Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1789923
Ik ben van plan begin volgend jaar een cruise te maken van een dag of 10 de honden kunnen niet mee natuurlijk.
Deja gaat naar mijn dochter maar Beau daar heb ik nog niemand voor, ik denk dat ik hem naar een betaald adres doe gewoon in een gezin.
Ik heb dat nl. zelf ook wel gedaan vroeger.
Maar ik denk niet dat de mensen waar hij naar toe gaat hem zijn barfhappen willen geven, je heb er punt 1 ook nogal wat vriesruimte voor nodig.
En punt 2 vinden de meeste mensen het vies heeft iemand advies, ik zit zelf al te denken dat hij dan maar 10 dagen op kvv moet maar dan nog Beau eet bij een kilo per dag.
Ben benieuwd naar jullie advies, of mss iemand hier die Beau tegen die tijd 10 dagen  in huis wil.
#1789987
Ik begrijp dat je nog niet weet waar je hem laat logeren, dus ook nog niet wat er mogelijk is qua voeding. Maar als de mensen zelf geen BARF geven, zou ik idd kiezen voor kvv. En als ze geen ruimte hebben voor 10 dagen kvv in de vriezer, dan een variant/merk kiezen wat ze zelf kunnen halen bij de plaatselijke dierenwinkel of supermarkt (daar gewoon geld voor achter laten).
Ik ken een betaald logeeradresje waar ze BARF krijgen. Mogelijkheid om een reu te logeren te hebben hangt wel af van wanneer de loopsheid van de teefjes van de eigenaar verwacht wordt. Zie http://www.vanobergumshand.nl/DreamHC/Pagina41.html
#1789991
Mijn honden gaan naar mijn ouders en eten daar hun eigen eten. Ik heb de laatste keer wel per dag verpakt om mijn vader een beetje te helpen en ervoor gezorgd dat hij niet veel hoeft te snijden. Als je een bak meegeeft waarin het kan ontdooien en dat hoeft dan zo maar op de grond gezet te worden, is het niet erg moeilijk voor de oppas. KVV vind ik persoonlijk viezer, met die pakjes en bakjes.
#1790005
Hallo, zelf heb ik een logeeradres gevonden voor mijn beide honden, via de rasvereniging de collieclub, ze staan open voor het geven van KVV. Misschien een idee om eens via die weg te informeren? Hier op barfplaats staan ook opvangadressen van pensions die KVV voeren. Zelf gaan we in januari een maand weg....dus 10 dagen zou wel moeten kunnen lukken denk ik zo.
#1790225
Dank voor jullie reacties ik heb waarschijnlijk al een adres gevonden, het is waar ik op les heb gezeten ik heb daar de golden basis opleiding (GBO) gevolgd en ook het vervolg daarvan zij kent Beau dus wel redelijk goed ze heeft zelf 3 golden teven dus moet niet in de loopse periode maar daarbuiten is hij welkom.
#1790821
Kees is onlangs ook een week uit logeren geweest. De hond van de eigenaar eet brokken.

Voor Kees heb ik geen botdingen meegegeven, maar wel hart, pens, gemalen, snippers ed. Per portie verpakt en dat is heel goed gegaan. Ook bakjes KVV, want dat eet hij smorgens. Geen geklaag verder hoor.  Ik wist wel dat ze voldoende vriezerruimte had,anders wist ik ook niet goed hoe ik het zou doen.
Ik heb geen bot meegegeven, omdat je daarbij moet opletten en veel mensen dit eng vinden.
#1790896
idd, als mensen zelf geen vers geven zou ik zeker geen "botwerk" erop wagen. Misschien zien ze niet op tijd dat er evt ingegrepen moet worden...

Wel zou ik "dagporties" invriezen en meegeven.. gewoon label-len "maandaochtend", "maandagmiddag" enzo ;-)
Of kvv voor die 10 dagen... toch?
Extra portie voor de evt andere aanwezige dieren en klaar.

Suzanne
#1791171
Dank voor jullie reacties, Beau ik op les geweest in Stompetoren via de Golden Retriever vereniging hij heeft daar 2 cursussen gevolgd, met goed resultaat, zij gaf ook haar honden vers vlees toen ik begon voerde ze carnibest maar is toch over gegaan op barf dus van haar heb ik een heleboel geleerd en ook op barfplaats natuurlijk.
Ik heb haar benaderd en bij haar is Beau ook welkom zij heeft 3 teefjes dus het moet wel lukken om een datum te prikken dat alles veilig is daar, maar daar moet ik me dan aan aanpassen, ik ben allang blij dat hij daar mag. Want hij krijgt daar gewoon wat hij thuis ook krijgt.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door