Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1791003
Brr ben net klaar met het vlees voor 2 weken te verdelen, maar wat een tegenvallen!! Het stinkt en ik vindt het echt heeeeeeeeel vies om te doen!

Vooral achter de vleesbotten sta ik echt niet....scherpe randen, harde punten...ik durf dit echt niet aan mijn kleine teckel te geven..volgens mij gaat het recht door zijn maag heen...is er niet een andere manier om dit te geven, ik sta er echt niet achter  :'(

Wat een tegenvaller!
Door Truus
#1791020
ReneeGJ schreef: kippennek en eendennek
Deze zijn prima als beginnersbotten. Je kunt ze even met een hamer platslaan voor je ze geeft. Rauw, niet gekookt, kan dit geen kwaad hoor.
Succes.
Door Too
#1791023
Och Renee  :-*, mijn poezels eten kippen en eendennek ze vinden t heerlijk en t gaat altijd goed t is even wennen
Als t je een beter gevoel geeft mag je de nekken even hameren maar voor hondje hoeft t niet, zelfs als hondje ze in 1x doorslikt is er niks aan de hand!
Door Limpy
#1791035
Je zou het voorlopig kunnen malen wellicht...

Maar tis wat Too zegt: ook katten kunnen deze botjes goed aan dus een teckel ook wel, mijn jongste kater kauwde al op 3 maanden met het grootste gemak een kippennek weg zonder zich ooit hieraan te verwonden.
Door Anthraciet
#1791040
Ik heb nog nooit een kippennek of eendennek gezien die ook maar ergens scherp was :-\

Het zijn zo'n beetje de meest 'ronde' en bevliesde onderdelen die je kan voeren..... waar is het dan precies scherp? de wervels zijn toch allemaal rond? ???


Maar misschien moet je dan stukken kipkarkas voeren ipv nekken? ;)
Door Too
#1791041
ReneeGJ schreef: ow jee maar ik wil het echt niet, die krengen zijn scherp!!! Kan ik niet dat vervangen ofzo?

Bij 1tje stak het bot eruit, daar kan je je echt aan openhalen...
Heb vertrouwen!!
Nekken bestaan voor t grootste deel uit kraakbeen en vlees [en een beetje echt bot] dat kan geen kwaad!

Tja en als dat niet wilt geven dan heb je de keus tussen zelfmalen of kvv...
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1791044
mm nou aan het uiteinde, een ronde holle bot zeg maar. Was trouwens de eendennek... Kan ik bv. ook alleen maar kippennekken geven? Die zijn echt beduidend kleiner.. Ik ben gewoon echt bang dat hij erin stikt of dat het schade aanricht aan zijn maag/darmen ofzo..
Door Truus
#1791056
ReneeGJ schreef: mm nou aan het uiteinde, een ronde holle bot zeg maar. Was trouwens de eendennek... Kan ik bv. ook alleen maar kippennekken geven? Die zijn echt beduidend kleiner.. Ik ben gewoon echt bang dat hij erin stikt of dat het schade aanricht aan zijn maag/darmen ofzo..
Natuurlijk kan je eerst met kippennekjes beginnen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt
Door Parelridder
#1791068
Geef anders 1 kippennekje, houd het uiteinde vast en kijk wat ze(?) doet, hoe het gaat. Laat haar lekker kluiven en laat het nekje los als je denkt "Oke, ik zie het, 't gaat gewoon goed". Ik denk dat je vertrouwen zal groeien als je ervaart dat het écht goed gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door