Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mikey32
#1798282
Weer een vraagje van mij beste forumgenoten. Sinds Sky vers vlees krijgt heeft ze nu 2 keer in 2 weken moeten spugen. Daarvoor in 8 maanden 1 keer. Het is voornamelijk gal en 1 keer zag ik er wat witte stukjes in, ik neem aan stukjes bot. Helaas heb ik niet bijgehouden bij welk soort vlees het was. Ze krijgt rund, kip, eend, konijn en makreel. Staat een van deze soorten bekend om het feit dat honden er van kunnen gaan spugen of dat ze ze minder goed verdragen?
Door Migudu
#1798308
Sommige honden kunnen niet zo goed tegen makreel, heb ik wel eens gehoord.

Groetjes,
Gerda
Door mikey32
#1798326
Hoi Gerda,
Ik weet niet meer wat ik haar gegeven had voordat ze spuugde maar ik weet wel zeker dat het de makrel niet was. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Michael
Door Migudu
#1798329
Gal spugen kan ook te maken hebben met dat de maag te lang leegblijft, bijvoorbeeld als ze gewend zijn op een vast tijdstip te eten en
het dan ineens een stuk later op de dag krijgen.

Groetjes,
Gerda
Door Love Bird
#1798505
Een van mijn honden spugt altijd gal als er iets van kip inzit. Hij stinkt dan ook uit zijn adem en ook aan de andere kant komen er luchten uit die je liever niet ruikt  :-[
Alle overige vlees verdraagt hij goed.

Maria
Door TMG1961
#1798649
Pixie deed dat 's ochtends soms. Ik geef haar nu als ik ga slapen nog een klein beetje vlees (30-40 gram) en sindsdien heeft ze er geen last meer van.
Door mikey32
#1800715
Ik voer 2 keer per dag en op redelijke vaste tijden. Alhoewel,  'sochtends wel eens een stuk later ivm wat langer slapen van de baasjes ;D
Gebruikersavatar
Door Anita62
#1800790
Ik herken het wel. Ziet er geel uit en het schuimt. Komt idd door (te lang) een lege maag. Als je weet dat je de volgende ochtend wat later op bent geef dan iets voor het slapen gaan dat helpt!
Gebruikersavatar
Door essie74
#1800914
of als je de mogelijkheid hebt, altijd wisselende tijden  voeren kan ook een oplossing zijn.

Hier is dat en 's avonds een stukje vlees de oplossing geweest voor het probleem....

Succes!
Door mikey32
#1801044
Bedankt voor het meedenken allemaal. :) Ik zal er eens op letten dat ze niet te lang zonder eten zit.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1801057
[quote="essie74"]
of als je de mogelijkheid hebt, altijd wisselende tijden  voeren kan ook een oplossing zijn.
[/quote]

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb begrepen dat als je op vaste tijden voert, de hond dan rond die vaste tijd extra maagzuur aan gaat maken.
Krijgt hij dan een keer later voer, dan zit hij met dat overtollige maagzuur.
Als het altijd op wisselende tijden is (Kjell krijgt bijvoorbeeld eten tussen 4 uur 's middags en 11 uur 's avonds) dan maakt een maag niet vooraf extra sappen aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door