Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tesje1
#1783664
Hallo,

Ik heb al een eerder topic gestart en naar aanleiding daarvan heb ik nu een menu op basis van kvv met af en toe een barfhap.
Kan iemand mij zijn mening hierover geven.
Persoonlijk bericht (Online)


Oke,

even een voorbeeld.
als ik gewoon bij lupa (op 1 adres wel zo makkelijk) wil bestellen

Maandag  lupa compleet kip/rund
dinsdag  kiezenbrink fazantmix
woensdag lupa pensmaaltijd compleet
donderdag darf eko
vrijdag lupa paard
zaterdag shaweca zalm/rund mix
zondag dan toch misschien iets bij lotgering vandaan of 1 van de andere nog een x

en dan om te beginnen 2 of 3 keer een barfhap in vorm van kippenvleugel of nek. of vuile penslap kan je dat ook bij lupa krijgen zie niet direct vuile penslap staan? (al deze barfhappen kan ik een pup van 8 weken al gelijk geven???)
runderkopvlees fijn of lappen is dat ook wat?
en een panharing in de week is dit een verantwoord menu voor mijn nieuwe boeffie???

alvast bedankt iedereen voor de moeite
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1786265
[quote="Tesje1"]
Maandag   lupa compleet kip/rund
dinsdag  kiezenbrink fazantmix
woensdag lupa pensmaaltijd compleet
donderdag darf eko
vrijdag lupa paard
zaterdag shaweca zalm/rund mix
zondag dan toch misschien iets bij lotgering vandaan of 1 van de andere nog een x

en dan om te beginnen 2 of 3 keer een barfhap in vorm van kippenvleugel of nek. of vuile penslap kan je dat ook bij lupa krijgen zie niet direct vuile penslap staan? (al deze barfhappen kan ik een pup van 8 weken al gelijk geven???)
runderkopvlees fijn of lappen is dat ook wat?
en een panharing in de week is dit een verantwoord menu voor mijn nieuwe boeffie???
[/quote]

Ziet er prima uit zo! Als je vuile pens geeft, zou ik niet de pensmaaltijd compleet geven, dat is wat dubbel dan. Bij Lupa kun je Runderpens Heel of Runderpens kopen, dat is vuile pens.

Ik heb geen ervaring met puppen, maar volgens mij moet pens en kippennek wel lukken.
Door hannabelgje
#1786293
Ik zou meer afwisselen. Bij lupa hebben ze zo veel verschillende soorten kvv, dat je daar best veel mee kunt. Ik mis eend, konijn en lam of geit. Van shaweca hebben ze betaalbare geit, van bibi hebben ze betaalbare lam, zit alleen wel rijst bij. Van carnivoer hebben ze betaalbare eendmix. De mixen van kiezebrink zijn ook niet duur en daar hebben ze ook konijn van. Kortom ik zou meer afwisselen qua merken en diersoorten. Het is nu erg veel rund.
Haaksbarf vind ik ook goed spul, maar dat is wel weer wat duurder.
Veel succes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1786336
[quote="Tesje1"]
Hallo,

Ik heb al een eerder topic gestart en naar aanleiding daarvan heb ik nu een menu op basis van kvv met af en toe een barfhap.
Kan iemand mij zijn mening hierover geven.
Persoonlijk bericht (Online)


Oke,

even een voorbeeld.
als ik gewoon bij lupa (op 1 adres wel zo makkelijk) wil bestellen

Maandag   lupa compleet kip/rund
dinsdag  kiezenbrink fazantmix
woensdag lupa pensmaaltijd compleet
donderdag darf eko
vrijdag lupa paard
zaterdag shaweca zalm/rund mix
zondag dan toch misschien iets bij lotgering vandaan of 1 van de andere nog een x

en dan om te beginnen 2 of 3 keer een barfhap in vorm van kippenvleugel of nek. of vuile penslap kan je dat ook bij lupa krijgen zie niet direct vuile penslap staan? (al deze barfhappen kan ik een pup van 8 weken al gelijk geven???)
runderkopvlees fijn of lappen is dat ook wat?
en een panharing in de week is dit een verantwoord menu voor mijn nieuwe boeffie???

alvast bedankt iedereen voor de moeite
[/quote]

Ik vind de afwisseling qua diersoorten ook wat aan de karige kant.
De barfhapjes die je erbij wilt geven kunnen ook prima voor een pup.

Panharing is prima, dat maakt met de zalm een mooi aandeel vis in het menu.
Door Tesje1
#1787249
Thanx iedereen ga nu maar eens even kijken of ik dan kan gaan bestellen.

en kijken of ik er nog wat andere soorten  bij kan doen

en kijken of ik het kwijt kan of ook gelijk maar een vriezer moet aanschaffen.

kwam trouwens hier ergens op de site ergens tegen een overzichtje met de hoeveelheid die je moet voeren van bepaalde merken voor een hond van 20 kilo.

iemand enig idee hoe dat bij lupa darf shaweca en kiezenbrink zit?

zoals carnibest is wel wat duurder maar ook zuiniger in gebruik zag ik. vandaar nog even deze vraag.

zal ook zeker niet de laatste zijn ;)

liefs,Tessa
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1787442
[quote="Tesje1"]
Thanx iedereen ga nu maar eens even kijken of ik dan kan gaan bestellen.

en kijken of ik er nog wat andere soorten  bij kan doen

en kijken of ik het kwijt kan of ook gelijk maar een vriezer moet aanschaffen.

kwam trouwens hier ergens op de site ergens tegen een overzichtje met de hoeveelheid die je moet voeren van bepaalde merken voor een hond van 20 kilo.

iemand enig idee hoe dat bij lupa darf shaweca en kiezenbrink zit?

zoals carnibest is wel wat duurder maar ook zuiniger in gebruik zag ik. vandaar nog even deze vraag.

zal ook zeker niet de laatste zijn ;)

liefs,Tessa
[/quote]

De aanbevolen hoeveelheden zullen per merk niet extreem uiteenlopen en gaan ook in de regel hand in hand met de aanbevolen hoeveelheden die je bij BARF voert.
Dat sommige fabrikanten wat zunig adviseren is een reken je rijk aktie om het product qua prijs niet al te ernstig uit de toon te laten vallen. Andere keerzijde zijn de kvv's die dusdanig vet zijn dat een hond er al snel op dichtgroeit wat dan vertaald wordt naar....hij heeft maar heel weinig nodig. Maar daar waar enkel veel vet zit, daar zitten geen nutriënten, dus op den duur loopt je hond tekorten op, zeker als deze in de groei is. Praat ik nog niet over pancreaproblemen die je hiermee ook kunt krijgen.
Per merk wordt er altijd een richtlijn gegeven, maar meer dan een richtlijn is dat dan ook niet.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1788723
Ik heb trouwens de kiezebrink mixen nog even nagekeken en de Fazantmix is niet compleet. Er zit hele fazant in, zonder veren en filet, het spiervlees is er dus afgesneden. Het is niet erg om een dag niet compleet te voeren, maar de kans is groot dat het botgehalte vrij hoog is, en daar kunnen sommige honden problemen mee krijgen.
Door _Sandra_
#1799633
[quote="Angelique"]
De aanbevolen hoeveelheden zullen per merk niet extreem uiteenlopen en gaan ook in de regel hand in hand met de aanbevolen hoeveelheden die je bij BARF voert.
Dat sommige fabrikanten wat zunig adviseren is een reken je rijk aktie om het product qua prijs niet al te ernstig uit de toon te laten vallen. Andere keerzijde zijn de kvv's die dusdanig vet zijn dat een hond er al snel op dichtgroeit wat dan vertaald wordt naar....hij heeft maar heel weinig nodig. Maar daar waar enkel veel vet zit, daar zitten geen nutriënten, dus op den duur loopt je hond tekorten op, zeker als deze in de groei is. Praat ik nog niet over pancreaproblemen die je hiermee ook kunt krijgen.
Per merk wordt er altijd een richtlijn gegeven, maar meer dan een richtlijn is dat dan ook niet.
[/quote]

Hoeveel % aan vet mag er dan in een kvv zitten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door