%
Antilopevlees
38
11%
Bisonvlees
50
15%
Struisvogelvlees
43
13%
Hazenvlees/schouders/bouten
39
12%
Wilde eend (panklaar)
18
5%
Hertvlees
49
15%
Hertorgaan
33
10%
Fazantkarkas/bouten
14
4%
Anders, namelijk;
6
2%
Door **Jolanda**
#1799908
Ik wil met mijn leverancier om de tafel gaan om te kijken of er iets geregeld kan worden wat vleesjes aangaat (restpartijtje(s))

Maar...ik zit met een probleempje :-[
Ik weet niet om welk vlees ik moet vragen, want veel vlees is al zo 'gewoontjes' ::) :-X
Snel 'ja is goed, dat willen de limburgse/nederlandse barfers wel' zeggen, is een risico want ik weet niet goed wat wij/jullie barfers willen ::)
Dus vandaar de poll. ;)

Willen jullie dan ook even aangeven welke prijs jullie er max aan uit willen geven, dan weet ik waar ik rekening mee kan houden als we prijsafspraken gaan maken ;) Ik vind dingen soms al erg snel (te) duur :-[ maar dan hoor ik later dat iemand dat er best voor had willen betalen ::)

En als laatste: hoeveel zouden jullie er van willen bestellen? (halverwegen november)
Als ik 300kg als restpartij kan krijgen, durf ik wel te zeggen dat ik dat wil hebben. Maar, als het om 800kg gaat, durf ik dat niet zo snel omdat ik niet weet of er voldoende interesse is ::)

Willen jullie me helpen?

Kort is het dus:
Welk vlees/diersoort?
Welke max prijs? (per vlees/diersoort)
Hoeveel zouden jullie max willen?

Alvast bedankt! :-*
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op zo 24 okt 2010, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1799917
vanaalst schreef: ik heb kangaroe, bison maar moet antiloop zijn :-[ en hertenvlees en orgaan aangegeven..
van alles zou ik wel 10kg willen onvoorbehoud......niet meer dan 3.-- een kilo..
Als het goed is kun je je invoer veranderen ;) Tenminste dat had ik aangevinkt...voor gevalletjes als dit ;)
Aan de rechterkant staat 'verwijder stem', als je daar op klikt kun je je nieuwe, goede stem uitbrengen ;)
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op zo 24 okt 2010, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1799920
Limpy´s aai-assistente schreef: Kun je bizon met koeien vergelijken?
Bizon is donkerder van kleur dan rund...en je moet opletten als je het uit de hand geeft, anders ben je je vingers kwijt ::) Hier tenminste ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1799923
Kon niet kiezen  :biggrin2:
Hier in principe al het vlees goed, alleen duif of gans niet zo.
Wel probeer ik altijd onder de 2,00 euro te kopen, beetje afhankelijk wat het is. Spiervlees en orgaan max. 2,50.
Hoeveelheid is afhankelijk van wanneer en hoevaak er besteld wordt.
Maar om een idee te geven, de honden eten hier een kilo of 110 weg per maand.
Dus dat probeer ik ook wel te bestellen per maand, maar daar zit dan natuurlijk ook gewoon kip, rund, lam en eend enzo bij om de prijs wat te drukken.

Ben erg benieuwd hoe en wat. Lief dat je wil overleggen met je leverancier  :-*
Door hannabelgje
#1799924
IK wil graag struisvogel, haas en hert. Zoë lust erg graag gevogelte, misschien ook wel struisvogel.
Ik heb niet veel plaats in mijn vriezer. een kilo of 15 ofzo.
Struis max 4 euro per kg, Hert max 2.50 per kg en haas max 4.00 euro per kg.
Qua hoeveelheid ligt het er aan wanneer het zou zijn.
Door Limpy
#1799926
Jol schreef: Bizon is donkerder van kleur dan rund...en je moet opletten als je het uit de hand geeft, anders ben je je vingers kwijt ::) Hier tenminste ;)
;D ja met jouw Tanja qua grootte kan ik me daar iets bij voorstellen maar ik denk niet dat mijn katten zo hard bijten....

Qua prijzen tussen de 2 en 4 euries en ik kan maar max 5 kg per dier kwijt want zoveel eten 4 katten niet...
(heb kangaroe,antilope,bizon en struis aangevinkt maar 1 kg per soort is leuk om te proberen als dat kan)
Laatst gewijzigd door Limpy op zo 24 okt 2010, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1799930
Limpy´s aai-assistente schreef: ;D ja met jouw Tanja qua grootte kan ik me daar iets bij voorstellen maar ik denk niet dat mijn katten zo hard bijten....
Dan vraag dat maar aan Nadia...die moet ook altijd opletten als ze het aan haar katten voerd ;) :D
Het zijn barftijgers he ;) :P ;D
Gebruikersavatar
Door nova
#1799939
Ik ga voor alle vleessoorten  die zonder bot zijn. Orgaan idem.
Bij mij ligt de grens op 2,50/kilo, en eigenlijk omdat ik goede  alternatieven heb voor die prijs of zelfs minder  ::)

Ter info:

Ik heb Bison vlees, en als ik dat in de bak gooi, dan vreten ze bekant de bak mee op :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1799949
Ik heb aangevinkt :
bison, hert, haas, kangaroe eigenlijk kan ik net zogoed alles aanvinken.

Prijs tot €2,50/€3,00kg en ik kan meestal wel 10kg per diersoort kwijt hierzo.
Door **Jolanda**
#1799956
vanaalst schreef: bizon is ook goed, eten doen ze het toch wel!
maar jeetje, volgende maand al!!
dan moeten ze aan de bak hier ;D ;D
Nou als ik weet dat een partij (bijv800kg) niet op kan gaan, kan ik altijd vragen of het een maandje langer mag blijven staan ;)
Ik verwacht dat dat geen probleem is, hij weet dan in ieder geval dat ie alles kwijt komt ;)
En...het zal niet om 6verschillende producten gaan vermoed ik, ik denk dat er komende maand naast de kangaroe en wilde eend nog 1 ander soort bij komt...de rest mag wachten tot de maand erna, want anders kom ik zelf in de knoei :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door