Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hubbabubba
#1798878
Hoi hoi! :biggrin2:

Ik ben vandaag even op pad geweest om vlees en groente in te kopen, maar hier even een vraag over orgaanvlees.

Ik heb op maandagavond onder andere het volgende op het menu staan:

hart, lever en nieren van lam/schaap

Nu heb ik bij deze slachterij geen hart, lever en nieren kunnen krijgen van het schaap/lam, maar wel lamstongetjes.
Ik heb zo'n 20 tongetjes meegenomen, maar kan ik deze dan de plek in laten nemen van de lever??
Dan ga ik nog bij de andere slager achter hart en nieren aan maar dat moet wel lukken!

Of is een tong spiervlees en geen orgaan??
Door Lizzy
#1798879
Nee, tong kun je niet geven in plaats van lever. Ja, af en toe. Maar niet standaard. Lever bevat namelijk vitamine A en D. En tong niet. Voor mij valt tong onder orgaanvlees. Omdat ik als definitie van spiervlees hanteer "het vlees dat het skelet bij elkaar houdt en zorgt voor beweging".
Door Jasmin
#1799366
Ik heb kalfstong in de diepvries liggen. Het is mooi mals vlees van binnen, maar de buitenkant is erg stug en "rasperig" en lastig te snijden.  Maar de hond en ook de kat krijgen het wel weg.
Door hubbabubba
#1799383
Drogen... heeel toevallig zit ik net een topic door te lezen over droogmachines en die gaat er ook wel komen, maar voorlopig heb ik nog snoep genoeg in huis  :D

Ik zal de lamstongetjes wel even bewaren en later proberen te drogen.
Ik heb ze allemaal los van elkaar ingevroren en toen in een zak gegooid bij elkaar, ze liggen er prima bij :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1799385
lauraV schreef: ik zou proberen te drogen .....
Tong is doorgaans te vet om te drogen  ;)
Ik heb ze ook wel eens en geef ze dan voor de afwisseling als orgaan i.p.v. pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door