Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sina
#1793839
Even een vraagje,
Ik ben zins een week bezig met kvv.
dat bevalt prima,mijn 2 maltezers vallen er op aan,ze vinden het heerlijk.

met brokken was het een ramp,daarom ben ik heel blij dat ze dit goed verdragen en ik ben in een keer over gegeen op kvv.

Nu een vraagje,ik heb het idee dat ze nog wat honger hebben,ik hou mij echt aan de hoeveelheden die ze mogen hebben,maar zou het een probleem zijn als ik wat meer gaf.Of is dit een normaal verschijnsel?

Ik geef energique vlees kompleet.

groet sina de koning
Door dancingdaydream
#1793879
Vaak is het ook zo dat omdat ze vlees zo lekker vinden dat ze doen of ze meer honger hebben ;) Ook word vlees "gelijkmatiger" verteerd en blijft het niet als zware hoop op de bodem van de maag liggen als bij brok :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1793932
De gewichten op de verpakking zijn richtlijnen, goed om mee te beginnen, maar voeren doe je met je ogen en door te voelen.
Het zou best kunnen dat jouw hondjes wat meer nodig hebben dan vermeld staat. Sommige honden hebben echter ook minder nodig.
Als ze afvallen voer je meer, krijgen ze een speklaagje dan voer je minder.

Verder verteerd kvv heel snel. Als je barf voert, of barfhapjes erbij geeft dan zijn ze vaak wat meer voldaan omdat de grotere stukken langer in het spijsverteringskanaal blijven en het knagen werkt ook bevredigend voor ze.
Eendennekken zijn bijvoorbeeld heel geschikt om naast kvv te geven, of een lapje paardenvlees of een hele sardiene bijvoorbeeld.
Het gewicht de barfhappen kan je dan van het gewicht van de kvv aftrekken.
Door sina
#1794245
ja ik ga maar eens proberen,om wat botten erbij te geven,de ene rando weegt 10 kilo en rosa teef weegt 6 kilo ze krijgen respectievelijk 2 hamburgers en 1 1/2 perdag.

bedankt voor jullie antwoorden hoor,in ieder geval gaat het allemaal prima.

Groet sina
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1794318
tja , ik weet niet hoe de honden eruit zien op de ribbetjes en hoe aktief ze zijn , maar 2 plakken voor een hond van 10 kilo vind ik niet veel  :shy:
Door sina
#1794461
Ze zien er wel goed uit niet te dik of te dun,maar ik denk dat ik nog wat vers vlees erbij geef.

Zou dat goed zijn?

en wat gehakt er doorheen?

Ja je probeert het gewoon goed te doen.

maar bedankt sina
Door bloemetje
#1795305
Mijn Danny eet wel meer dan dat (ook 10 kg). Die eet iets van 300 gram of meer per dag. Dus het zou kunnen dat ze het te weinig vinden en dat je meer moet voeren.
Maar mijn hondjes daarvoor was ook 10 kg en die at maar 200 gram. Het is dus echt per hond verschillend!

Je moet voelen aan de ribbetjes. Als je ze heel goed kunt voelen, geef je te weinig en kun je ze heel licht voelen is het ok. Voeren doe je op gevoel en op zicht en zo min mogelijk op richtlijnen  ;)

Gehakt erdoorheen voegt niets toe. Geef ze dan maar liever meer Energique.
Qua bot zou je eens een kippennek kunnen proberen. Dat is een mooi beginnersbotje voor een klein hondje. Platmeppen en even vasthouden de 1e paar keer.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1795316
volgens mij is het ook zo dat in het begin de hond graag meer wil eten omdat alles nog omgezet moet worden binnen in het lijf...

je mag ze ongeveer 1.5% van hun totale lichaamsgewicht geven per dag...Zijn ze heel actief dan zou ik 2 % geven.

Hier is dat voor een hond van60 kilo dus 1.2 kg kvv per dag.... als ik me aan de 2% houdt  :biggrin2:

Zoveel zullen die van jou niet eten ::)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1795348
je mag ze ongeveer 1.5% van hun totale lichaamsgewicht geven per dag...Zijn ze heel actief dan zou ik 2 % geven.


vind 1,5 tot 2 procent voor een kleine actieve hond niet zo veel
Door Nynke
#1795568
nee, ik vind 1,5 tot 2% ook te weinig voor een klein ras. Mijn hondjes van 9,5 kilo eten 250 gram barf op een dag  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door