Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1791949
Na eens goed gekeken te hebben hoe mijn honden ribben eten ben ik tot de volgende conclusie gekomen;

Ze eten ze net zoals wij spareribs eten verdorie, in feite eet ze dus elke keer een enkele rib!!!  :-[

Hoe eten jullie hondjes ribben?
Gebruikersavatar
Door nova
#1791983
Hier krijgen ze wel vaker lamsribben, herteribben believen ze hier niet >:(
Ik geef geen losse ribben, ze moeten als deel v d borstkast aan elkaar zitten, en mn honden plukken die niet los.
Ze knagen bij wijze van spreken haaks op de ribben.
als je snapt wat ik bedoel...... :-[ ::)
Door ~anna~
#1792016
ik geef geen ribben meer omdat het moeilijk is om echt geschikte ribben te vinden.
de laaste keren weigerde crystal de lamsribben, bleek ook niet zo jong meer te zijn.
toen ze de lamsribben wel at, of waren het zogenaamd jonge geitenribben ..
bleef er vaak een rib over, heb daar nog foto's van gemaakt.
nee ik doe het niet meer, er is idd keuze zat, is al weer een paar jaar geleden.
#1792034
Hier eten ze meestal eerst een stuk waar de ribben aan vast zitten en dan eten ze de ribben dwars, dus kraken ze geregeld 2 of 3 ribben tegelijkertijd. Soms word er wel een enkele rib losgetrokken.
Ik vind ribben zeker niet geschikt voor de beginnende honden, hoe zacht ze ook zijn, de hond moet rustig kunnen eten en 'weten' wat ie doet.
Hier is het dus al een keer 'mis' gegaan en nu blijf ik écht in de buurt als ze die aan het eten zijn en soms help ik door de ribben vast te houden. (bij andere vleesbotten let ik ook wel op, maar met ribben extra goed)
Door Lizzy
#1792205
Hier vreten ze eerst de lengte van de ribben af. En eerlijk is eerlijk, als ik de lengte te lang vind, knip ik er een stuk af. Kijk, een stukje rib van 10 cm in een normale gezonde hondenmaag: dat kan geen kwaad. Een (1) stuk rib van dik 20 cm in een 14 weken oud hondje: dat past niet zo goed, zeg maar :-X. Dat gaat zo'n hondje dus niet verteren. Maar goed, bij een rijtje ribben, slikt een hond niet spontaan de hele rib in z'n geheel door. Want hij heeft er hoe dan ook op en aan moeten werken.
Door Souris
#1792679
Ze krijgt of kreeg ook altijd een hele lap, zo rond 500gram en idd icm pens of vlees. Maar ze trekt de ribben er 1 voor 1 vanaf die kauwt ze en gaat verder met de volgende. Maar toch op miraculeuze wijze (hoe dat weet ik niet) blijft er nooit een enkele over aan het eind, dan knaagt ze wel weer horizontaal zeg maar.
Snap je in feite eet ze dus wel elke hap een enkel rib zeg maar...
Omdat ze eigenlijk toch te veel bot poept na het eten krijgen ze niet vaak ribben meer het verteerd gewoon niet lekker bij deze hond.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1792741
Ik geef wel ribben aan Raiko (tot nu toe heeft ie lamsrib en hertrib gehad) en hij vind het echt heerlijk.
Ik hou de ribben trouwens wel altijd vast (ik wil geen risico's nemen).
Maar hij eet ze wel keurig, ook haaks op de ribben zeg maar, en hij kraakt ze ook altijd keurig.
Door ~anna~
#1792839
de ribben zaten op een rijtje toen ik ze gaf.
maar het viel mij op dat ze er nogal lang overdeed.
ik zag toen dat ze nog bezig was met een enkele rib, de rest was op.
dit heb ik meerdere malen meegemaakt, dat er een rib overbleef.
jonge ribben wil ik wel voeren, maar waar kan ik die vinden.
Door Souris
#1792855
De laatste keer van herby had ik hele taaie maar bestelling ervoor hele zachte, behoorlijk wisselend.
Soms zijn ze heel schraal en soms zit er onzettend veel vlees nog aan, het is van te voren dan weer niet in te schatten das jammer want ze zijn toch best duur lamsribben....
Geit vind ik te hard eigenlijk
#1792996
Hier ook bijna nooit geen ribben. De enkele keer dat ze ze krijgen vind ik het ook niet zo erg dat ze wat harder zijn. Ze verteren ze goed en de tanden slijten vast niet zo hard als ze maar heel af en toe een hard ribje eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door