Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#1788561
Hallo,

ik ben een tijdje niet geweest. Sinds een maand zijn we hier weer begonnen met de hondentraining en ik ben bezig Boef te leren naast de kar mee te lopen/rennen. Maar ik twijfel of ik er wel of niet mee door zal gaan.
Hij lijkt wat licht astmatisch, als ik er zo uit de losse pols een label aan moet hangen. Als hij op zijn rug ligt dan moet hij altijd kuchen. Zo'n keer of 4 en heel hard. Niet op andere momenten, alleen maar als hij op de bank ligt en net op zijn rug draait, in het begin. Na het kuchen is het over en blijft hij gewoon liggen. Verder lijkt zijn adem soms wat te piepen als hij rent, of niet echt te piepen, zo hard is het niet, maar ik hoor een lichte ruis zeg maar. Hij is verder helemaal in orde, voelt zich totaal in zijn hummetje, eet goed, mooie vacht en met gewoon wandelen en sprintjes die hij dan zelf trekt merk ik niets byzonders, dus hij lijkt in prima conditie. Ik wilde hem van de winter meenemen naar de bivakplaatsen en hem dan achter de sneeuwscooter aan laten rennen, (max 15 km, wordt rustig opgebouwd en in een rustig tempootje) maar ik twijfel dus of dit een goed idee is. Heeft iemand hier ervaring mee/suggesties? Longen, of kan het ook het hart zijn?

groetjes, Esther
Door Migudu
#1788564
Het kan iets zijn als kennelhoest, maar het kan ook overgevoeligheid voor de riem om de nek zijn.
Dat laatste had onze Migudu.
Ik zou even naar de da gaan.

Sterkte.

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1788571
Hoi Esther. Het klinkt mij iets bekend in de oren en bij Brutus was het zijn hart. Ik weet niet hoe lang dit al speelt maar ik geloof dat ik zelf even naar de DA zou gaan om ook zijn hart te laten controleren.
Door Esther Q
#1788610
Migudu, hij is idd erg gevoelig voor de halsband en gaat kuchen als hij aan een riem zit en trekt, maar dat is een andere kuch. Die heeft hij altijd gehad. Dank je voor het meedenken!
Lizzy, ik ben geneigd te zeggen dat het al wat langer speelt, maar pas vandaag viel me dat vreemde geluid echt duidelijk op. Dank je!
Door charmed
#1788718
Bronchitis, hartproblemen (vocht in de longen) of een tracheacollaps klinken vrijwel allemaal hetzelfde, zou toch de moeite waard zijn om te laten zien aan je da. Maar idd. ik heb hier allemaal tuigjes omdat halsbanden hier ook wel bij een paar veel problemen gaven.
Laatst gewijzigd door charmed op wo 13 okt 2010, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door