Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door josevl
#1790491
dubai zn menu hij weegt 30 kilo

maandag                                                  bot
dinsdag                                                      pens
woensdag                                                  bot
donderdag                                                vlees
vrijdag                                                      bot
zaterdag                                                    orgaan + vlees
zondag                                                      vis + vlees


ik geef iedere dag ong. 600 gram
mn vleesbot zijn goed bevleesd dus heb geen last van verstopping

vleesbot is  kippennekken, lamsgehakt, haas, konijn, hert,geitenribben,zalmkoppen
spiervlees is  paardenvlees, runderkopvlees
orgaan is      runderpens en kippenmagen, kippen hart, kippen levertjes

daarnaast krijgen ze eieren, yogurt en wat groente maar dit meet ik niet af geef ze als tussendoortje
Door **Jolanda**
#1790512
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om iedere dag vleesbot + spiervlees/orgaan te geven.
Dus niet zoals jij doet 1 onderdeel van het menu per dag.

Daarnaast mis ik nog nier in je menu. Je hebt 8verschillende diersoorten+vis en dat is prima.
Door josevl
#1790903
ja ik kan slecht aan nier komen dus dat heb ik maar afen toe :-[

is het dan slecht om 1 soort op een dag te geven ?? hij poept gewoon goed
ik vind het namelijk wel makelijk  en merk voor de rest niks aan hem. hij moet toch over een week alles binnen krijgen?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1790905
Ik doe bijna hetzelfde,ik geef  orgaan bij vlees/bot.

dus 3 x per week verdeeld en dat geef ik s'morgens bij de kefir en dan s'avonds vlees/bot.

Voor de honden beter dan krijgen ze een iets groter stuk vleesbot omdat ze maar 250 gram per dag krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1790906
[quote="josevl"]
ja ik kan slecht aan nier komen dus dat heb ik maar afen toe :-[

is het dan slecht om 1 soort op een dag te geven ?? hij poept gewoon goed
ik vind het namelijk wel makelijk  en merk voor de rest niks aan hem. hij moet toch over een week alles binnen krijgen?


[/quote]

Je kan nier bij de islamiet kopen in ieder geval in Zoetermeer bij de petuniatuin.
Door josevl
#1790924
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ waar is de petuniatuin??

bij dubai vallen de porties wel mee 600 gram dus dat is niet heel klein maar ik vind het makkelijker dus tja als het goed gaat en het dus geen kwaad kan dan...
Door Too
#1791135
Joh als t voor Dubai en jou zo goed werkt ... niks aan doen!

Nier is idd wel belangrijk
Door josevl
#1791247
nou het gaat mij erom dat het geen kwaad kan. wil niet de boel verpesten omdat ik dit wel makkelijk vind ...
ik ga in iedergeval achter nier aan bedankt marga ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1791250
[quote="josevl"]
nou het gaat mij erom dat het geen kwaad kan. wil niet de boel verpesten omdat ik dit wel makkelijk vind ...
ik ga in iedergeval achter nier aan bedankt marga ;)
[/quote]

De boel verpesten zal niet zo gauw gebeuren hoor  ;)
Ik kom op de volgende percentages (ongeveer, want ik er staan niet bij hoeveel vlees/orgaan/vis je voert op zaterdag en zondag, ik neem maar 300gr van de soorten):
42,8% vleesbot
14,8% pens + 7,1% orgaan = 21,9% totaal orgaan
28,8% vlees
7,1% vis

Ik vindt je penspercentage aan de hoge kant, zou max. 10% aanhouden en dan opvullen met vleesbot of spiervlees.

Ik persoonlijk vindt nier ook belangrijk, maar vooral het afwisselen in orgaan is belangrijk.
In nier zitten ongeveer dezelde vitamine's als in lever, alleen in andere verhoudingen.
Dus als je hart en lever standaard voert en daarnaast afwisseld met nier,evt tong, maagjes, testen enzo. dan komt hij niets tekort.
Door Lobbes2009
#1795108
Sorry dat ik even kom storen hier, maar ik heb een vraag: wat zijn testen?? Sorry ik ben een beginnende barfen er wil graag zoveel mogelijk weten, maar ik weet niet wat dat is.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door