Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rapsodie
#179004
Mijn hond (Duke) is nu net 8 jaar oud geworden en sinds een maand of 3 is hij ineens zeer heftig gaan stinken. Niet uit zijn bek maar echt zijn lichaam, hij kan aan de andere kant van de kamer liggen en je ruikt hem.
Het is zo erg dat je misselijk wordt als hij ergens ligt en de tocht drijft de geur richting jou.
Dit heeft invloed op het hele reilen en zeilen van ons huishouden en sociale contacten.
Alles is al onderzocht (allergieen, bloed voor nieren en suiker) niets is er te vinden.
Hij heeft wel al sinds hij 6 mnd was bot artrose is hier voor geopereerd aan zijn ellebogen. Loopt sinds die tijd regelmatig met botontstekingen.
Heeft hiervoor ook alle dierenartsen gezien en bijna alles geslikt tot ik het genoeg vond, het hielp namelijk niets behalve de dierenartsen dan €€€.
Please geef mij wat advies want ermee leven is niet te doen (kom maar eens ruiken ;) )
Groetjes Simone
Door MarijeJoanne
#179011
Wat geef je hem te eten?
Dat is ongeveer altijd de eerste vraag hier ;D .

Verder zou ik het zo niet weten, maar de anderen hier vast wel ;) .
Door Lizzy
#179021
MarijeJoanne schreef:

Ik was eerder :P .
Ja, wel 8 seconden! ;D

Maar kun je wel nagaan wat een belangrijke vraag het is! En nog belangrijker: wat zal het antwoord zijn?
Door MarijeJoanne
#179215
Lizzy schreef:
Ja, wel 8 seconden! ;D

Maar kun je wel nagaan wat een belangrijke vraag het is! En nog belangrijker: wat zal het antwoord zijn?
Hihi, ik weet het wel hoor 8) .
Zoals ik al zei, dat is meestal de 1e vraag.
Door Audrina
#179223
Heb je zijn anaalklieren al eens goed na laten kijken door een DA? Als die vol zitten en/of verstopt zitten en/of ontstoken zijn, kan dat ook flink stinken.
Door Rapsodie
#179441
Hi,
Duke krijgt Bio-food, dit eet hij al een paar jaar. Zijn anaalklieren zijn laatst leeg geknepen.
Bedankt alvast voor het mee denken.
Groetjes Simone
Door Peet
#179502
Biofood geeft wel vaker een stinkende vacht, althans, ik lees het vaak op andere fora. Gewoon switchen naar een goede kvv!
Door rob
#179582
Over een stinkende vacht kan ik niet meepraten meer over een hond die door de huid heen vies ruikt wel...heb een blauwe dober die gewoon stonk toen ik der uit het asiel haalde....heb der direkt overgezet op weliswaar barf....maar binnen een aantal weken was de geur weg........als je er open voor staat geef hem dan lekker kvv....


Linda
Door Lizzy
#179611
Ja, de beste manier om van een stinkende hond af te komen is verse/rauwe voeding, aangevuld met visolie.
Door tieneke
#179674
Na een tijdje op alleen versvlees gaat Duke echt naar roosjes ruiken hoor! ;) ;D ;D
Dus weg met die bio-brokken..... :-X
Door Lupa
#180061
ik heb ooit biofood gegeven, binnen een week stonken mijn honden naar vuile sokken >:( >:(
ik heb de hele zak weg gegeven.
ben toen kompleet op vers overgestapt
Door Truus
#180768
Hier nog eentje die het je aan kan raden om hem over te zetten op rauw versvlees. De hond ruikt echt niet meer en knuffelen is weer heerlijk! Echt waar!
Door Nelly
#181238
Sluit me bij iedereen hiervoor aan. Gewoon op kvv zetten, en wie weet, later lekker zelf gaan samenstellen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door