Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1787971
Via de zoekfunctie kwam ik tegen dat degene die zegt dat je frambozenblad moet geven ook zegt dat je anders moet voeren bij loopsheid.
Doen jullie dit?!
En waarom wel of niet  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1787976
Ik heb hier nog nooit en teef anders gevoerd tijdens de loopsheid. Het enige wat ik zo zou kunnen bedenkn is dat als je zoeentje hebt die slapend door de loopsheid heegaat dat je dan ff wat minder voer geeft. Voor de rest is loopsheid voor mij een hele gezonde ziekte die verder geen aangepast menu vraagt.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1787983
Lizzy schreef: Ik zit in het boek van JdBL te lezen over loopsheid. En er staat : "de loopsheidperiode van een gezonde teef duurt kort en er is geen sprake van viesruikende afscheiding. Geef een teef een lichter dieet dan normaalgesproken en geef minder vlees. Geef speciale vrouwen kruiden zoals wilde framboosbladeren, kamille, rozebottels.

Dus ik zit te denken, is dat niet wat om framboosblad aan een loopse teef te geven? Ook om te voorkomen dat ze baarmoederontsteking krijgt na de loopsheid? Of slaat dat idee nergens op? Heeft iemand een idee?
Door Lizzy
#1788078
Ja, tis een quote van mij maar tekst van JdBL he :biggrin2:. Het enige dat ik zou doen is veel minder voeren in geval van sloomheid. Ik vind het niet gek hoor, om framboosblad te geven tijdens en na de loopsheid!
Door Lizzy
#1788262
MarijeEnBoomer schreef: Ja dat staat ook in de quote toch dat zij het zegt ;)
Maar sloom is ze dus  ::) dus minder voeren maar ook lichter?! Dus meer kip/gevogelte ipv lam en geit?!
Ja, ik denk dat minder en lichter voeren beide een goed plan is.
Door Jasmin
#1788276
Anders voeren bij loopsheid? Nou, eigenlijk doe je dat al! Je BARFt!

Ik zal je zeggen waarom ik dat zeg. Jasmin is nu 3 x loops geweest en is er de vorige 2 keer uitgekomen met een zware blaasontsteking en struviet (blaasgruis) in de urine. Oorzaak: waarschijnlijk omdat ze zo laag gaat zitten bij het plassen en met de loopsheid kunnen er dan makkelijk bacteriën bijkomen. De DA had gezegd dat ze de volgende loopsheid preventief antibiotica zou willen proberen. Maar ik, eigenwijs, wil toch even afwachten of het anders is nu ze barft. Het is nu de 18e dag na het begin van de loopsheid en het lijkt goed te gaan! (Afkloppen, afkloppen, afkloppen!) De vorige 2 x begon de blaasontsteking op te spelen meteen nadat het bloeden was gestopt, zo rond de 12e dag. Moeilijk vast te stellen is het dan, hoor, want is het bloed in haar plasje nou nog van de loopsheid of niet. En ze was sloom, plaste heel veel en zelfs in huis op een gegeven moment. Maar ook dat kan door de loopsheid komen. Toch maar naar de DA en het was idd goed mis. Er werd zelfs al gewaarschuwd dat ze haar hele leven aan dat dure Hill's voer zou moeten. Nou, dat zag ik echt niet zitten!

Daarom ben ik nu heel erg aan het duimen dat het toch aan het verkeerde voer heeft gelegen (Br**ken).  ;)
Door Lizzy
#1788281
MarijeEnBoomer schreef: Ze krijgt nu 400 gram op een dag. Hoeveel zal ik verminderen?!
Dat is niet zoveel?! Ik geloof dat ik dan om te beginnen alleen wat lichter zou gaan voeren.
Door Jasmin
#1788282
O. goed topic, trouwens!  :) Ik denk dat veel eigenaren van teefjes zich afvragen of die loopsheid een aanslag is op de gezondheid van je teef, omdat je merkt dat ze zich toch naar voelen in die periode.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1788298
Lizzy schreef: Dat is niet zoveel?! Ik geloof dat ik dan om te beginnen alleen wat lichter zou gaan voeren.
Nee ze eet nooit veel. Ze gaat miepen zodra ik dr menu 500 gram maak. Okay dus alleen kip, parelhoen, kwartel, kalkoen en heel hard denken wat ik nog meer voor vogel heb liggen  ;D Zal ik eend doen of niet omdat dat weer vet is  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door