Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1789224
De laatste 2, 3 weken zit catoo vnl na een vleesbot maaltje ernstig te slikken en smekken en vind ik met regelmaat
schuimige slijmkots [sorry maar ik kan er geen andere beschrijving voor verzinnen] t is volledig helder, geen stukjes/grasjes alleen een helder glimmend 'slakkenspoor'... altijd in de buurt van haar eetplek
Verder toont ze niet anders dan anders, op dat [half] uurtje slikken en smekken na, vrolijk en kopstotend als altijd

Ik ben deze week begonnen met hameren van t serieuze bot [kipkluif, konijnenbeen] en een dagelijks dotje probiotica..
hebben jullie een gedachte hierover, suggesties .....?
Ik vind t een beetje raar : 2 katten met een identiek menu , ik heb [dus] een referentie... zie ik iets over t hoofd?
Door dancingdaydream
#1789233
Onze poes heeft dit ook wel eens.. (is een brokkenkat, sorry)... Heel soms zitten er ook wat haartjes in.. Misschien is dat het ook bij jouw kat? dat ze misschien wat last heeft van ingeslikt haar? Zeker deze tijd van het jaar, dat ze gaan verharen.
Onze poes heeft echter nooit echte haarballen, alleen dit kwijl/schuim dus.
Door flin
#1789788
'k kan een aantal redenen verzinnen:

te snel eten
te druk geweest, vlak voor of na eten/spelen/rennen etc
misselijk/maagprobleem
keelpijn/virusje
Door Too
#1790884
haarballenspuug kán maar die zijn meestal wat wateriger van substantie

@flin
te druk bestaat niet ::) t is wel een nerveus dinkie
alle anderen heb/had ik ook in gedachten, vooral keelpijn en misselijk al is t wel vreemd dat t alleen bij bot voor komt

ze is de laatste tijd wel ernstig lang bezig [langer dan anders] met t kauwwerk, ze is ooit [2,5jr geleden] van t balkon gevallen [ca 6m] in de struiken geland en had een glip in d'r lip...
omdat ze toen nog erg onbenaderbaar was én alles t leek te doen is daar verder geen onderzoek aan gedaan
Soms denk ik dat haar 'zorgvuldig' kluiven daar iets mee te maken kan hebben maar dat verklaart ' slikslik/spuug' niet [bovendien een halve nijnenkop daar draait ze haar poot niet voor om]

Voorlopig krijgt ze alleen berezacht bot als kippennek of kwartel ongehamerd de rest moet zeer goed bevleesd zijn én krijgt een paar tikjes en geef ik haar een beetje probiotica..
Voor de broodnodige rust gaat de tussendeur weer dicht zodat ze zich niet gehaast voelt

Het gaat nu al 2 dagen 'goed', geen spuugjes en minimaal slikken/smekken...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door