Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1792693
Titel zegt denk ik genoeg  :)

Ik wil mijn hond van 5 maanden laten verzekeren en ook volgende maand laten steriliseren doormiddel van laparoscopie.

Nu had ik haar bijnaaaaa bij de HEMA verzekerd omdat deze als goedkoopste naar voren kwam.

Per ingediende verzameling nota's geldt er een eigen bijdrage van 45,-.
De nota's mag je tot een jaar nadat de behandeling heeft plaatsgevonden opsparen en gezamenlijk indienen.
Op die manier betaal je dus eenmalig de eigen bijdrage en de rest word vergoed tot max. €3000,- per jaar.

MAARRRRRR de sterilisatie/castratie word bij de HEMA dus niet vergoed.

Klinkt verder wel allemaal erg aantrekkelijk, maar mijn andere hond is niet verzekerd en ik wil het risico wel nemen om deze ook niet te verzekeren voor ziektekosten, maar alleen voor de sterilisatie een jaartje wel.

Dus word bij jou laparoscopie wel vergoed??
Zoja, hoeveel % of wat is je eigen bijdrage en welke verzekeringsmaatschappij is dit??

Alvast bedankt

Groetjes,
Sanne
#1793295
vanaalst schreef: is dat eigenlijk wel wat, je kan het volgens mij niet voor 1 jaar afsluiten maar voor 5 jr?
dan heb je je castratie dubbel betaald.....19% eigen bijdrage en voor 5 jr extra bijverzekerd, weet niet hoeveel je moet betalen voor die extra verzekering..
En dat hebben ze expres zo gedaan om te voorkomen  ;) ;) ;) dat mensen de hond 1 jaar verzekeren de ster. laten uitvoeren, lekker een behoorlijk bedrag incasseren om vervolgens de verzekering op te zeggen.

Of je dan de castr. dubbel betaald hebt kan je niet zeggen. Kan best wel eens zo zijn dat er in die vijf jaar goed gebruik gaat worden van de verzekering  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door