Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jara
#1790788
Vorige week begonnen Barf voeding naast de KVV die onze pup krijgt. De bedoeling was om 2/3 dagen per week Barf te geven en de rest KVV...Ze eet haar eendenekken tot nu toe met zoveel plezier dat we de barf wel wat meer willen uitbreidden, echter het probleem blijft de vriezerruimte naast de onervarenheid tot nu toe. Nu is mijn idee om door de week KVV en barf te "mixen".
Kan ik het gewicht wat ze aan bv eendenekken krijgt in mindering brengen op haar portie KVV of is dat te simpel gedacht mbt benodigde voedingstoffen.
Ze eet nu zo'n 600 gram per dag verdeeld over 3 maaltijden.

Andere vraag is mbt tot bijvoorbeeld het geven van konijnkarkas...1 karkas is zo'n 500 gram...kan ik haar dat geven als maaltijd voor hele dag of is het beter deze te delen in 2 en te combineren met wat anders.

Allard
Door Lizzy
#1790817
Je kunt de eendennekken in mindering brengen op de KVV. Je loopt dan echter wel het risico dat ze teveel vleesbot binnen krijgt en ze de dag daarop haar ontlasting zowat niet kwijt kan. Ik zou dat dus zelf niet doen. Ik zou dan eerder een dag in lassen dat je zelf samengesteld geeft en bijv. kopvlees + eendennek geeft.

Konijnkarkas kun je in 1 maaltijd geven. Maar, ik weet niet waarom je 3 maaltijden per dag geeft? Is ze nog een pup? Ik zou namelijk eerst terug gaan naar 2 maaltijden per dag. En dan zo'n konijn karkas in 1 maaltijd geven, als enige maaltijd. Je kunt daar dan nog 100 gram spiervlees bij geven, bij zo'n karkas. Hoeft niet hoor. Een dagje wat minder voer is ook prima, geef je de dag erop bijv. weer 700 gram.
Door jara
#1791085
Het is idd nog een pup, merk Weimaraner :), 16 weken jong en ze weegt nu zo'n 12 a 13 kg...nek. Even een voorbeeld wat ze vandaag gehad heeft;

vanmorgen;

100 gr eendenek
200 gr. hart/pens (rund) KVV

vanmiddag;

100 gr. eendenek
100 gr hertevlees grof zonder bot

vanavond;

200 gr hart/pens KVV

Voor morgen heb ik klaar liggen 1 zalmkop van 400 gram en 200 gram hert of rund KVV , voor zondag dacht ik konijnkarkas of duifkarkas te geven. Of kan ik dan beter iets van spiervlees geven omdat ze de dag ervoor de zalmkop gehad heeft


Graag jullie reacties
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door