Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dennisvos
#1793856
op dinsdagnacht 13-10-2010 is onze hond luna overleden een beetje op een nare manier.
dinsdagavond was ze van het een op andere moment erg sloom toen we gingen kijken was der tandvlees wit, toen hadden we de dienstdoende dierenarts gebeld die dachten dat het een inwendige bloeding was, dus dat we haar het beste langs konden brengen. De dierenarts had besloten een kijkoperatie te doen.
Wij zijn toen naar huis gegaan afwachtend op een telefoontje en ja 2 uur later kregen we het nieuws dat ze niks hadden gevonden en dat ze der met een kwartier uit der narcose zouden halen en dan konden we met minimaal een uur luna weer komen halen.
Ik kwam daar anderhalf uur later, toen lag ze nog steeds in een narcose, wat een beetje vreemd was. Ik denk ongeveer een half uur later hebben ze der pas een spuitje gegeven om wakker te worden, het eerste spuitje hielp niet echt, kwartier later tweede spuit, toen werd ze wel wakker, maar toen we haar uit de mand wouden tillen, kwamen we erachter dat er bloed met diaree uit der achterste was gekomen en dat het bleef bloeden en binnen een kwartier blies ze der laatste adem uit.
Wij vinden het ook niet normaal dat deze dierenarts uit amstelveen het zo heeft afgehandeld.
We hebben ook contact hierover gehad met onze eigen dierenarts die zei meteen dat een dier eerst uit de narcose moet zijn voordat je weet of het goed is gegaan.
Ik hoop dat iemand weet wat we hier mee aan moeten??????
Door Decibels
#1793862
dennisvos schreef: op dinsdagnacht 13-10-2010 is onze hond luna overleden een beetje op een nare manier.
dinsdagavond was ze van het een op andere moment erg sloom toen we gingen kijken was der tandvlees wit, toen hadden we de dienstdoende dierenarts gebeld die dachten dat het een inwendige bloeding was, dus dat we haar het beste langs konden brengen. De dierenarts had besloten een kijkoperatie te doen.
Wij zijn toen naar huis gegaan afwachtend op een telefoontje en ja 2 uur later kregen we het nieuws dat ze niks hadden gevonden en dat ze der met een kwartier uit der narcose zouden halen en dan konden we met minimaal een uur luna weer komen halen.
Ik kwam daar anderhalf uur later, toen lag ze nog steeds in een narcose, wat een beetje vreemd was. Ik denk ongeveer een half uur later hebben ze der pas een spuitje gegeven om wakker te worden, het eerste spuitje hielp niet echt, kwartier later tweede spuit, toen werd ze wel wakker, maar toen we haar uit de mand wouden tillen, kwamen we erachter dat er bloed met diaree uit der achterste was gekomen en dat het bleef bloeden en binnen een kwartier blies ze der laatste adem uit.
Wij vinden het ook niet normaal dat deze dierenarts uit amstelveen het zo heeft afgehandeld.
We hebben ook contact hierover gehad met onze eigen dierenarts die zei meteen dat een dier eerst uit de narcose moet zijn voordat je weet of het goed is gegaan.
Ik hoop dat iemand weet wat we hier mee aan moeten??????
ach wat sneu....Sterkte met het verlies van Luna.

Persoonlijk zou ik willen weten wat de doodsoorzaak was en zou sectie hebben laten doen bij een andere DA.
Door Jolly
#1793863
oww wat erg.
Heel veel sterkte.

Ik zou zeker proberen de da die operatie heeft uitgevoert te spreken en te vragen wat er nou gemist is en waarom het zo gelopen is.
Hier kan je anders niet goed afsluiting voor krijgen omdat je anders blijft zitten met vragen.
Door geer
#1793876
Wat verdrietig dat je hond is overleden zeg!

Ik ben als Amstelvener wel benieuwd welke dierenarts het was...
Door Decibels
#1793878
dennisvos schreef: we hebben luna naar utrecht gebracht om sectie te laten verrichten.... en wachten af
OK...afwachten dus. Nogmaals sterkte met je verlies.
Door Souris
#1793882
Ach wat een drama een hond verliezen is vreselijk maar dan ook nog met zoveel vraagtekens. Goed dat jullie toch voor sectie zijn gegaan...
Hoe oud was ze?
Heel veel sterkte!
Door conleeuw
#1793883
oh wat triest, gecondoleerd, je kan altijd een klacht brengen tegen de dierenarts in kwestie als het blijkt dat de dierenarts onzorgvuldig of niet juist heb gehandeld, eerst even de autopsy afwachten, sterkte ermee :-*
Door Do
#1793884
laten uitzoeken waar ze aan gestorven is en tjs...tuchcollege?

ik bedoel je kwam daaran en ze was nog steeds onder narcose, daarna hebben ze nog 30 minuten gewacht?
ik vind het vreemd allemaal


ik wens je heel veel sterkte want dit is verschrikkelijk
Door diergedrag
#1793886
Ze dachten aan de telefoon al aan een inwendige bloeding? Er kunnen heel andere redenen ten grondslag liggen aan een plotselinge shock!
Is ze aan het infuus gelegd? Hebben ze een echo gemaakt om te kijken of ze ergens bloed konden zien?

Het is wel zo netjes om eerst nog eens te overleggen met de dierenarts die haar heeft behandeld en om inderdaad door een ander sectie te laten verrichten. Vraag in elk geval ook het medisch dossier van je hond op, daarin staat alles wat er aan verrichtingen is gedaan, de diagnoses en toegediende middelen.
Je kan een klacht indienen bij het Veterinair Tuchtcollege:
Veterinair Tuchtcollege
Postbus 90426
2509 LK Den Haag
Tel: (070) 378 65 00
Fax: (070) 378 62 46
Internet: www.agro.nl/vtc/

Dat moet schriftelijk en moet zijn voorzien van zoveel mogelijk informatie (dossier van de hond) en is gratis.

Wat rot allemaal voor jullie! Je bent al zo plotseling je hond kwijt en dan ook nog zo'n slecht gevoel over de behandeling.
Door Decibels
#1793888
Afhankelijk natuurlijk van wat er als doodsoorzaak uit de sectie komt. Maar hou er rekening mee dat, áls het zover komt dat je naar het tuchtcollege stapt, dat je dan een zeer lange adem nodig hebt. Been there, done that.
Laatst gewijzigd door Decibels op ma 18 okt 2010, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door