Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1795235
Zoals veel van jullie onlangs vast al wel gelezen hebben is dat ik met Bubba's allergie zit te klooien.
Letterlijk zit te klooien...
Waar hij sowieso allergisch voor is: meelmijt (graan, meel, rijst etc) en Alternaria alternata (schimmel op groente, bomen, aarde etc) en tja waar niet meer voor wat ik nog niet weet.
Probleem is altijd geweest dat ik nooit een goed eliminatie dieet hierdoor kon doen, omdat het ineens uit het niks weer omhoog kwam de allergie.
Dus het is altijd weer afvragen waar t weg komt etc... en het is een super gevoelig hondje met een dunne tere huid.

Nu is het zo, dat hij van de winter aan de barf was met verschillende diersoorten (oa: kip, haas, kalkoen, paard, struisvogel) en nergens last van had.
Maar ik had schijnbaar een te mager dieet want hij viel zoveel af dat ik anders moest gaan voeren, maar het was gewoon geen optie om andere vleessoorten te gaan voeren,omdat ik bang was voor een allergie.
Dus ben smuldier paard gaan voeren omdat hij daar goed van op gewicht kwam en langzamerhand kwam de allergie weer terug en dat kan zijn omdat hij paard krijgt of dat het seizoen weer is begonnen voor de Alternaria alternata allergie (temperatuur is dan perfect voor die schimmel om te groeien).
Maar ik heb het later weer opgepakt deze zomer met het barfen en toen bleef de allergie.

Omdat ik al zooooooooooooo lang aan het sukkelen ben, weet ik het gewoon niet meer.
Mijn vragen:
Denken jullie dat ik gewoon weer het barf menu moet gaan oppakken wat ik afgelopen winter heb gevoerd alleen vetter?
Of kan het zijn dat hij een allergie heeft gekregen van 1 van deze diersoorten, of is het de schimmel allergie.
Met het barfmenu wat ik als laatste gaf, zaten wel magen en kippennekken, wist niet dat daar graan achter kon blijven tot ik dat afgelopen week hoorde.
Bij het barfmenu wat ik van het winter gaf zat de botmix van herby er door heen (eend en kip karkassen).


Nu ik het allemaal zo opschrijf lijkt het heel logisch, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Graag wil ik tips, opmerkingen, etc...

Thanks!
Laatst gewijzigd door BubbaBling op wo 20 okt 2010, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1795485
Kun je dan niet terug naar je oude dieet, waarbij je dan gewoon van alles iets meer voert? Kun je er eventueel lam, geit of eend aan toevoegen? Dat is wat vetter.
Door BubbaBling
#1795574
Ja dat heb ik gedaan  :)
Ben gelijk naar herby gereden en heb weer wat ingeslagen en heb bij lupa een bestelling lopen.
Dus vingers crossed  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door