Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1794225
sinds zondagmiddag valt op dat 1 van onze honden slijm heeft uit bek en soms lijkt net of er iets vastzit in dr keel.
ze had lamsribben gegeten dus maakte me wel beetje zorgen want er was niemand bij geweest tijdens eten, want ik was bezig en mama heeft de honden eten gegeven en toen ze alles had gedaan hadden ze t al op.

ze probeert te braken en met veel moeite komt er dan dus beetje water en slijm, niets te zien en vinden.
echt kokhalsen zeg maar.
mee genomen de rest van de dag voor zekerheid en daar was het eigenlijk best mee aan het vallen, zo heel af en toe s keer, maar niet erg.
gister werd het wat erger, ze word ook wat sloom, het hoesten duurde wat langer.
waarom ik niet naar da ben gegaan is omdat opeens 1 van de andere honden beetje aan hoesten raakte ook.

dus werd de twijfel kennelhoest, nog nooit hier gehad in ergere vorm of zo en niet zodanig dat ze last hadden echt. :-[

ze heeft dus nu ook vieze neus en ogen en is beetje slapjes, eet wel gewoon, speelt, maar als ze zo'n bui heeft is ze apart van de rest dus voelt zich toch niet lekker.

maar hoesten met spugenachtig/lijkt of iets vastzit is dat typisch voor kennelhoest, of misschien toch wat anders, dan ga ik foto maken vandaag voor zekerheid.

we zijn naar zwolle geweest met meerdere honden dus kan zomaar dat daar virus hebben meegenomen naar huis
Door Lizzy
#1794230
Ik heb een paar keer gehad hier dat Brutus zo kuchte. Alsof er iets vast zat in zijn keel. En ik dacht ook altijd "oh bah, er zit een botje, graatje, takje vast" maar het bleek iedere keer toch kennelhoest.

Nu is dat natuurlijk geen garantie dat het bij jouw hond ook zo is. Maar ik denk eigenlijk dat het wel kennelhoest is. Ik zou Tussistin tabletten geven (fijn pletten tussen twee eetlepels en dan het poeder in de bek gooien en bek dicht doen). En rauwe honing geven. En eventueel wat hoestdrank. En propolis tinctuur. Als het niet snel beter wordt of als je twijfelt, dan moet je natuurlijk naar de DA.
Door Urs
#1794232
Ik denk dan wel aan kennelhoest bij deze symptomen. Heeft de hond verhoging?

Je kan het ook testen door de strot in je hand te klemmen en dan zachtjes "knijpen" . bij kennelhoest krijgen ze dan gelijk een hoest aanval.
Door danielle1980
#1794235
dat heb ik nog niet gedaan, het temperaturen.
ga zo gelijk doen, mama is over 10 minuten thuis dan kan ze die springveer even vasthouden :biggrin2:

wat stom heb zovaak vanalles, maar nooit kennelhoest nog echt dus ga opeens twijfelen :-[
terwijl als ze misschien geen ribben had gegeten dat niet zo was.
aan de andere kant eten ze al ribben sinds 10 weken ong, aangezien ik ze op barf allemaal afspeen.

ik ga die spullen even laten halen, honing heb ik al sinds gister gegeven want dat zag ik staan bij zoekfunctie.
geef ook echinacea extra forte en probiotica.

ik ga ook even testen of ze dan gaat hoesten.

wat is propolis tinctuur?
ken ik niet.
Door danielle1980
#1794236
Urs schreef: En oppassen dat de hond niet slechter wordt, kennelhoest kan in erge vorm overgaan in longontsteking en das niet leuk.
wat zou slechter zijn?
heb altijd ab thuis op voorraad dus kan geven :-\
Door inni
#1794247
danielle1980 schreef: dat heb ik nog niet gedaan, het temperaturen.
ga zo gelijk doen, mama is over 10 minuten thuis dan kan ze die springveer even vasthouden :biggrin2:

wat stom heb zovaak vanalles, maar nooit kennelhoest nog echt dus ga opeens twijfelen :-[
terwijl als ze misschien geen ribben had gegeten dat niet zo was.
aan de andere kant eten ze al ribben sinds 10 weken ong, aangezien ik ze op barf allemaal afspeen.

ik ga die spullen even laten halen, honing heb ik al sinds gister gegeven want dat zag ik staan bij zoekfunctie.
geef ook echinacea extra forte en probiotica.

ik ga ook even testen of ze dan gaat hoesten.

wat is propolis tinctuur?
ken ik niet.
Propolis is 't kleverige goedje dat bijen maken om de kieren en openingen in hun korven te dichten, 't kan enkel opgelost worden met alcohol (als ik de uitleg van m'n broer -imker goed heb begrepen destijds) zo krijg je de propolis tinctuur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1794255
danielle1980 schreef: wat zou slechter zijn?
heb altijd ab thuis op voorraad dus kan geven :-\
Niet iedere Ab is daarvoor geschikt, dus ik zou niet zomaar een Ab erin stoppen.
Door danielle1980
#1794268
Angelique schreef: Niet iedere Ab is daarvoor geschikt, dus ik zou niet zomaar een Ab erin stoppen.
natuurlijk niet, dat overleggen we telefonisch maar heb 3 verschillende :biggrin2:
we zijn hier overal op voorbereid :-X

ze heeft overigens 40,5 dus koorts, normale temp bij mijn honden is laag 39 namelijk.
ook komt er nu meer groen snot, dus ga maar van kennelhoest uit
Door danielle1980
#1794287
Aquillo schreef: wat vervelend. beterschap voor je hond en ik hoop niet dat ze de anderen aansteekt. sterkte
aangezien er dus nog 1 wel hoest hoop ik ook van niet.
heb meer dan 20 honden at the moment :-X
Door danielle1980
#1794421
aangezien ze steeds hangeriger werd en de temp hoog is hebben we toch even een ab spuit erin gespoten voor paar dagen.

de rest word natuurlijk ook erbij gegeven en aan de andere teef ook, de rest houden we goed in de gaten.
Door Urs
#1794454
Welke ab heb je dan nu erin gespoten? Gewoon uit belangstelling hoor.

Hopelijk krijgt de rest het niet, je zou al wel alle honden  echinacea kunnen geven .

Met slechter worden bedoelde ik het hangeriger worden, beroerder worden dan ze al was.
Door TMG1961
#1794679
Beterschap voor je hond en hoop dat de andere honden niet aangestoken worden. Pixie heeft vrij milde vorm van kennelhoest, hier heerst het op dit moment.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door