Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Elly
#173332
Wekenlang heb ik vorig jaar geprobeerd mijn 2 oude katten op vers te krijgen, maar verder dan wat hapjes met lange tanden zijn we niet gekomen. Van de week viel mij op dat 1 van de katten de bak van de hond steeds uitlikte. Gisteravond heb ik ze wat vers vlees van de hond gegeven en ik kon niet geloven wat ik zag. Beide katten begonnen met smaak te eten en aten alles op :o. Voorlopig geef ik ze wat vlees van de hond en als dat goed blijf gaan probeer ik het toch nog weer eens met de kattenvariant. Zou het dan toch nog lukken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#173367
Het ziet er wel naar uit dat het gaat lukken, msschien moetje ook eens wat zelf maken kijken of ze dat ook lekker vinden.
Welk merk voer eet jouw hond als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Door Elly
#173424
Mijn hond krijgt Carnibest. Vorig jaar heb ik natuurvoer en vleesmix van Carnibest voor katten geprobeerd, maar dat wilden ze niet eten. Ik heb toen ook wel eens wat van de hond gegeven, maar dat aten ze ook niet. Maar gisteravond dus wel. Vanavond geef ik weer wat, ik ben benieuwd of ze dan weer alles opeten. En zelf samenstellen, tja, dat is een mogelijkheid om uit te vinden wat ze lekker vinden, maar ik vind het eigenlijk wel zo makkelijk om compleet voer te geven. Eerst maar eens kijken wat er vanavond gebeurt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#173429
Hier lusten de katte ook graag de CB van de honden.

Ik zou het inderdaad gewoon gaan mengen.
Gebruikersavatar
Door Elly
#174575
En ja hoor, gisteravond netjes de bakjes leeggegeten en vanavond ook. Gister en eergister natuurvoer voor de hond en vanavond lam en rijst voor de hond. Mijn katten eten vers! En het mooiste vind ik dat ze het nu blijkbaar lekker vinden. De ene schrokt alles meteen naar binnen (zoals altijd) en de ander zit alles netjes te kauwen. Af en toe hoor je een stukje bot of knars kraken. Vorig jaar ben ik na een paar weken proberen gestopt, omdat ik ze op hun oude dag geen eten wilde opdringen dat ze niet lekker vonden. Ze krijgen nu ook nog brokjes, omdat ik ze niet de hele dag op hondenvoer wil zetten en dit is een mooie overgang. Binnenkort ga ik Carnibest voor katten halen en als ze dit ook graag eten zet ik ze volledig op vers.
Gebruikersavatar
Door Elly
#174581
En nog iets. Een poosje geleden heb ik een kat laten onderzoeken op de nieren, omdat hij veel drinkt en plast. Uit de onderzoeken is niets bijzonders gebleken. Ze hebben nu 3 avonden vers vlees gehad (en de rest van de dag brokjes) en gisterochtend en vanochtend zaten er niet meer hele grote plekken met urine in de kattenbakken, maar keurige klontjes, zoals vroeger. Ik juich nog niet, eerst maar eens kijken of ze inderdaad volledig op vers te krijgen zijn, maar ik vind dit wel positief.
Door 202spots
#174784
Elly schreef: En nog iets. Een poosje geleden heb ik een kat laten onderzoeken op de nieren, omdat hij veel drinkt en plast. Uit de onderzoeken is niets bijzonders gebleken. Ze hebben nu 3 avonden vers vlees gehad (en de rest van de dag brokjes) en gisterochtend en vanochtend zaten er niet meer hele grote plekken met urine in de kattenbakken, maar keurige klontjes, zoals vroeger. Ik juich nog niet, eerst maar eens kijken of ze inderdaad volledig op vers te krijgen zijn, maar ik vind dit wel positief.
Was dat brokjes die je gaf?
Mijn kat had ook last van z'n nieren,and ik mocht van de DA absoluut GEEN droge brokken voeren want die nemen veel te veel vocht uit 't lichaam.
Helemaal voor 'n gecastreerde kater!!
Mocht alleen maar blikvoer of zelf gekookt...ja..ja...25 jaar geleden hoor,maar me kater is toch mooi 17 geworden! ;)
Met versvlees was ie waarschijnlijk nog steeds in leven en nu ongeveer 32 jaar oud ?;D
Gebruikersavatar
Door Elly
#174791
Brokjes en 's avonds blikvoer.
Vanavond weer Carnibest neergezet, de ene kat begon meteen te eten, de andere rook er even aan en liep weg :-\. Nou ja, misschien had hij gewoon even geen honger. Zucht, katten.
Door Chezzies
#177769
Het onderwerp vind ik toepasselijk, ik heb vanavond mijn kat van 8 vleesmix voorgezet...en hij ging gelijk eten...nou ja...ik heb een kat die gelijk CB eet LOL.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#177809
Doggiegirl schreef: Het onderwerp vind ik toepasselijk, ik heb vanavond mijn kat van 8 vleesmix voorgezet...en hij ging gelijk eten...nou ja...ik heb een kat die gelijk CB eet LOL.
Ja er zijn er bij die er geen probleem mee hebben maar ze zijn in de minderheid, geweldig dat die van jou het zo in 1 x ging eten. Scheelt je een hoop gedoe :D
Door Ilse
#178951
Nou, ik heb mijn kat daarnet voor het eerst vers gegeven, ze haalt haar neus er voor op. Zou ik het anders dan toch maar mengen met wat blikvoer. Ze krijgt normaal allen maar brokjes. Maar ze heeft zo'n slecht gebit. Enne mijn hondjes zijn helemaal over op cb, dus ik dacht onze kat ook maar. Zal ik het konijn ook maar op cb zetten ;D ;D grapje.
Ik kan ook onze kat ff geen brokjes geven en kijken of ze dan cb eet, wat zal ik doen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#178963
je kan de brokjes weghalen en kijken of ze toch niet gaat beginnen maar dat is het grote probleem bij katten willen ze dat verse eten als ze het niet gewend zijn.Er staan hier in het kattenforum heel veel tips wat je kunt doen om je kat aan het vers te krijgen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door