Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kati
#175806
Zoals jullie in het onderwerp braken hebben kunnen vernemen had ik problemen van diarree met mijn puppy van nu bijna 6 maand oud.
Het zou vooral te danken zijn aan het gebruik van Nizoral tegen een schimmelinfectie (dit werk op maag en darmen). Aangezien er geen ander alternatief is voor deze infectie moet ik deze behandeling geven gedurende tenminste 3O dagen. Ondertussen heb ik in een natuurwinkel het advies gekregen om groene klei toe te voegen aan de maaltijden van mijn hondje à rato van 1 koffielepeltje per maaltijd (dus in zijn geval 2x).

Tot mijn verbazing is (na drie dagen) de diarree volledig verdwenen en is er ook geen bloed meer in de stoelgang. Ik heb wat nagelezen en gevonden dat de klei een ontgiftende werking zou hebben. Kent er iemand van jullie hierover wat meer? Hoelang ik dat bv. mag geven? Dit is voor onze hond een tijdelijke oplossing totdat de behandeling met Nizoral gestopt kan worden.

Alvast bedankt voor jullie raad!
Door Lizzy
#175847
Volgens mij haalt die klei alle Nizoral uit haar lijf. En dus neemt de hond niets meer van die Nizoral op. En mogelijk heeft ze daarom geen diarree meer en was de Nizoral toch de oorzaak van de diarree.

Maar goed, waarom krijgt ze eigenlijk Nizoral?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 sep 2004, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#175889
Nizoral is Ketaconazol. Dit werkt tegen gist- en schimmelbacterien in de maag en darmen (en trouwens ook uitwendig). Het is een akelig goedje, dat bij te lang gebruik of overdosering de nieren en lever aantast.

Wees ook beducht op tandvleesproblemen; het kan bloedend tandvlees veroorzaken.
Overigens verdwijnt dit binnen een paar dagen weer, wanneer de kuur klaar is.

Wat de werking in combi met groene leem is, weet ik niet helaas....
Door Lizzy
#175890
Ik vraag me zo af waar deze hond dan een schimmelinfectie zou moeten hebben.... en hoe dat is vastgesteld......
Door Kati
#176092
Hij krijgt Nizoral omdat hij een schimmelinfectie van de huid heeft. Dit heeft hij meegebracht van bij de fokker. Daardoor heeft hij veel jeuk en 2 kale plekjes op de rug.
Dit is door twee dierenartsen vastgesteld en er is een uitstrijkje naar het lab gegaan welke positief was op schimmel.

Denk je echt dat die groene klei het effect van die Nizoral zou tenietdoen? Dat moet ik dan maar eens navragen denk ik.

In ieder geval maakt hij mooie ontlasting nu, niet meer bloederig en vrij compact.

Miss. bestaat er een medicatie voor de schimmel op basis van natuurlijke middelen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#176093
Een pup van 6 maanden al op de Nizoral? Ik vind het linke soep. Ketoconazol is een middel dat al gauw vervelende bijwerkingen geeft en bij een pup, waarbij de lever en nieren nog niet optimaal werken, al helemaal.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#176096
O, we schreven tegelijk. Schimmelinfecties van de huid kun je heel goed met natuurlijke middelen behandelen door de weerstand zo optimaal mogelijk te laten zijn. Dus, goede voeding, visolie, probiotica en van buitenaf Tea tree.
En als je chemische middelen gebruikt dan alleen van buitenaf. Zeker bij een pup.
Door Kati
#176101
We hebben wel gedurende zes maanden eerst behandeld met Isobetadine en Daktarin zalf, beiden 3 maal per dag, maar het bleef maar verergeren, zodat er geen ander alternatief meer was. Het maakt me wel heel bang hoor als ik zo hoor hoe slecht deze behandeling wel is voor mijn hond. Dus alternatieven zijn zeker welkom.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#176105
Ik heb even gekeken wat je je hond nu voert. Blijf hem lekker vers voeren, dat maakt zijn weerstand al een stuk beter.
Tea tree kun je krijgen als olie maar ook als shampoo. Kijk maar eens bij een reformzaak of bij de drogist.
Door oebaya
#178638
Groene leem gooit inderdaad alle medicijnen het lichaam uit, dus geef je het anti-schimmel middel nu voor niets. Probeer anders chlorofyl, dat kan je wel geven samen met medicijnen.
Heeft de dierenarts je overigens verteld, dat je bij een schimmelinfectie ook de ligplaatsen van je hond, je vloerbedekking etc. moet behandelen?
Ik weet overigens niet of het middel nog bestaat, maar jaren terug bracht mijn dochter een katje mee dat een boerderijschimmel had. Hartstikke besmettelijk, ook voor mensen, dus de andere beesten en een deel van de familie had binnen de kortste keren ook plekken. Wij kregen toen een middel dat eigenlijk voor paarden en koeien is. Je moet het vreselijk verdunnen en dan sprayen, maar het werkt fantastisch. Is ook wel een zwaar middel, maar in elk geval uitwendig. Je kan daar ook de ligplaatsen e.d. mee behandelen. Ben helaas de naam vergeten.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op za 02 okt 2004, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Losy
#182914
Hallo Kati,

Probeer eens groene klei alleen te gebruiken.
In de voeding, maar ook op de plekken strooien en inwrijven, je zal zien, de plekken verdwijnen.Ze mogen er zelfs aan likken, is volkomen veilig en natuurlijk !
Een kleikuur mag je zeker 3 weken aanhouden.
Gebruik wel alleen de echte zongedroogde klei uit Frankrijk.Die is de beste.
groetjes,
Gebruikersavatar
Door Nitus
#182936
Losy schreef: Hallo Kati,

Probeer eens groene klei alleen te gebruiken.
In de voeding, maar ook op de plekken strooien en inwrijven, je zal zien, de plekken verdwijnen.Ze mogen er zelfs aan likken, is volkomen veilig en natuurlijk !
Een kleikuur mag je zeker 3 weken aanhouden.
Gebruik wel alleen de echte zongedroogde klei uit Frankrijk.Die is de beste.
groetjes,


Dat moet volgens mij maximaal zijn (in ieder geval voor inwendig gebruik), want daarna moet je een pauze week inlassen en daarna mag je het om de week gebruiken, tenminste dat wordt in mijn bijsluiter van Vertagil aangeraden.

En zoals Nicolette al zegt, als je groene leem samen met medicijnen gebruikt kun je net zo goed geen medicijnen geven.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 08 okt 2004, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door