Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door AussieSue
#1790519
Mijn pup van bijna 7 maanden moet nog minimaal 2 weken rust houden, we hebben er nu al 2 weken opzitten. Diagnose verrekte knie band, gekregen dmv 2 foto's en orthopeet.
Ze is zo druk aan de lijn, trekt als een gek en springt ook alle kanten uit...gisteren liep ik een stukje door de wijk, zodat ze wel een beetje eruit is zeg maar...bij thuiskomst liep ze helemaal te hijgen (van de stress?) ze wil zo graag maar mag niet. Thuis heb ik daarna nog wat oefeningen in de tuin gedaan en heeft ze kipkarkas gehad om lekker even bezig te zijn. Het lopen ging weer slechter na deze ochtend. S'middags tijdens het uitlaten begon ze naast me rondjes te lopen...ik ben zo bang dat ik straks een geflipte hond heb hierdoor...ik zit mezelf ook vreselijk druk te maken want ik weet niet wat ik er mee aan moet...(misschien voor mij ook iets rustgevends  ;))
Daarom aan jullie de vraag zou ik iets homeopatisch kunnen geven zodat ze wat meer rust in zich zelf krijgt? En zo ja, wat?
Door Bien
#1791151
hier een pup van 10 maanden, schapendoesje, hyper de pieper meisje in alles... maar..............


als ik rustig blijf en haar negeer.... wordt ze wel rustiger....


kun je je pup de komende 2 weken niet even in de tuin uitlaten, zodat de prikkels om haar/hem heen minder zijn? verder bench rust.. kong om leeg te plukken enzo? Pensstaafje om te knabbelen?

Succes!!
Door AussieSue
#1792190
Ze doet niets (meer) in de tuin, ik geef haar veel om te kluiven...heb besloten om maar niet meer naar de uitlaat gelegenheid te gaan waar andere honden komen, of loslopen...dat is gewoon te zielig voor haar...nou ja, zielig frustrerend, ik vind het zielig. Vandaag bij de kringloop een grote knuffel voor haar meegenomen, helemaal leuk vindt ze hem....een grote prooi  :D
Het wordt nog even doorbijten, zag het van de week, toen ik dit topic opende, even niet meer zitten...ik hoop zo dat het weer goed komt..iemand goede ervaringen met een verrekte knieband en rust???????
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1793062
Dat is altijd lastig met zo'n jonge spring-in-het-veld.
Ik zou extra denkspelletjes doen en bijvoorbeeld zoekspelletjes in huis of in de tuin.
Beterschap voor je meisje  :-*
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door