Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1794155
Loop tegen een aantal dingen aan:

Iedere avond leg ik het zakje voor de volgende dag klaar in de koelkast, deze is dan nog best koud als Lodewijk het moet eten, hoe doen jullie dat?

Ik heb 2 hele grote stukken rundvlees en paardenvlees in de vrieser, kan je dat echt wel zo vaak ontdooien en invriezen? Het is natuurlijk niet helmaal ontdooit maar de randen toch wel....of zal ik aan de slager vragen of hij het niet in stukken kan hakken ofzo?

Misschien kom ik op nog meer vragen, dat horen jullie dan wel  :)
Door Lizzy
#1794172
ReneeGJ schreef: Loop tegen een aantal dingen aan:

Iedere avond leg ik het zakje voor de volgende dag klaar in de koelkast, deze is dan nog best koud als Lodewijk het moet eten, hoe doen jullie dat?

Ik heb 2 hele grote stukken rundvlees en paardenvlees in de vrieser, kan je dat echt wel zo vaak ontdooien en invriezen? Het is natuurlijk niet helmaal ontdooit maar de randen toch wel....of zal ik aan de slager vragen of hij het niet in stukken kan hakken ofzo?

Misschien kom ik op nog meer vragen, dat horen jullie dan wel  :)
Ik gooi het hier in de roestvrijstalen voerbakken. En die zet in dan in de gootsteen met heet water daarin. En dan roer ik af en toe. En wacht ik tot het vlees lauw is.

Ik weet niet hoe vaak je het ontdooit en weer invriest? Wat ik doe als de porties te groot zijn is: ik ontdooi het deels. Dat het nog wel heel koud/bevroren is maar net snijbaar. Dan pak ik mijn sushi mes. Die is wat breder. Die verwarm ik onder de hete kraan, in snijd de boel in stukken, gebruik wat ik nodig heb en vries de rest opnieuw in. Ik ontdooi dus zelf maar 1 keer.
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1794177
nog een vraag: sardines, zijn die te zout voor 1 keer per week? Als het hele sardines zijn dan vallen ze toch onder vleesbot? En hoe zit het met garnalen, mogen ze die hebben?
Door Nynke
#1794190
verse sardines zijn niet zout en tellen als complete maaltijd  :) :)

garnalen mag je best geven, kost alleen een beetje veel  ::)

Ik vries iets soms wel 2 of 3 keer in, sowieso krijg je soms iets binnen als blok van * kilo, dat ontdooi ik dan eerst gedeeltelijk voor ik het portioneer en weer invries  :)

Ik haal overdag het eten voor de dag erna uit de vriezer en bewaar het in een afgesloten plastic doos buiten. Als het vriest bewaar ik het op het aanrecht  :) :)
Door Anne in Zweden
#1794206
Met sardines worden inderdaad niet die sardientjes in blik bedoeld! Ik heb die voorheen wel eens gebruikt om de groentenmix mee op te leuken, maar ook toen spoelde ik ze zoveel mogelijk af, anders zijn ze te zout.

Ontdooien en weer invriezen en ontdooien: daar heb ik ook nooit moeilijk over gedaan. Zo'n hondenmaag kan wel wat hebben; die van mij hebben er in ieder geval nooit problemen mee gehad.
Na verloop van tijd heb ik meer systeem weten aan te brengen in mijn barfmethode, dus nu komt het nooit meer voor dat ik iets opnieuw moet invriezen. Maar ja, ik heb dan ook gezellige schrokkerds, daar hoef ik geen kleine porties voor te maken. :D

Hier eten ze alleen 's avonds, en terwijl de honden bikken, haal ik het vlees/bot/orgaan of groente voor de volgende avond eruit. Dat zet ik dan in de bijkeuken in een afsluitbare plastic bak neer; daar is het niet te warm, maar toch warm genoeg om de boel in 24 uur te ontdooien. En dan pas weeg ik de hoeveelheden die iedere hond krijgt af; ik portioneer dus niet van tevoren.
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1794374
goede tips!!!

Dus als ik 1 keer per week sardines wil geven dan geef ik dus alleen sardine en groentemix? Dus als ik 160gr bot/vlees/orgaan geef per dag dan geef ik 160gr sardine?
Door Anne in Zweden
#1794393
ReneeGJ schreef: goede tips!!!

Dus als ik 1 keer per week sardines wil geven dan geef ik dus alleen sardine en groentemix? Dus als ik 160gr bot/vlees/orgaan geef per dag dan geef ik 160gr sardine?
Als het een complete sardine is - dus met kop, staart en ingewanden er nog op, in en aan - dan wel. Let even op de ontlasting de volgende dag; sommige honden gaan aan de dunne als ze alleen vette vis én groenten krijgen in een maaltijd. Maar da's even uitproberen.
Door TMG1961
#1794414
Pixie eet 2 maal per dag. Ik haal rond 17.00 uur alles voor de volgende dag uit de vriezer en leg het in een plastic bak in de koelkast. 's ochtends en 's avonds haal ik het 1-1,5 uur voor ze eten krijgt het uit de koelkast en zet het op het aanrecht.

Ik vries alles in porties voor 2 dagen in.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1794418
ik heb hier voor de dames een vacuvin bakje met zo een uitlek schaaltje , ideaal :biggrin2: :biggrin2:
als ik gevoerd heb doe ik er nieuw (bevroren) in voor de volgende dag .
1,5 uur voordat ze te eten krijgen zet ik het buiten de koelkast.
omdat alle lucht uit de bak is kan het eten niet verkleuren of stinken
(zomers haal ik het een 15 min. tot half uur eerder uit de koelkast)
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1794743
Kom net thuis en zie dat Lodewijk heeft gespugt...dacht eerst dat het een tandje was maar het is een klein stukje bot...das toch niet erg? Hahaha bezorgde moeder hier!!
Door Too
#1794783
Nee hoor, honden zijn wat dat betreft prachtig gemaakt...
iets wat net niet lekker 'valt' kunnen ze uitspugen "selectief spugen" zonder dat dat een groot probleem geeft..

Pas als t vaak gebeurt moet je opnieuw gaan denken!
Door Suzanne
#1794843
[quote author=ReneeGJ

Ik heb 2 hele grote stukken rundvlees en paardenvlees in de vrieser, kan je dat echt wel zo vaak ontdooien en invriezen? Het is natuurlijk niet helmaal ontdooit maar de randen toch wel....of zal ik aan de slager vragen of hij het niet in stukken kan hakken ofzo?

Misschien kom ik op nog meer vragen, dat horen jullie dan wel  :)
[/quote]

Hoi,
Ik zou een groot stuk 1 x (deels) laten ontdooien en dan in porties delen en dan portie-gewijs weer invriezen.

Volgende keer meteen zo doen: vers vlees in porties voor 1 of 2 dagen invriezen, dat scheelt al.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door