Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#1791014
Luna heeft een midweek gelogeerd bij de vaste oppas vriendin. Toen ik haar bracht was ze al niet goed in orde, paar x gespuugd en vieze ontlasting, diarree. Ik heb Luna bij de oppas gebracht omdat ik vertrouwen in haar heb en ze zeer kundig is met katten. Gisteren is oppas met Luna naar de da geweest, ze weten niet wat ze heeft. Ik heb haar net opgehaald.

Symptonen: niet eten, vieze ontlasting, ondertemp 36 C, en niet heel alert, ze reageerde wel goed op mij en op de honden. Als je haar neerzet laat ze zich door de achterpoten zakken met buik op de grond en dan blijft ze liggen. Ik vind d'r buik niet goed voelen, niet zoals normaal.
Ze heeft vocht infuus gehad , en een inj.  met Cerenia. En stomorgyl pillen. Haar vochtbalans is niet goed.
Ik heb dit nog niet eerder gezien en ik maak me zorgen. Bij een virus of bacterie zou je koorts verwachten, ik denk nu in de richting van acuut nierfalen, vergiftiging, Fiv. Felv, Fip. Ze is 11 jaar , kruising noorse boskat.

Ze heeft niet zo'n typische dikke buik als bij Fip kittens, maar toch ik werk in een asiel en kan het 1 en ander mee naar huis nemen.

Ik ga nu even vis voor haar koken, haar favoriet.

Ik weet het even niet meer. Gek he  als het om je eigen dier gaat ben je niet zo helder om te verzinnen wat verder te doen. Ik denk dat ik ook nog even een da ga bellen.
Laatst gewijzigd door Urs op vr 15 okt 2010, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1791029
Och Urs dat klinkt als een zieke poes! Logisch dat je met 'eigen' eerder blokkeert  :-*

Ik kan je echt niet helpen met ideeën... is er bloedonderzoek gedaan?

Sterkte met en voor Luna!
Door Limpy
#1791047
Arme Luna, hoop dat ze snel weer opknapt!

Hadden jullie recentelijk dan fiv/fip/felv in ´t asiel dat je daaraan denkt? (hoop het niet)
Door Urs
#1791079
Limpy´s aai-assistente schreef: Arme Luna, hoop dat ze snel weer opknapt!

Hadden jullie recentelijk dan fiv/fip/felv in ´t asiel dat je daaraan denkt? (hoop het niet)

Nee , dat niet. Maar je weet het niet he....

Ik denk dat Luna dood gaat.

Er is geen bloed onderzoek gedaan. omdat het gisteren niet leek op nierfalen.

Ze heeft net 10 ml dwangvoeding gehad en 10 ml vocht wat ze tot nu toe binnen houd.

Ik heb Pancho in het asiel gelaten. Heb hem wel even hoi gezegd, de vrolijke flierefluiter.
Door Robian
#1791149
Heb je ook naar verstopping laten kijken?

Ik heb het namelijk gehad dat één van mijn katten zo'n geel oordopje had gegeten.
Doordat het dopje wel iets verschoof in de darmen (maar niet snel genoeg) had hij hele rare symptomen die niet op verstopping wezen.
Door Urs
#1791205
Luna is dood.

Ws heeft ze gif binnen gekregen. Het vocht infuus trok ze niet, ik heb haar toen laten gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door