Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#1788611
Tanja (boxer) is vorige week gedekt.
Nu is de loopsheid voorbij en sinds gisteren heeft ze gelige uitvloeiing.
Het stinkt helemaal niet maar is behoorlijk veel.
Nu houdt ze zichzelf totaal niet schoon, dus valt het extra op.

Ik ben vanmorgen naar de dierenarts geweest , deze heeft de uitvloeiing bekeken en een echo gemaakt van haar baarmoeder om baarmoederontsteking uit te sluiten.
De baarmoeder was op de echo zo klein dat hij nauwelijks te zien was, volgens de da is dit prima in dit stadium van de dracht.

Omdat ze mogelijk drachtig is willen we liever geen antibiotica inzetten en hij adviseerde om het goed in de gaten te houden (temp, geur uitvloeiing, veel drinken) en het voorlopig aan te kijken.
Zou ik nog iets kunnen doen, bijv beetje spoelen met molkosan , lactacyd oid?
Door Lizzy
#1788778
Mmmm. Een week geleden nog maar he? Dan kun je volgens mij nog geen framboosblad geven, is het wel? (misschien dat iemand dat weet - ik dacht vanaf 3 weken na de dekking maar ik weet eigenlijk niet of dat zo krap komt).
Door Hanny
#1789317
Ik heb geen idee over framboosblad wel, of niet.
Ik zou het uitspoelen met kamillethee, een paar keer per dag.
Dat zou eigenlijk wel genoeg moeten zijn. Misschien iets voor haar weerstand geven?

Hanny
Door K@rin
#1789388
het gebeurd heel vaak dat teven een week na de dekking uitvloeiing hebben ...
Soms geeft men dan Sinulox, maar ik geef de teven niets.
Mijn Romy had het ook als ze gedekt was.
Ik zou me geen zorgen maken, maar wel in de gaten houden.
Als het goed is, is ze "gewoon" drachtig  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1789742
Naar wat ik ondertussen begrepen heb is dit een vrij normaal verschijnsel. Zolang er geen bruine/groene stinkende drab uitkomt is er niet veel aan de hand. Ik zou in dit stadium ook zeker geen ab geven. Beetje schoonmaken en that's it.
Door tessa
#1789820
Bedankt voor het meedenken,
Ik heb het nog nooit gehad met een hond die gedekt is.
Nou is mevrouwtje ook echt wel een viezerik hoor, maakt haar niks uit wat eruit loopt :-X
Ik heb het een beetje ontsmet met een lichte dettol oplossing en ik heb het idee dat het iets minder wordt.
De dierenarts zei ook al dat het niks hoeft te zijn.
Ik ken wel de slijmdraden die je na een week of twee die ziet, maar dit is heel iets anders, vergelijkbaar met een puspiem van een reu.
Maargoed, het stinkt niet, ze drinkt niet veel en heeft geen koorts, dus ik hoop dat het snel overgaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door