Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1789439
Heb net mijn eerste bestelling binnen en uiterraard is alles diepgevroren....hoe moet ik het nu gaan verdelen?

Ik kan natuurlijk niet eerst alles ontdooien en daarna weer invriezen...
Door Bien
#1789441
ReneeGJ schreef: Heb net mijn eerste bestelling binnen en uiterraard is alles diepgevroren....hoe moet ik het nu gaan verdelen?

Ik kan natuurlijk niet eerst alles ontdooien en daarna weer invriezen...
Joehoe, 1e bestelling ;-)

je kunt het rustig zo ver laten ontdooien dat je er porties van kunt maken/snijden. Dit is geen probleem. Honden hebben hier schijnbaar geen last van zoals wij mensen.

succes!!
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1789498
mooi zo!

Kan ik bv. voor een week orgaan mixen en dan in zakjes verdelen? En dit dan ook voor spiervlees enz.? En als je vis geeft 1 keer per week, wat vervang je dan? Het spiervlees?
Door Bien
#1789554
Met orgaan ben ik ook nog aan het experimenteren.

Als je het nog niet gedaan hebt zou ik even een menu ter "keuring" op barfplaats zetten dan stromen de reacties vast snel binnen en heb je antwoord op je vragen.

Succes!
Door smulpaap
#1789588
Dat is iets waar je je eigen weg in vinden moet . Ik verdeel zelf bv gelijk de porties orgaan op naam omdat er hier vier stuks rondlopen , spier en vleesbot doe ik gelijk na levering weer in de vriezer omdat ik het hier per kilo opvoer . Ik duik zo,n 2 a 3 maal per week de vriezer in en pak wat nodig is , laat het dan langzaam ontdooien in de koelkast .
Maar met een klein hondje wordt het ietsje lastiger denk ik ? Je zou bv weekporties kunnen maken adhv je menu ? dus even een kilo kippennekjes iets laten ontdooien afwegen en verpakken . En zo kan je het met je spiervlees natuurlijk ook doen . Dan is het eenmaal per week effe wat werk . Of gelijk alles verdelen dat kan natuurlijk ook . Maar je vind er zelf echt je weg wel in hoor . Ook tav het bestellen , als je nav je menu besteld en alles is netjes opgepeuzelt dan weet je dat hondlief alles weer binnen heeft gekregen wat nodig is .
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1789625
hier maak ik pakketjes van 150 gram ( vlees of vleesbot )
(noa krijgt 180 gr en loeka 150 gr)
voor  noa haal ik meestal een klein pakketje nekken ( kan ook een ander soort vlees zijn) uit waarmee ik het menu aanvul naar gelang de arbeid die ze verricht heeft . (zomers ik ze aktiver met haar adhd dan swinters ;))

ik haal hier dus altijd 2 diersoorten uit plus een pakketje nekken
3 keer in de week krijgen ze hier orgaan/ pens/boekmaag

o ja , loeka moet ik alles afwegen , anders word ze te fatsig
(verder vind ik het gewoon gemakkelijker  :biggrin2: )
Laatst gewijzigd door lauraV op do 14 okt 2010, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door