Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1792159
Sinds enkele dagen blaast Kyra heel hard door haar neus.
Zo 1, 2 soms 3 keer per dag en dan een keer of 7-8 achter elkaar.

Ik zou het bijna omschrijven als hoe wij mensen onze neus snuiten. Haar lichaam beweegt ook niet mee zoals dat bijv gebeurd als ze moet overgeven.
Verder is ze gewoon levendig, eet goed ect...Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Door Migudu
#1792182
Neusverkouden?
Of zit er iets in de neus? Maar dan zou ze wel meer last hebben, denk ik...
Geen snot of i.d.?

Groetjes,
Gerda
Door **Jolanda**
#1792188
Heeeeeel af en toe komt er een druppeltje vocht uit haar neus, maar dat druppeltje is niet geel oid, gewoon vocht zoals water.
Dit heb ik pas 2x gezien op deze paar dagen.

Ik heb totaal geen idee hoe of wat als een hond neusverkouden is :-[
Door **Jolanda**
#1792227
Bedankt voor de link! :)

Neusverkoudheid is het niet, want ze doet niet niezen...echt alleen maar hard blazen door de neus.
Ik heb gecontroleerd of er iets (groters) in de neus zit, maar ik voel aan beide kanten gewoon lucht uit haar neus komen. Dus ook geen blokkade.

De rest kan ik ook niet plaatsen...
Door millyckk
#1792353
Dit doet Milik soms wel eens als hij in de zomer door hoog gras heeft gerend, het is nu niet echt meer het seizoen voor pollen etc.,maar misschien staat er bij jullie nog iets in bloei waar hij op reageert?
Door TMG1961
#1792511
*milik* schreef: Dit doet Milik soms wel eens als hij in de zomer door hoog gras heeft gerend, het is nu niet echt meer het seizoen voor pollen etc.,maar misschien staat er bij jullie nog iets in bloei waar hij op reageert?
pssst, hij is een zij  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1793335
Euh...ja, hoe moet ik het omschrijven?
Ze ademt in, blaast, volgens mij echt, heel hard naar buiten maar dan heel kort en weer inademen en hard uitblazen.
Zo klinkt het in ieder geval wel en zo ziet het er ook uit, ik heb niet gevoeld of ze dan ook echt uitblaast.

Gisteren is het niet voorgekomen in ieder geval, dus wat het dan ook geweest is, het is waarschijnlijk al weer over :) Ik hoop het tenminste ;)
Door **Jolanda**
#1793363
Ik kan wel een filmpje maken (als ik op tijd ben), maar heb geen idee hoe ik die op de laptop krijg :-[ Het is een videocamera met bandje, dus niet digitaal ::)

Als er iets is, dan stopt ze wel, even. Zo heb ik Nadia laten horen wat ze doet en toen ik de telefoon voor haar hield stopte ze even totdat ik de telefoon weer weghaalde en ging daarna weer door :-\

Ik heb even via youtube gekeken naar reverse sneezing...het lijkt er wel een beetje op maar ik zie dat de honden daar ook wat bewegen met hun lippen/wangen en sommige maken zo'n raar knorrent geluid. (misschien dat dat door het ras/de soort neus komt.)
Kyra houd haar mond helemaal dicht, haar lippen/wangen bewegen niet en maakt niet zo'n knorrig geluid. Ook beweegt haar ribbenkast niet zo hard.
Ik heb het idee dat de honden op de filmpjes door hun mond uitademen terwijl Kyra dit, naar mijn idee, juist hard door haar neus doet en kort doet inademen door haar neus.

Oh je berichtje gelezen...het lijkt van allen nog het meest op wat die teckel doet, maar dan net wat harder.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1793838
Djilly doet het hier ook met vlagen.
Soms meerdere keren per dag, dan weer weken niet.
Zolang ze er niet "in" blijft, vind ik het prima. Bij haar is het ook reversed sneezing. Ook zij "niest" alleen maar, en ligt voor de rest behoorlijk stil.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door