Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1799412
Na een lekkere avond jachttraining gevolgd te hebben op weg naar huis gebeurde het gister....net het bospad af stak een onvoorzichtig konijn de weg over die ik onmogelijk meer kon ontwijken.... Met auto alles ok, met konijntje wat minder helaas  :-\.....Maar ja, ik ben dus blijkbaar net zo'n opportunist als dat de hond is van nature, want konijntje ging wel mee in de kofferbak wan t je hoeft niet lang naar zo'n beestje te kijken om er een heerlijke maaltijd vor je hond erin te zien.

Toen ze m vanavond kreeg (haar eerste volledige prooidier)had ze er ook totaal geen moeite mee, en 30 minuten later lagen er alleen nog een paar plukjes vacht en een konijnepootje (die heeft konijn geen geluk gebracht) achter het huis...

Nu ligt ze al de hele avond uit te buiken en te slapen (je kunt zien dat d'r buik vol zit, konijn was net iets meer dan een kilo) en is helemaal tevreden, maar ik voel me ondertussen toch wel een beetje schuldig tov het konijn eerlijk gezegd.....Maar de aanblik van een gelukkige hond maakt veel goed.
Door lianneke
#1799589
Hoi,

Ik rijd 3 keer in de week s,nachts als chauffeur :drive1: over de nederlandse wegen en wat je dan allemaal over ziet steken en vliegen wil je niet weten.
Heb al een uil, diverse konijnen :rabbit: en een kat (die lopen er met bosjes) aangereden en iedere keer vind ik het verschrikkelijk en zit met een brok in mn keel achter stuur.
Nu zijn de reeen erg in de weer en lopen dan ook gewoon op de vluchtstrook, ik hou mijn hart vast als er eentje oversteekt.
Aan de andere kant gaan de radartjes draaien........(hoe krijg ik in vredes naam dat ding in de auto....)
Vind het wel erg vanmezelf , waarschijnlijk bel ik gewoon de politie........
Lianne
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1799817
lianneke schreef: Hoi,

Ik rijd 3 keer in de week s,nachts als chauffeur :drive1: over de nederlandse wegen en wat je dan allemaal over ziet steken en vliegen wil je niet weten.
Heb al een uil, diverse konijnen :rabbit: en een kat (die lopen er met bosjes) aangereden en iedere keer vind ik het verschrikkelijk en zit met een brok in mn keel achter stuur.
Nu zijn de reeen erg in de weer en lopen dan ook gewoon op de vluchtstrook, ik hou mijn hart vast als er eentje oversteekt.
Aan de andere kant gaan de radartjes draaien........(hoe krijg ik in vredes naam dat ding in de auto....)
Vind het wel erg vanmezelf , waarschijnlijk bel ik gewoon de politie........
Lianne
Oh een ree  :dribble:
Nee zonder gekheid, ik heb ook weleens een konijn aangereden per ongeluk en die ging ook gewoon naar de honden.
Was in het begin van mijn Barfperiode, dus ik braaf het konijn gevilt.
Maar nu weet ik dat dat niet hoeft en ze het echt netjes opeten zo'n heel konijn.
Door ulla
#1800213
Wij hebben hier een fazant op de voorruit gehad, beest was op slag dood, en in de ruit zat een barst.
Fazant is opgegeten,ruit gerepareerd. ;D

Maar zonder gekheid,nu heeft zo,n dier nog ergens voor gediend, hoewel ik denk dat kraaien en andere dieren het ook wel oppeuzelen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1800356
Benjy en Misty schreef: Ik ben een softie. Hier komt niks te eten in huis voor de honden wat nog in het  velletje zit. Ogen ben ik ook echt niet dol op.  :-[
Ik ook hoor.. :-[
Ik kan er nog niet zo goed tegen als zo'n dier me aankijkt. Een vissenkop gaat nog net. En laatst had ik kwartelkarkasjes waar kopjes tussen zaten. Nou, goed..die heb ik er maar wat tussen gehusseld..ik weet het, het slaat nergens op. Want met de rest heb ik ook geen moeite en dat is hetzelfde diertje natuurlijk.

Maar vind ook dat je, je niet schuldig hoeft te voelen. Je hebt het diertje niet expres aangereden. 
Gebruikersavatar
Door pike
#1800384
Ben ook wel een softie maar ik kan ze toch ook niet laten liggen. Tijdje terug kwamen we tijdens wandelen een net aangereden haas tegen. Het beestje lag midden op de weg. Ik had hem in eerste instantie in de berm gelegd, ik vind het namelijk niet nodig dat jan en alleman er nog eens overheen gaat rijden  :-X. Ik liep vervolgens door, maar de honden bleven maar omkijken. Toen dacht ik, jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Dus teruggelopen, haas in plastic tasje gestopt, en mee naar huis. Thuis heb ik hem op de weegschaal gelegd, beestje was nog geen kilo. Ik heb hem toen aan Duc gegeven, zijn eerste echte echt complete prooidier  8) Hij heeft hem tot en met het laatste haartje opgegeten, er bleef geen kruimeltje over. Ik vond het toen zo bijzonder dat ik het ook op film gezet heb.
Door jara
#1800717
er zijn gelukkig baasjes die hetzelfde doen in zo'n geval... Mijn vrouw vond het eigenlijk niet kunnen om het konijn met huid en haar te geven maar stond er wel met de neus bovenop toen Jara aan het eten was. Ze heeft alleen wel vreselijk liggen gassen vanavond... Dat was wat minder! Ben nog niet zolang bezig met barf merk in mijn omgeving veel verbazing als men hoort hoe wij onze hond voeren (zeker als ze de fotos zien van haar met komijn). Gelukkig is onze dierenarts heel positief erover!
#1800859
Senna99 schreef: Ik ook hoor.. :-[
Ik kan er nog niet zo goed tegen als zo'n dier me aankijkt. Een vissenkop gaat nog net. En laatst had ik kwartelkarkasjes waar kopjes tussen zaten. Nou, goed..die heb ik er maar wat tussen gehusseld..ik weet het, het slaat nergens op. Want met de rest heb ik ook geen moeite en dat is hetzelfde diertje natuurlijk.

Maar vind ook dat je, je niet schuldig hoeft te voelen. Je hebt het diertje niet expres aangereden.   
Pffff gelukkig!!! Ik dacht echt dat ik de enige ben hier op BP
Door Wendi
#1803356
Laatst ook een net aangereden haas meegnomen (hij was nog warm!).
Voel me wel beetje schuldig naar de vossen, de kraaien.
Die hebben het nog altijd moeilijker dan mijn honden :-\
Vroeger gooide mijn buurman (jachtopziener) zijn slachtafval van aangereden reeen altijd in het land voor de vossen.
Nu gaat alles naar mij....

Maar over het aanrijden zelf hoef je je niet schuldig te voelen vind ik.
Door Jasmin
#1804547
Ik wil ook zo'n buurman!

Heb het al eerder verteld hier. Van het groepje honden met hun bazen waar ik 's morgens mee wandel, had één van de honden een jong konijn gevangen. Begeleid door een heleboel "och's en ach"s" van de bazen heb ik het konijn afgepakt, maar het was al dood. Mijn impuls was om het weer terug te geven aan de honden, die kwijlend om me heen stonden, maar de kreten van afschuw weerhielden me daarvan. Ik heb het toen achter een hek gegooid, zodat de honden er niet meer bij konden.

Dat gebeurde voor ik ging barfen. Nu zou het konijn gewoon mee gaan in een plastic (poep-)zakje.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door