Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1795165
Hallo allemaal,

Ik merk dat Lodewijk, sinds ik ben overgestapt op barf, (afgelopen zaterdag) erg weinig drinkt. Zit er in het vlees al veel vocht ofzo? Ook is zijn ontlasting erg hard en heeft hij moeite met poepen.

Iemand tips/ideen?
Gebruikersavatar
Door pike
#1795169
Dat hij niet zo veel meer drinkt is een normaal verschijnsel. Er zit inderdaad al veel vocht in het vlees. De ontlasting moet stevig zijn maar als hij echt moeite heeft met poepen, dan moet je wat minder vleesbot geven, want dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Ik weet niet hoeveel je geeft, maar als je nu 50% geeft zou ik eens 45% gaan proberen . ;)
Door Lizzy
#1795173
ReneeGJ schreef: Hallo allemaal,

Ik merk dat Lodewijk, sinds ik ben overgestapt op barf, (afgelopen zaterdag) erg weinig drinkt. Zit er in het vlees al veel vocht ofzo? Ook is zijn ontlasting erg hard en heeft hij moeite met poepen.

Iemand tips/ideen?
Vlees bestaat voor 60% uit vocht. Niet uit water, maar uit metabolvocht. En het is heel logisch dat hij zo weinig drinkt. Ik moet je zeggen dat er hier dagen voorbij gaan dat ze helemaal niet drinken.

Als zijn ontlasting te hard is, voer je of teveel vleesbot of vleesbot waar te weinig vlees aan zit.
Door Lizzy
#1795245
ReneeGJ schreef: ik geef 45% botvlees en alleen maar kippennekken tot nu toe....
Het is ook vast even wennen hoor. En verder kun je nog naar de combinatie kijken waar je het vleesbot mee geeft. Ik weet niet of je 1 of 2 maaltijden per dag geeft? Want het is misschien nuttig om je vleesbot altijd met wat vlees of orgaanvlees te geven. En in je groenten bijv. wat meer bladgroenten te verwerken. Je kunt ook andere vleesbotten gaan proberen. Karkasjes bijvoorbeeld. Nek geeft nogal snel harde ontlasting. En als dat niet werkt, ga je naar 40% vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door