Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#179361
Ik voer mijn poezels sinds een paar maanden zeker twee tot drie keer in de week carnibest.Daarnaast rauwe vis en ook nog een brok(felidae).Nu valt me het volgende op: Mooiere, vollere en zachtere vachten,die glanzen zoals nooit tevoren.......Maar klopt het ook dat de kattenbakken er veel "schoner" uit gaan zien?????? Dat valt me namelijk ook op.Heb er in het begin niet zo bij stil gestaan,maar de laatste tijd valt me dat gewoon op.........Minder stank,minder grote drollen enz......Klopt dit???? Moet haast wel........Maar wil graag andere ervaringen horen.........
Door tine
#179463
Ja!!!! Ik kan ze er heel gemakkelijk uitscheppen.......Niet meer van die "lijmdrollen",die dan tijdens het wegscheppen uit elkaar vallen.....Tis toch wat........ EEn jaar geleden wist ik nog helemaal van niets ...Ik bedoel van vers vlees en zo..........Heb me rotgeboend met die bakken.........

Hoe zit het dan met de urine? Lijkt wel of dat ook anders is.......
Gebruikersavatar
Door sylvia
#179465
tine schreef: Ja!!!! Ik kan ze er heel gemakkelijk uitscheppen.......Niet meer van die "lijmdrollen",die dan tijdens het wegscheppen uit elkaar vallen.....Tis toch wat........ EEn jaar geleden wist ik nog helemaal van niets ...Ik bedoel van vers vlees en zo..........Heb me rotgeboend met die bakken.........

Hoe zit het dan met de urine? Lijkt wel of dat ook anders is.......
Als het goed is , is de urine minder omdat ze bijna niet drinken als ze vers eten krijgen
Door tine
#179467
Ik was al bang dat er iets anders aan de hand was.....Dus de urine wordt ook minder...Geweldig voordeel van vers vlees dus.....Ben helemaal om....Nu nog de stappen naar barf.......
Gebruikersavatar
Door sylvia
#179473
tine schreef: Ik was al bang dat er iets anders aan de hand was.....Dus de urine wordt ook minder...Geweldig voordeel van vers vlees dus.....Ben helemaal om....Nu nog de stappen naar barf.......
je gaat gewoon met 1 of 2 dagen beginnen, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 03 okt 2004, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tine
#179475
Dat lijkt me ook goed.....In het weekend dus....
Heb de recepten al ff doorgekeken..... Ik dus op zoek naar kippennekken......We hebben hier geen poelier dus ik dacht : " Dan maar de slager vragen".....Die man keek me aan of ie er nog nooit van gehoord had....... :o Moet het gewoon ff uitzoeken nog.......

Ben wel erg onder de indruk nam het resultaat van vers vlees moet ik zeggen.......
Door Lisa
#179606
De slager heeft dat inderdaad niet. Heb je geen poelier op de markt anders? Of in dorp/stad verderop misschien? En geef je CB? Als dat zo is en het lukt je niet om kippennekken te krijgen, vraag dan aan je verkooppunt van CB of zij dat voor je mee willen nemen van Corine als ze daarheen gaan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#180148
sylvia schreef:
Als het goed is , is de urine minder omdat ze bijna niet drinken als ze vers eten krijgen
Die ervaring heb ik niet. Mijn kater dronk eigenlijk veel te weinig toen hij nog op brok stond. Nu hij vers eet krijgt hij daarmee dus meer vocht binnen en piest dan ook meer.
Bij mijn honden is het precies andersom.
Maar die drollen zijn op vers inderdaad een stuk aangenamer!
Door WorldOfDani
#184030
Sonja schreef: Die ervaring heb ik niet. Mijn kater dronk eigenlijk veel te weinig toen hij nog op brok stond. Nu hij vers eet krijgt hij daarmee dus meer vocht binnen en piest dan ook meer.
Ook mijn katten plassen veel meer sinds ik ze Carnibest geef, ze krijgen meer vocht binnen, lijkt mij dat er dan ook meer uit moet. Hier spoelen ze in ieder geval lekker door.
De drolletjes zijn echt met de helft verminderd, ideaal en het stinkt veel minder..

groetjes
Danielle
Door K@rin
#184989
WorldOfDani schreef:

Ook mijn katten plassen veel meer sinds ik ze Carnibest geef, ze krijgen meer vocht binnen, lijkt mij dat er dan ook meer uit moet. Hier spoelen ze in ieder geval lekker door.
De drolletjes zijn echt met de helft verminderd, ideaal en het stinkt veel minder..
groetjes
Danielle
geheel off topic, maar ...............
Ik heb ff op je site gekeken en wat een PRACHTIGE katten heb jij !!!!
Laatst gewijzigd door K@rin op ma 11 okt 2004, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#185028
geheel off topic, maar ...............
Ik heb ff op je site gekeken en wat een PRACHTIGE katten he jij !!!!
Nou, zeg dat wel, mooie site ook trouwens! Jullie katten zijn echt schitterend en die foto's :o Om jaloers op te zijn!
Door WorldOfDani
#185514
Mayka schreef:

Nou, zeg dat wel, mooie site ook trouwens! Jullie katten zijn echt schitterend en die foto's :o Om jaloers op te zijn!
Dankjullie wel ;D Leuk dat jullie een bezoekje hebben gebracht aan mijn site ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door