Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1791559
Ik heb de menu,s wat veranderd en wat nieuwe dingen geintroduceert . De Russells zijn een beetje uitgekeken op alleen maar ""klein saai vleesbot ""  zoals kippen en eendennekken .
Kwartels vinden ze niet erg lekker meer ( de rest gelukkig wel  :biggrin2: ) We hebben nu o.a jonge ree en jonge geitenribben in het menu en dat is veel leuker , verder eendenrugstukken
Natuurlijk moet het ook allemaal goed gaan , maar dat is het geval de ribben eten ze keurig en ik heb netjes met een stokje drollen zitten te bestuderen  ::) en die zien er prima uit , geen last van veranderingen /verstoppingen etc . Heb wel zo hier en daar wat afgerond qua hoeveelheden , maar ze blijven netjes op gewicht en qua ontlasting gaat het ook prima

Ook voor de dames bull dezelfde verandering in het menu , ook de dames doen het erg netjes met de ribbetjes  ::) Ook met hen ben ik begonnen met eendennekken , vleugels kwartel etc .
Oefenen en nog eens oefenen om het geschrok in te dammen . Inmiddels beheersen ze het kunstje prima en ook met hen geen problemen qua ontlasting , met kwartels voeren ben ik gestopt met ze . Noa de oudste slikte op een gegeven moment een hele kwartel door , en dat is nu net wat ik met hen niet wil . Ik merk nu dat er weer beter gegeten wordt met ""de nieuwe uitdaging "" in het menu .

menu jackies  Milo 13 jaar 10 kilo ... 2,2 % ..... Tessa 7 jaar 3,2 % 7 kilo

dag 1 100 spier paard en 100 eendennek  eitje groentemix
dag 2  50 lever eend 33 nier lam 33 hart paard .... 100 parelhoenkarkas
dag 3 100 spier kip  ..... 200 kuikenbout
dag 4 110 pens , 100 konijnenkop  groentemix
dag 5 100 spier lam , 100 eendenvleugels
dag 6 150 sardines of panharing... 100 eendennek  groentemix
dag 7 100 spier paard , 100 eendenrugstuk
 
dag 8 100 geit ... 100 geitenribben  groentemix en huttenkase
dag 9  50 lever lam , 33 nier konijn , of 33 lamstong  100 parelhoenkarkas
dag 10 100 spier ree ... 100 reeribben
dag 11 110 pens .... 100 konijnenkarkas  groentemix
dag 12 100 spier lam ,  100 eendenvleugels  eitje
dag 13 150 sardines of,panharing    100 kippenkarkas
dag 14 100 spier  rund ,  200 eendenrugstuk 


Menu bullen  Noa 9 jaar 24 kilo 2 % Amber 5 jaar 24 kilo 2 %

dag 1 200 spier paard en 200 eendennekken eitje groentenmix
dag 2  100 lever eend , 75 nier lam , 75 hart paard , 300 parelhoenkarkas
dag 3 200 spier kip .... 200 kuikenbout
dag 4  250 pens , 300 konijnenkop groentenmix eitje
dag 5 250 spier lam , 200 eendenvleugels
dag 6 350 sardines of panharing, 200 eendennekken  groentenmix
dag 7 200 spier paard , 300 eendenrug

dag 8 200 spier geit , 200 geitenribben groentenmix en huttenkase
dag 9 100 lever lam , 75 nier konijn , 75 hart paard of 75 lamstong , 300 parelhoenkarkas
dag 10 200 spier ree , 200 reeribben
dag 11 250 pens , 300 konijnenkarkas groentenmix eitjes
dag 12 250 spier lam , 200 eendenvleugels
dag 13 350 sardines of panharing , 200 kipkarkas
dag 14 200 spier rund , 300 eendenrugstuk

Bijproducten , zemelen , cashewnoten , hazelnoten , knoflook , yoghurt , fruit , honing , zeewier , huttenkase 
Door Lizzy
#1794146
smulpaap schreef: Ik heb de menu,s wat veranderd en wat nieuwe dingen geintroduceert . De Russells zijn een beetje uitgekeken op alleen maar ""klein saai vleesbot ""  zoals kippen en eendennekken .
Kwartels vinden ze niet erg lekker meer ( de rest gelukkig wel  :biggrin2: ) We hebben nu o.a jonge ree en jonge geitenribben in het menu en dat is veel leuker , verder eendenrugstukken
Natuurlijk moet het ook allemaal goed gaan , maar dat is het geval de ribben eten ze keurig en ik heb netjes met een stokje drollen zitten te bestuderen  ::) en die zien er prima uit , geen last van veranderingen /verstoppingen etc . Heb wel zo hier en daar wat afgerond qua hoeveelheden , maar ze blijven netjes op gewicht en qua ontlasting gaat het ook prima
Dan waren ze er echt aan toe! Prima!
Ook voor de dames bull dezelfde verandering in het menu , ook de dames doen het erg netjes met de ribbetjes  ::) Ook met hen ben ik begonnen met eendennekken , vleugels kwartel etc .
Oefenen en nog eens oefenen om het geschrok in te dammen . Inmiddels beheersen ze het kunstje prima en ook met hen geen problemen qua ontlasting , met kwartels voeren ben ik gestopt met ze . Noa de oudste slikte op een gegeven moment een hele kwartel door , en dat is nu net wat ik met hen niet wil . Ik merk nu dat er weer beter gegeten wordt met ""de nieuwe uitdaging "" in het menu .
Nee, zodra ze de boel in 1 keer in beginnen te slikken, wordt het tijd voor wat anders.
menu jackies  Milo 13 jaar 10 kilo ... 2,2 % ..... Tessa 7 jaar 3,2 % 7 kilo

dag 1 100 spier paard en 100 eendennek  eitje groentemix
dag 2  50 lever eend 33 nier lam 33 hart paard .... 100 parelhoenkarkas
dag 3 100 spier kip  ..... 200 kuikenbout
dag 4 110 pens , 100 konijnenkop   groentemix
dag 5 100 spier lam , 100 eendenvleugels
dag 6 150 sardines of panharing... 100 eendennek  groentemix
dag 7 100 spier paard , 100 eendenrugstuk
 
dag 8 100 geit ... 100 geitenribben  groentemix en huttenkase
dag 9  50 lever lam , 33 nier konijn , of 33 lamstong  100 parelhoenkarkas
dag 10 100 spier ree ... 100 reeribben
dag 11 110 pens .... 100 konijnenkarkas  groentemix
dag 12 100 spier lam ,  100 eendenvleugels  eitje
dag 13 150 sardines of,panharing    100 kippenkarkas
dag 14 100 spier  rund ,   200 eendenrugstuk 


Menu bullen  Noa 9 jaar 24 kilo 2 % Amber 5 jaar 24 kilo 2 %

dag 1 200 spier paard en 200 eendennekken eitje groentenmix
dag 2  100 lever eend , 75 nier lam , 75 hart paard , 300 parelhoenkarkas
dag 3 200 spier kip .... 200 kuikenbout
dag 4  250 pens , 300 konijnenkop groentenmix eitje
dag 5 250 spier lam , 200 eendenvleugels
dag 6 350 sardines of panharing, 200 eendennekken  groentenmix
dag 7 200 spier paard , 300 eendenrug

dag 8 200 spier geit , 200 geitenribben groentenmix en huttenkase
dag 9 100 lever lam , 75 nier konijn , 75 hart paard of 75 lamstong , 300 parelhoenkarkas
dag 10 200 spier ree , 200 reeribben
dag 11 250 pens , 300 konijnenkarkas groentenmix eitjes
dag 12 250 spier lam , 200 eendenvleugels
dag 13 350 sardines of panharing , 200 kipkarkas
dag 14 200 spier rund , 300 eendenrugstuk

Bijproducten , zemelen , cashewnoten , hazelnoten , knoflook , yoghurt , fruit , honing , zeewier , huttenkase 
Ik tel een stuk of 9 diersoorten dus dat is super!

Qua percentages heb ik alleen naar het eerste menu van de Jackies gekeken. Ik weet niet waar jij op uit komt maar ik om op : 59% vleesbot, 30% spiervlees, 13% orgaanvlees, inclusief pens. Ik heb de hele visjes niet meegerekend. Als jij hier ook op uit komt, ik zelf zou iets minder vleesbot geven en iets meer orgaanvlees.

Verder ziet het er echt subliem uit.
Door smulpaap
#1794174
Daarom heb ik het toch weer even neergezet . Wat het orgaanvlees percentage bij de jackies  betreft : Als ik dat ga verhogen dan is het foute boel , Ik zou misschien nog kunnen kijken of ik het portie lever apart kan geven ipv bij de hart en de nier . Mogelijk gaat het dan wel gewoon goed qua ontlasting .
Als ze bv een konijnenkop krijgen is die ook weleens minder zwaar , en dat geld ook voor bv de eendenvleugels en de nekken . Ik weet dat ik qua vleesbot aan de hoge kant zit .
Ga toch nog eens bekijken hoe ik hier beter in uit kom
Door Lizzy
#1794184
smulpaap schreef: Daarom heb ik het toch weer even neergezet . Wat het orgaanvlees percentage bij de jackies  betreft : Als ik dat ga verhogen dan is het foute boel , Ik zou misschien nog kunnen kijken of ik het portie lever apart kan geven ipv bij de hart en de nier . Mogelijk gaat het dan wel gewoon goed qua ontlasting .
Nee, als je meer geeft en het gaat niet goed: houd het dan lekker zo! Jouw hond verteld je hoe je moet voeren!
Als ze bv een konijnenkop krijgen is die ook weleens minder zwaar , en dat geld ook voor bv de eendenvleugels en de nekken . Ik weet dat ik qua vleesbot aan de hoge kant zit .
Ga toch nog eens bekijken hoe ik hier beter in uit kom
Je kunt ook iets minder vleesbot geven en meer spiervlees. Overigens, als jouw honden het goed doen op dit percentage: houden zo!! Nogmaals, jij kunt als geen ander weten of je de goede percentages voert. Sommige honden hebben gewoon wat meer vleesbot nodig. Andere wat minder. Als de ontlasting niet hard en niet wit is, dan is het prima.
Door smulpaap
#1794240
Nee , ze hebben absoluut geen problemen met de ontlasting , tenzij ik dus omhoog ga met het percentage orgaan en dan met name de lever . Ik wil ze graag van alle orgaan wat geven dus daarom dacht ik als ik de lever nu iets omlaag doe ? Maar ik voer het ze wel iedere week consequent . En witte ontlasting krijtdrollen en/of verstopping hebben ze nog nooit gehad .
Alleen in de beginperiode eens met een konijnenkop , maar ik voer er nu pens bij en dat gaat goed .
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door