Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1791341
Even een vraagje over vis:

Lodewijk weegt 8,4 kilo en is naar mijn smaak net wat te mollig. Ik geef hem dus 2% barf op basis van 8 kilo. In mijn menu zit nog geen vis. Kan ik hem niet gewoon 1 keer per week een vet visje geven als extra? Vroeger kreeg hij altijd 1 keer per week een haring (tja het is wel een luxe hondje  :biggrin2:)
Door Nadia
#1791383
Ik zie er geen probleem in om dat zo te doen. Zou alleen wel slinken dan in (eventuele) tussendoortjes.

Je kunt vis ook prima verrekenen in het menu.
Over de haring. Ik neem aan geen zoute haring!?
Door TMG1961
#1791570
Ik zou hem een paar ansjovisjes geven, lekker klein en gezond. Of een sardientje, die wegen ong 100 gram. Wel kijken dat je complete visjes neemt met alles erop en erin.
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1791669
ow jee wat erg, wist niet eens dat dat zout is (haha eet het zelf nooit)... kan ik ook gewoon wat zalm tussendoor geven?
Door Nadia
#1791680
Ja joh, maatjes krijgen een heerlijk zoutbadje!

Zalm kun je goed geven ja! (mits geen gerookte!)
Door Pedro98
#1791683
TMG1961 schreef: Ik zou hem een paar ansjovisjes geven, lekker klein en gezond. Of een sardientje, die wegen ong 100 gram. Wel kijken dat je complete visjes neemt met alles erop en erin.
Is dat dan compleet met graad ben zelf al niet dol op graag laat staan bij onze kleine teckel. Oke weet dat ze dus ook bod gaan eten maar graad moet ik nog niet echt aan denken.
Gebruikersavatar
Door pike
#1791799
graatjes zijn doorgaans (veel) zachter dan bot    :D
Door Pedro98
#1799876
pike schreef: graatjes zijn doorgaans (veel) zachter dan bot    :D
Zachter wel maar ze zijn vaak zo lekker klein, maar was zaterdag bij de viskraam maar die had geen sardientje. Maar lees ook dat er zalm uit blik op waterbasic word gegeven. Maar gaat denk ik niks boven een vers stukkie vis, neem aan dat je dan ook gewoon een vers zalmpje kan kopen en die an geven.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1799879
ReneeGJ schreef: ow jee wat erg, wist niet eens dat dat zout is (haha eet het zelf nooit)... kan ik ook gewoon wat zalm tussendoor geven?
Panharing is de ongezoute variant, dat kun je ook goed geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door