Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1787446
Laatste tijd heeft mn teefje erg last van oorontsteking, heb al zalf van de DA maar
ze krabt dr oren ook stuk van binnen met dr pootje en ze klappert zo dat we het huis
van binnen weer opnieuw kunnen verven want overal zit bloed, ze heeft van al het
klapperen dr oorpuntjes weer eens kapot. Heb ze nu in de tape zitten en hopen
dat het wat blijft zitten.

Maar het probleem is, zodra ik de zalf in dr oren doe, flappert ze zo onwijs hard
dat alles er weer afvliegt en wil ze ook niet vastzetten onder dr hoofdje want dan
krijgen ze oren geen lucht en word de ontsteking erger  :-[

Dus nu is mijn vraag is er ook een middeltje wat door het eten of rechtstreeks gegeven en
niet in haar oortje
#1787536
Hoe werkt dat? Kan je dat gewoon in hun mond doen of moet dat ergens doorheen??
Ik zie een paar staan op de website, welke moet je dan hebben??

Hoelang mag je zilverwater geven?
Zou die zilverwatercreme dan goed voor haar open oorflapper zijn?
Laatst gewijzigd door *Evie* op di 12 okt 2010, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1788559
*Evie* schreef: Hoe werkt dat? Kan je dat gewoon in hun mond doen of moet dat ergens doorheen??
Ik zie een paar staan op de website, welke moet je dan hebben??

Hoelang mag je zilverwater geven?
Zou die zilverwatercreme dan goed voor haar open oorflapper zijn?
Ik zou zilverwater inwendig geven en of je de creme in het oor kunt stoppen...? Geen idee.

De zilverwaters van Cruydhof zijn volgens mij allemaal 50 PPM en dat is uitstekend. De verschillen zit 'm volgens mij in de hoeveelheid (grootte flesje).

Je kunt het zilverwater op een plastic lepeltje druppelen (je moet geen metalen lepel nemen) en dan naar binnen gieten. Het smaakt heel neutraal. Je mag het langere tijd geven. Zolang als nodig is.

Misschien dat daarnaast inwendig Groene Leem ook wel een idee is. Dat mag je maar 2 weken doen. Afhankelijk van de grootte van de hond kun je 1 theelepel tot 1 dessertlepel per dag door het eten doen.
#1788595
Ik bedoelde niet in het oor, maar aan dr punt van dr oorflap zeg maar, die is stuk.
Het is zo moeilijk iets te vinden waardoor een wond echt snel dicht is, omdat ze natuurlijk
zo hard schudden is het zo weer open.

Ik heb wel een pipet om het desnoods in dr mond te doen.

Groene leem is hier geen succes, heb ik al eerder geprobeerd.
Dat drainage comnogwat is dat ook goed om te doen ipv groene leem??
#1788599
*Evie* schreef: Ik bedoelde niet in het oor, maar aan dr punt van dr oorflap zeg maar, die is stuk.
Het is zo moeilijk iets te vinden waardoor een wond echt snel dicht is, omdat ze natuurlijk
zo hard schudden is het zo weer open.

Ik heb wel een pipet om het desnoods in dr mond te doen.

Groene leem is hier geen succes, heb ik al eerder geprobeerd.
Dat drainage comnogwat is dat ook goed om te doen ipv groene leem??
Ja, dan kun je creme gebruiken maar ook de gewone druppels. Zilverwater/creme is dus eigenlijk alleen tegen ontstekingen. Of je daar de wond snel dicht mee krijgt, weet ik niet.

Drainage Compositum kun je zeker ook proberen.
#1788806
't is maar een idee en ik weet helemaal niet of het zou mogen bij honden.  Ik zag onlangs op TV hier in België een reclame van een middel dat je bij kinderen op een wonde kon doen.  Een soort van "kunstmatige" laag dat je er als "doorzichtige pleister" op legt.  Je wondje is dan afgedekt en blijkbaar is het iets dat de huid stimuleert om te genezen.  Als het aan het topje van zijn oor is kan hij het in elk geval al niet oplikken-afknabbelen. 
Ik kan niet meteen de naam bedenken maar ik ben er eker van dat je het zou kunnen navragen bij een apotheker.  Lijkt me wel makkelijker dan een verband rond de oren.
Robbe is hier vorige week geopereerd en hij kreeg ook zo een plastieken laagje over zijn draadjes en litteken en dat begint er nu pas af te pellen.
#1789305
Je kan pure honing op de oorrandjes doen en dan een gaasje om het oortje vouwen, met een panty, daarvan knip je de tenen eraf en dan om haar hoofd, zo kan ze wel schudden, maar dan klapt ze ze niet stuk. En het gaasje blijft dan zitten.

Groetjes Anneke
#1790670
Veerle-scrappyToo schreef: 't is maar een idee en ik weet helemaal niet of het zou mogen bij honden.  Ik zag onlangs op TV hier in België een reclame van een middel dat je bij kinderen op een wonde kon doen.  Een soort van "kunstmatige" laag dat je er als "doorzichtige pleister" op legt.  Je wondje is dan afgedekt en blijkbaar is het iets dat de huid stimuleert om te genezen.  Als het aan het topje van zijn oor is kan hij het in elk geval al niet oplikken-afknabbelen. 
Ik kan niet meteen de naam bedenken maar ik ben er eker van dat je het zou kunnen navragen bij een apotheker.  Lijkt me wel makkelijker dan een verband rond de oren.
Robbe is hier vorige week geopereerd en hij kreeg ook zo een plastieken laagje over zijn draadjes en litteken en dat begint er nu pas af te pellen.
Dit heb ik ook eens bij mijn hond haar pootje gebruikt. Het arme dier kreeg er tranen van in der ogen. Ik zou het zeker niet aanraden!!!
Daarna heb ik het bij mezelf bij een wondje geprobeerd, en dat spul prikt behoorlijk.
#1791339
panty, sok om dr hoofd heb ik al geprobeert, alleen dan word de oorontsteking alleen weer erger
omdat dr oren dicht zitten. Maar ze klappert zo hard, dan die ook gewoon naar achteren schuift.

Zal vandaag even drainage comp halen.
Weet iemand of paard hetzelfde is als de hondversie???
Paardenwinkel heeft nl 20% korting op het grotere flesje en zit hier om de hoek
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door