Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#1794464
Ik maak me zorgen om ouwe Saar , ze is pas heel erg ziek geweest , maag zweer , heel veel medicatie gehad en  vorige week mee gestopt .  Ze was toen iedere keer  190 / 180 gram aan gekomen , nu vanmorgen weer gewogen  was ze 80 gr. afgevallen . ze krijgt  4 x dag    vlees  van da  uit een kuipje licht verteerbaar daar meng ik carnibest door , ze krijgt bio garde en geiten melk . kippen bouillon over het vlees  is het niet te rauw . Nu weet ik niet meer wat ik er nog bij  moet of kan geven . Ze is al zo mager , heeft iemand van jullie nog een optie ?
Door Truus
#1794477
Ik weet wel dat de bespiering minder wordt bij ouwetjes, mijn ouwetje is ook afgevallen maar daar mocht wel wat vanaf.

Bij Saar is het wel behoorlijk wat. Hoe is haar ontlasting en mag ze niet alles hebben?
Door Gertruida.
#1794497
Ontlasting is nu met dat vlees van de da herfstkleurig    zacht maar plakt niet .Net ook met carnibest gebeld en die adviseerde  eend maar dat is hier niet verkrijgbaar .  Nu het advies om lamshart er bij te geven , als ik daar aan kan komen . Gekookt eitje en macaroni  kan ook nog erbij . Saar eet wel hoor !
Door Gertruida.
#1794820
Ja dat klopt , maar vanmiddag is er gelevert . Dus over 14 dagen kan er weer besteld worden .  Lamshart  ga ik bij de slager halen . Saar markeert verder niets , lever, nieren  bloed allemaal goed , geen tumor in haar buik , Saar is helemaal  nagekeken , echos gehad  noem maar op .
Door Too
#1794827
Is gewoon ouderwets 'een beetje meer' voeren geen optie?

Eend is nogal vet... dat zou ook wat dunne poep kunnen geven zeker als de darmflora nog wat kwetsbaar is
Door diergedrag
#1794914
Too schreef: Is gewoon ouderwets 'een beetje meer' voeren geen optie?

Eend is nogal vet... dat zou ook wat dunne poep kunnen geven zeker als de darmflora nog wat kwetsbaar is
Vandaar ook de vraag of ze wat mankeert. Fijn dat ze nu zo gezond is!
Ik geef soms zelfs wel pindakaas extra om een hond die dat heel erg nodig heeft op gewicht te laten komen. Verder ook wel de vettere vissoorten (sardines, makreel etc.), wat jonge kaas.
Maar meer voeren helpt inderdaad meestal voldoende en dan geef ik vooral dingen die ze lekker vinden erbij om ze goed te laten eten.

Krijgt ze probiotica voor haar darmflora?
Door Gertruida.
#1794949
Geiten melk krijgen de ponnen en Saar vindt het zo lekker .

Saar weegt nu 8 kilo , je voelt haar  ribben overal door ze woog 12 kilo , ze is echt mager hoor ! Saar is grote cavalier .
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1795181
Ik herken het  van Billy.
Hij  werd vanaf zijn elfde ook alleen maar lichter. Spierverlies en zijn hartprobleem was wel de grootste oorzaak.
Zijn hartje moest steeds harder werken om een goede hoeveelheid bloed rond te pompen, dat verbrand ontzettend veel energie.
Hoe is het hart van Saar?
Gewoon de voeding gaan verhogen.Billy at ook gewoon dubbel zoveel als wat hij gewend was.Bleef ik op zijn normale hoeveelheid voeding dan viel hij af.
Het hoort toch  wel bij het ouder worden :-[
Door Gertruida.
#1795280
Saar heeft een hartruisje  maar geen medicatie , we gaan op deze weg verder en ik weeg haar volgende week weer , mijn ouwe trouwe Saar !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door