Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1790429
Hallo,

Mijn Westy heeft in april een kattepoot door zijn oog gekregen. Het was een fikse haal en een diepe wond, maar godzijdank geen verlies van het oog. We hebben na 1 maand (de oogarts en ik) besloten niet te opereren, omdat hij geen pijn meer aan zijn oog had en weer vrolijk door het leven ging. Wel geneest de wond erg langzaam, wordt wel elke keer minder diep, maar is nog niet geheel dicht.
Nu is het okrober en helaas, zijn oog is fiks ontstoken.
Omdat hij zowat 11 jaar is ben ik huiverig voor een operatie en narcose (de operatie zou inhouden dat hij een nieuwe lens/flapje over zijn oog krijgt, zodat het in 1 x dicht is, de wond)
Hoe denken jullie daarover: narcose bij een hond van 11 jaar?
(Hij heeft eerder een roesje gehad (toen was hij 4) om foto's van zijn artrose te kunnen maken en daar kwam hij erg moeilijk uit...)

Alvast bedankt!

Groetjes, Ing
Door henneke
#1790516
eerlijk gezegt lijkt het erop dat je weinig keuze hebt , als het oog verder gaat ontsteken dan zal het waarschijnlijk eruit moeten en moet je hond ook onder narcose , ik zou ervoor kiezen om het te doen als de weerstand nog zo goed mogelijk is maar dat het eng is om te laten doen dat geloof ik wel  :-\
Door Truus
#1790632
Ik ben het met Henneke eens, ik denk dat je geen andere keuze hebt. Ik zou alles wel eerst heel goed bespreken zodat je minder angstig bent.
Sterkte !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door