Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#1795877
Hoi,

Vanmiddag heb ik bij mijn turkse vriend runderkopvlees, runderpens, runderhart, lamslever en lamsnier opgehaald. Hij heeft op mijn verzoek alles netjes gesneden in stukjes van ongeveer 4x 4 cm.

Het ziet er allemaal prima uit alleen.... bij het kopvlees zitten er regelmatig nog stukjes bot aan het vlees vast.
Wat doe ik daarmee? Moet ik dat eraf gaan pulliken of kan ik dat laten zitten? Het is kalfskop(als dat iets er toe doet...)

Graag advies!

Haha, Peter (mijn man) kwam net de keuken binnen, schrok een beetje van het bloederige gebeuren. (is de 1e echte barfbestelling voor mij) Hij dacht dat ik alles in porties mee zou krijgen. Ik vond dit al heel luxe, alles in stukken.

Zo, ga ik nu weer even verder met de pens jongleren.


Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1795893
Dat zou ook mijn vraag geweest zijn, hoe groot zijn die stukjes bot?
Het is natuurlijk wel runderbot en dat is niet echt geschikt om te barfen, te hard en teveel calcium  ;)
Door siempie73
#1795961
Het zijn oa stukjes van de strot denk ik. Ziet eruit als ronde ribvorm zeg maar, maar dan kleine stukjes Ze zijn wel strotten gewend, maar ik heb nooit echt gevoeld hoe hard dat is.. altijd uit het zakje zo kieper hup op het gras gegooid.
Ik vind dit best hard aanvoelen.

Heb het er dus maar uitgelaten. Het was met een beetje aanhangend vlees 600 gram, van de 7 kilo in totaal, wel zonde. Ik zal het ook even bij hem aankaarten.
Door Robian
#1796047
siempie73 schreef:
Haha, Peter (mijn man) kwam net de keuken binnen, schrok een beetje van het bloederige gebeuren. (is de 1e echte barfbestelling voor mij) Hij dacht dat ik alles in porties mee zou krijgen. Ik vond dit al heel luxe, alles in stukken.
Je wilt niet weten hoe meneer Robian keek toen ik een keer schapenballen had gekocht  :P
Door siempie73
#1796059
lauraV schreef: zal wel een stukje van de strot/luchtpijp zijn , maar misschien een foto?
Ik heb alles al opgeruimd en de stukjes maar in een zakje in de vriezer gegooid, tot de container weer geleegd wordt......

Groetjes Simone
Door siempie73
#1796083
ja sorry beginnende barfer he..... ;)

Ik vind mezelf al heel wat dat ik als vegatarier dit allemaal doe. Heb ondertussen een innig contact met de islam slager. Als ik daaar binnenkom laat hij de andere klanten staan en komt eerst bij mij gedag zeggen, praatje maken... ;D

Maarre de snoeischaar komt er hoor, don't worry ;)
Door Jasmin
#1797710
siempie73 schreef: ja sorry beginnende barfer he..... ;)

Ik vind mezelf al heel wat dat ik als vegatarier dit allemaal doe. Heb ondertussen een innig contact met de islam slager. Als ik daaar binnenkom laat hij de andere klanten staan en komt eerst bij mij gedag zeggen, praatje maken... ;D
Kijk maar uit dat Peter niet jaloers wordt!  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door