Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1794428
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.. :'( ...we zitten er weer even helemaal doorheen...Het gaat helemaal niet goed met Jaia dr pootjes, ik kan nergens met haar lopen of ze krijgt meer jeuk en ontstekingen...Verder is ze wel vrolijk en ze heeft heldere oogjes, ze eet goed...maar die jeuk...Wij worden er hier helemaal nerveus van...

De holistisch DA adviseerde om haar te laten castreren. Ik heb net een heel lang telefoongesprek gehad met de normale DA (hele lieve man, maar wel voor de paardemiddelen) En die zei dat het het zeker wat rustiger zou kunnen laten lopen maar dat het absoluut niet helpt bij Atopie.

Ik kan hier zelf bijna geen beslissing over maken, ik vind het zo moeilijk! Krijgt ze geen moeilijkheden met haar vacht? En hoe zit het met gedragsveranderingen? Ze is al een pittige tante...Ze heeft wel altijd last van schijndracht dus wat dat betreft zou het goed zijn...

Verder heeft Jaia gisteren in 2 minuten tijd dr achterpootje tot bloedens toe kapot gebeten...Dus we hebben voor vrijdag een afspraak gemaakt met de normale DA.
Hij weet ook dat de jeuk gewoon door de prednison heen komt en adviseerde om dan dexomethason te gebruiken, misschien dat dat wel werkt...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil weten of de hond hier ook suf van wordt, vreetbuien krijgt en doffe oogjes (wat Jaia van pred. wel krijgt) Want onder de prednison vind ik Jaia helemaal geen leuke hond...(en ik vind dat al erg genoeg van mezelf, want met de jeuk is ze ook geen zonnetje om om je heen te hebben)

Ook heeft ze een malassezia infectie waarvoor we Malaseb-shampoo hebben, die niet (meer) werkt.
Kan het zijn dat ze (of eigenlijk de schimmel) daar immuun voor is geworden?

En de DA adviseerde ook om een AB-kuur ertegenaan te gooien, voor die ontstekingen...
Maar wat is wijsheid?

Welke middelen zouden jullie inzetten, en waarmee hou ik haar ondertussen ook nog gezond?

Wat voor kritische vragen kan ik de DA stellen, over de castratie en mogelijkheden, naar wat voor middelen zouden we nog meer kunnen vragen?

Ik vind het vreselijk dat ze na alles wat we hebben geprobeerd om het te voorkomen toch aan de troep moet...  :'(
#1794674
Zo veel mensen zo veel verschillende ervaringen. Mijn ervaring met atopica is ronduit slecht te noemen.
Ik gaf het ook aan mijn hond, en het was vreselijk, hij gaf over, had diaree en werd vreselijk mager. Behalve ook nog eens dat het hartstikke duur is.
Maar misschien is het voor jou hond wel een medicijn wat kan helpen. De een is nu eenmaal de ander niet.
Succes en sterkte.
grtttzzz
#1794714
Nicky schreef: Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.. :'( ...we zitten er weer even helemaal doorheen...Het gaat helemaal niet goed met Jaia dr pootjes, ik kan nergens met haar lopen of ze krijgt meer jeuk en ontstekingen...Verder is ze wel vrolijk en ze heeft heldere oogjes, ze eet goed...maar die jeuk...Wij worden er hier helemaal nerveus van...

De holistisch DA adviseerde om haar te laten castreren. Ik heb net een heel lang telefoongesprek gehad met de normale DA (hele lieve man, maar wel voor de paardemiddelen) En die zei dat het het zeker wat rustiger zou kunnen laten lopen maar dat het absoluut niet helpt bij Atopie.

Ik kan hier zelf bijna geen beslissing over maken, ik vind het zo moeilijk! Krijgt ze geen moeilijkheden met haar vacht? En hoe zit het met gedragsveranderingen? Ze is al een pittige tante...Ze heeft wel altijd last van schijndracht dus wat dat betreft zou het goed zijn...
Wat voor vacht heeft ze?
Ik vond Linga ook altijd een vrij pittige tante. Streng maar rechtvaardig. Ze is niks veranderd. Dit varieert natuurlijk per hond maar ik heb soms wel eens het idee dat de grote gedragsveraderingen veelal gesignaleerd worden door mensen die hun hond jong laten castreren. Waardoor de hondjes nog helemaal niet uit ontwikkeld zijn. Dit is overigens slecht een gevoel.
Verder heeft Jaia gisteren in 2 minuten tijd dr achterpootje tot bloedens toe kapot gebeten...Dus we hebben voor vrijdag een afspraak gemaakt met de normale DA.
Hij weet ook dat de jeuk gewoon door de prednison heen komt en adviseerde om dan dexomethason te gebruiken, misschien dat dat wel werkt...
Daxamethason = bijnierschorshormoon =l corticosteroïd. Het is alleen krachtiger dan prednisolon.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil weten of de hond hier ook suf van wordt, vreetbuien krijgt en doffe oogjes (wat Jaia van pred. wel krijgt) Want onder de prednison vind ik Jaia helemaal geen leuke hond...(en ik vind dat al erg genoeg van mezelf, want met de jeuk is ze ook geen zonnetje om om je heen te hebben)
Zie boven.
Ook heeft ze een malassezia infectie waarvoor we Malaseb-shampoo hebben, die niet (meer) werkt.
Kan het zijn dat ze (of eigenlijk de schimmel) daar immuun voor is geworden?
Ik durf het niet te zeggen....
En de DA adviseerde ook om een AB-kuur ertegenaan te gooien, voor die ontstekingen...
Maar wat is wijsheid?

Welke middelen zouden jullie inzetten, en waarmee hou ik haar ondertussen ook nog gezond?

Wat voor kritische vragen kan ik de DA stellen, over de castratie en mogelijkheden, naar wat voor middelen zouden we nog meer kunnen vragen?

Ik vind het vreselijk dat ze na alles wat we hebben geprobeerd om het te voorkomen toch aan de troep moet...  :'(
Kan die holistische DA met niks anders/beters komen dan castratie? Wie is het? Heb je een andere holistische DA overwogen?

Ik heb het waarschijnlijk gemist maar waar is ze ook alweer allergisch voor?

Sterkte trouwens. Het is vreselijk, huidproblemen/jeuk..... :-\
#1794723
@Yvette: Daarom staat er ook wij...wij=Jaia en ik...En misschien is het mijn gevoelige kop op het moment, maar ik vind de toon van jouw berichten (ook op vorige vragen van mij) een beetje aanvallend. Alsof ik Jaia mishandel door haar liever geen reguliere meds te geven.

Atopica ga ik financieel gezien niet redden... :-X

Imuran ga ik opzoeken, tnx...
#1794727
@Lizzy..

De holistisch DA die dit adviseerde is Erik Laarakker...Is er een betere Holistisch DA dan hij?

We hebben heel lang Puur Jeuk gedaan (en doen we nog steeds) en bioresonantie. Verder hebben ze echt geen idee wat ze met haar aanmoeten heb ik het idee...ik ga Michelle morgen bellen en overleggen. Onze financiele middelen zijn een beetje erg uitgeput op dit moment...dus 'even' langs de DA kan gewoon niet  :-\
#1794748
Nicky schreef: @Lizzy..

De holistisch DA die dit adviseerde is Erik Laarakker...Is er een betere Holistisch DA dan hij?

We hebben heel lang Puur Jeuk gedaan (en doen we nog steeds) en bioresonantie. Verder hebben ze echt geen idee wat ze met haar aanmoeten heb ik het idee...ik ga Michelle morgen bellen en overleggen. Onze financiele middelen zijn een beetje erg uitgeput op dit moment...dus 'even' langs de DA kan gewoon niet  :-\
Erik is wel een goede holistische DA. Of er betere zijn durf ik je echt niet te zeggen....

Waar is ze allergisch voor, weet je dat?

Jeetje, wat een toestanden joh :'(
#1794779
Je zou ook eens op internet kunnen googlelen naar middelen die gebruikt worden voor Atopisch Eczeem bij mensen, Weet dat een kennis een zoontje heeft met atopisch eczeem, zijn mechelse herder kreeg ook erge jeuk beet zich wonden op voor en achterpoten. DA vond casteren noodzakelijk daar het volgens hem hormonaal veroorzaakt werd. De kennis heeft bedenktijd gevraagd en is gaan zalven met de medicatie van zijn zoontje. Had na 2 weken dusdanig resultaat dat de wonden genazen en jeuk geheel verdween. Toen zijn reu ouder werd, verdwenen de klachten.

Messchien een optie
#1794980
Wow...wat lief, en wat een hulp! Kom net terug van de sportschool, even alle frustratie eruit gesport, ga nu eerst eens even thee zetten en ik ga niet slapen voor ik alles heb gelezen!

Ze is allergisch in hoge mate voor alle soorten mijten, granen licht, zalm zelf niet, maar zalmolie wel...vreemd maar waar...

We hebben ook dermalex geprobeerd en antihistamine tabletjes, maar die mag ze maar tijdelijk hebben..

O en Jaia heeft dezelfde vacht als een dalmaat :) kort en glad, en ze prikken altijd lekker in je voet...
Laatst gewijzigd door Nicky op di 19 okt 2010, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1795157
Nicky schreef: Wow...wat lief, en wat een hulp! Kom net terug van de sportschool, even alle frustratie eruit gesport, ga nu eerst eens even thee zetten en ik ga niet slapen voor ik alles heb gelezen!

Ze is allergisch in hoge mate voor alle soorten mijten, granen licht, zalm zelf niet, maar zalmolie wel...vreemd maar waar...

We hebben ook dermalex geprobeerd en antihistamine tabletjes, maar die mag ze maar tijdelijk hebben..

O en Jaia heeft dezelfde vacht als een dalmaat :) kort en glad, en ze prikken altijd lekker in je voet...
Mag ik vragen waarom ze die antihistamine maar tijdelijk mag hebben? Ik weet namelijk dat ik ze in principe ook maar tijdelijk mag hebben, tenzij het nodig is om ze altijd te nemen.

Ik zou dan qua vachtverandering bij Jaia niet zoveel verandering verwachten bij castratie. Linga d'r vacht is geen spat veranderd. Die van Pinkel ook niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door