Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1799747
Het is weer zover, Zoë is weer vreselijk aan het mutsen met haar eten. Ze krijgen 's morgens meestal smuldier en dat eet ze goed. 's avonds krijgen ze meestal vleesbot. Zoë wil op het moment alleen kip en kalkoen eten. Ze eet geen konijn, eend of hert terwijl ze dat normaal erg lekker vindt. Nu heeft ze dus op het moment alleen rund, kip en kalkoen. In mijn orgaanmix zit wel eend en lam, dat meng ik door haar smuldier en dan eet ze het wel.
Krijgt ze nu te weinig binnen?
Oh en ze krijgen bijna dagelijks nu geitenmelk, dat vind ze heerlijk.

Ik denk erover om haar dan maar weer kvv tussendoor te gaan geven met de diersoorten die ze tekort komt. Is dat een goed idee?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1799813
rund, kip, kalkoen, eend en lam, dan tel ik 5 diersoorten en daarbij dan s'ochtens nog een complete kvv.
Jou hond komt niets tekort  ;)
Op den duur is het natuurlijk wel leuk als je diersoorten vindt die ze beter eet, maar voor lijkt me het geen probleem.
Eet ze wel iets van vis? dat lijkt me wel handig.
Door hannabelgje
#1799820
Ze eet op het moment alleen rund, kip en kalkoen. Vis wil ze af en toe eten. De laatste keer wilde ze geen zalm. Ze krijgt meestal smuldier enkelvoudig vlees of pens. Omdat ze nu zo slecht eet geef ik haar nu ook af en toe weer de compleet glutenvrij van smuldier.
Haar orgaanmix heb ik gemaakt van kippenmagen, eendenlever, lamshart en rundernier. Die meng ik dan door de enkelvoudige vlees van smuldier.
Ik ga dat adresje eens uitproberen wat ik gevonden heb, daar verkopen ze ook gemalen eend en naturis.
Door hannabelgje
#1801467
Ben net maar even naar het islamcentre gegaan voor lam. Ik heb ribbetjes en lamsnekken. Meestal vindt ze dat erg lekker. Dan heeft ze weer vier beessies, lam, kip, rund en kalkoen. Het trutje.
Door hannabelgje
#1807678
Ik ben vandeweek naar de hallalwinkel geweest en heb daar lams nek en ribjes gehaald. Dat heeft ze heerlijk opgepeuzeld. Ik denk dat het wekelijks wat lam erbij wordt voor mijn lieffie. Eten we zelf wel wat minder.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1808081
Kijk als het maar een korte periode is dat ze minder diersoorten eten is het niet erg. Dan kun je kijken hoeveel diersoorten ze gemiddeld in een half jaar binnen krijgen. En ipv lam zou je ook geit kunnen halen is een stuk goedkoper ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door