Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door EdwinK
#1793704
Zo, na lange tijd proberen is het me eindelijk gelukt om Mickey aan het KVV te krijgen. Diverse keren geprobeerd om hem van de br*kjes te krijgen, maar hij at het niet. Tot vandaag. Was toevallig in de buurt van de Bibi in Hoogvliet en maar eens een rolletje Bibi voor katten meegenomen. Nou, dat smaakte naar meer, en sinds goedkoper is dan die Whiskas meuk is het ook voor mij prettiger om dit te voeren.

wat is het verschil tussen Bibi voor katten en Bibi voor honden?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1793902
nog een verschil: het is fijner voor de neus wat er in de kattenbak terecht komt.

maar wat goed zeg!

Bibi voor kat is fijner gemalen, geen pens, geen groente en misschien ook iets meer orgaan of iets andere verhoudingen. En het is duurder dan Bibi voor hond.
Door san :)
#1795275
ja, bibi blijft hier ook favoriet! Onze koning valt hier direct op aan terwijl hij bij andere merken toch echt niet wil dat je ziet dat hij er wat van eet 8)
Door EdwinK
#1795768
Het was vanmorgen zo dat Mickey niet wou gaan eten omdat er geen Bibi was. Helaas was het niet mogelijk om eventjes een paar rollen te gaan halen, dus hij moet nu weer een paar dagen br*kjes eten. Morgen of overmorgen maar weer een paar kilo halen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1795957
zo, die is goed gewend. fijn zeg, dat het zo makkelijk zonder slag of stoot is gegaan.
je zou ongeveer kunnen berekenen wat Mickey per periode (maand of kwartaal bv, hoe vaak je wilt inkopen of hoeveel vriezerruimte je hebt) verbruikt aan Bibi.
dan kan je gericht voor die periode inslaan of iemand anders naar de winkel sturen. Als je zelf niet altijd de mogelijkheden hebt om zomaar de deur uit te gaan en spontaan zulke specifieke dingen in te slaan, vergt het helaas wel wat meer planning en organisatie, maar ben je wel verzekerd van een constante aanvoer. met een beetje geluk kan je bezorging regelen met je verkooppunt voor een niet te grote kostenpost.

Ik heb het midden in A'dam wat makkelijker (overal goed OV) en ben denk ik ook een stuk mobieler. Ik laat mn lokale dierenwinkel kattengrit bezorgen voor 2 euro per bezorging en dan bestel ik gelijk 4 zakken, komt er maar 50 ct per 20-kilo zak bij en zetten ze het ook gelijk waar ik het wil hebben eventueel. Ik bestel zelf bij Kiezebrink en als ik met anderen in A'dam meebestel en ik kan mn bestelling zelf niet meer dragen of vervoeren, is er meestal altijd wel iemand die het even met de auto bij me wil komen brengen.
Door EdwinK
#1796905
Ik woon een paar kilometer van 'de' Bibi winkel af. Regelmatig ben ik daar ook wel in de buurt, dus de aanvoer is wel verzekerd. Trouwens de beef-mix gaat er ook wel goed in bij meneer.
Door Limpy
#1797804
Verstandige kat heb je!
Mijn katsels vonden de kipmix, eigenlijk voor honden als ik hun site goed begrijp, ook altijd heeeerlijk....
Door EdwinK
#1801331
Wat is een goede hoeveelheid voor hem. Met de zakjes at hij 2x per dag zo'n 100 gram, en daarnaast nog br*kjes. Zou het goed zijn om hem nu ook op 2x 100gram Bibi te geven en dan geen br*kjes meer? Of wordt dat te weing/teveel?
Door Limpy
#1801341
Dat zal ook een beetje aan je kat liggen: hoe zwaar is hij en hoe actief is hij? Is hij goed op gewicht of juist schraal of te vol?

Hier krijgen 4 luie katten (4-5 kg) tussen de 100-145 gram per dag (over 2-3 maaltjes) maar als jouw Mickey groter en actiever is kun je hem meer geven. Hoeveel bibi geef je hem tot nu toe en doet hij het daar goed op?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1801354
ik doe een gokje op 150-200 gram per dag bibi, geen brok en natvoer meer natuurlijk.
het kan zijn dat je de eerste weken 200 zal voeren en daarna eerder 150, wegens het atkins-effect. bij veel honger of onnodig afvallen natuurlijk meer voeren.
Door EdwinK
#1801433
Bedankt. Zat ik op de juiste weg. Doe nu 2x 100 gram (ongeveer), en daar doet hij het goed op. Zal die brokken en natvoer weg doen (met een paar zakjes als reserve).
Door EdwinK
#1806709
Meneer vind het zo lekker, dat ik morgen een nieuwe voorraad ga halen in Hoogvliet. Eventjes plaats maken in mijn vriesvak (na overlijden Brenda de grote vriezer weg gedaan). Ook Spot van mijn ouders geniet echt van zijn Bibi. Dus 2 'oudere' heren helemaal aan het genieten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door