Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1791945
Milik loopt al de hele avond rond in de kamer,is onrustig en wil telkens naar buiten. Hij gaat af en toe wel zitten maar wil niet liggen.
Hij eet wel normaal.
Gisteren heb ik kippennekken gedroogd en daar heeft hij wel het e.e.a. van gescoord ( rauw). Ook heeft hij weer lamsrib gegeten, iets wat er een tijdje geleden weer uitkwam, nu echter niet.
Heb gekeken of zijn maag is opgezet maar daar zie ik niets aan. Vanochtend had hij een paar harde keuteltjes ( harder dan anders)
Zou hij verstopt kunnen zitten?Wat kan ik daar aan doen? Maak me best een beetje ongerust :-\
Laatst gewijzigd door millyckk op za 16 okt 2010, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DewiSam
#1791998
Dit onderstaande heb ik even voor je opgezocht net, op het moment dat hij begint met braken moet je heel rap zorgen dat je bij de da komt.
Een van mijn honden heeft het ook gehad, maar die wilde niet meer eten, bewegen en braakte er heel smerige derrie uit :(
Wellicht heb je toch te veel bot gevoerd en heeft hij nu buikpijn?
Vooralsnog geen bot meer geven, en misschien iets wat hem helpt zich te ontlasten?
Zou alleen niet weten wat, misschien iemand anders?



Verstopping
Een verstopping kan ontstaan door verkeerd voedsel, een ingeslikt vreemd voorwerp of door te weinig beweging. De hond probeert zijn ontlasting tevergeefs kwijt te raken, hij perst en kreunt soms. Als de verstopping te lang duurt vermindert zijn eetlust en de hond krijgt dan meestal braakverschijnselen. Geef hem laxerend voedsel, laat hem veel drinken en zorg voor een behoorlijke beweging. Bespreek eventueel de middelen met je dierenarts.
Door pallas
#1792003
Ik denk wel dat hij buikpijn heeft. Of het verstopping is...geen idee.
Kan je okugest geven, soms helpt dat.

Wat heb je hem vandaag gegeven en hoeveel? Bij een erge verstopping willen ze ook nog wel braken omdat het eten niet verder kan dan de maag.

Je kan voorzichtig met je pink voelen of er erg harde ontlasting zit.  (Beetje olie gebruiken als smeermiddel)
Door millyckk
#1792015
@ DewiSam: dat van dat braken weet ik, hou ook angstvallig in de gaten of hij misselijk is/wordt maar dat is nu niet het geval. Ik denk dat hij een stuk of 8 rauwe nekkies te pakken heeft gehad, op zich lijkt me dat toch niet zo gek veel voor een hond van zijn formaat :-\ Te weinig beweging kan het ook niet zijn !

@ Pallas: heb Okugest in huis, ga het direct proberen ! Vandaag heeft hij een parelhoenkarkas, kalkoenvlees, orgaan en groente gehad, zit volgens mij niets stoppends bij. Stiekem ben ik bang voor die lamsribben :-\ 
Door millyckk
#1792041
Nee, volgens mij niet. Kon er met de snoeischaar doorheen. Heb wel een jaar geen ribben meer gegeven nadat hij telkens stukken bot overgaf als hij die had gegeten. Dacht dat ik het nu wel weer eens kon proberen.... Alle andere botwerk gaat prima! Jakkes, hij heeft eigenlijk nooit wat maar wat kun je je ongerust maken...

Truus: heb hem helemaal afgevoeld en merk niets aan pijnreacties o.i.d., hij beweegt ook normaal  en maakt geen zieke indruk
Door millyckk
#1792164
Pfffff...... hij is met een diepe zucht gaan liggen en is nu diep in slaap......misschien door de Okugest? Wat een opluchting..... Straks nog een blokje om en vanavond en morgen zijn ontlasting  goed in de gaten houden. 
Door Lizzy
#1792244
Het kan natuurlijk niet lekker gevallen zijn. Maar een verstopping verwacht ik niet. Overigens hebben honden met verstoppingen last van misselijkheid, braken en die voelen zich echt niet lekker. Ik weet niet hoe hij zich nu voelt? Als ribben je iedere keer zoveel stress opleveren zou ik zeggen: niet meer voeren. Of voortaan een goed deel van de lengte van de ribben eraf knippen met je snoeischaar.
Door millyckk
#1792345
Nou, het was idd geen verstopping gelukkig! Vanochtend heeft hij 2 x gepoept, wel harder dan normaal trouwens. Denk dat hij maagpijn had en dat die Okugest heeft geholpen! Hij is weer helemaal zichzelf.
Wat die ribben betreft: je hebt gelijk Lizzy, ik maak me daar ( te) druk om. Had het al bijna een jaar niet gevoerd, maar ben er weer mee begonnen omdat wat botwerk betreft, fazant en wilde eend af zijn gevallen en ik alleen kip, parelhoen en haas wat karig vindt.

De ribben die ik gaf waren overigens geen lange stukken, omdat ik alles volledig per dag voer, was het een stuk van 400 gram: stuk ruggegraat met 3 stukjes rib van ongeveer  25 cm. Er zat wel veel vlees aan, dat kan het ook nog zijn geweest want Milik reageert niet denderend op te vet vlees.
Nou ja, kan allemaal ook toeval zijn geweest, maar ik zweette peentjes toen hij alsmaar rondjes bleef lopen en dan schiet je van alles door je hoofd;  ben op zo'n moment weer heel blij met alle kennis van mensen hier op Barfplaats. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door