Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1788471
Het KVV voer met pancreas kan ik in de omgeving alleen krijgen van carnibest. Lees op bp dat afwisseling erg belangrijk is. Hoe kan ik afwisselen? Doe dit nu met groente en fruit.
Daar hij zijn ontlasting goed houd begin ik een beetje te experimenterenmet tussendoortjes. Wat kan ik verantwoord geven?
#1790854
Ik denk dat het voor een Epi hond belangrijker is dat zijn eten goed verteerd wordt. Aangezien Carnibest Pancreas compleet is, alle vitamines mineralen zitten erin. De CB Pancreas kan je onbeperkt voeren. Mijn oudje heeft het ongeveer 5 jaar lang gegeten, zonder problemen. Zij heeft de eerste jaren er niets anders bij gehad, totdat ze in balans was. Daarna ben ik heel langzaamaan een kleine snack bij gaan geven, of eens een schepje van een andere kvv of gemalen vlees, maar meer ook nooit. Maar dit kan alleen als een hond daar goed op reageert. Mocht braken en of diarree weer terugkomen, dan weet je gelijk dat de hond alleen pancreas kan eten.
#1793434
Hier ook een hondje, wat anderhalf jaar geleden pancreas problemen kreeg,,
Was zo goed als opgegeven door de da, mocht alleen nog het voer van de da, maar hij kwam maar niet aan,,, niet zo gek natuurlijk,, hoe moet je aansterken als je alleen maar blikmeuk mag van de da. En hij had toen ook buikwandonsteking, dus moest antibiotica hebben, toen knapte ie op, maar ik heb hem dus op de been gekregen met het pancreas voer van carnibest.
Alleen hij vond het niet te vreten,, dus hij at het niet.
Toen heb ik het in een blender gedaan, en ben gedwongen vier maal daags kleine beetjes gedwongen  gaan voeren., eerst met een spuit daarna met een plastic theelepel.
Toen was ie in korte tijd weer aangekomen, (hij woog op zijn slechts, nog maar 2,5 kilo) Zou rond de zes a zeven moeten zijn.
Nu zijn we anderhalf jaar verder,, hij weegt bijna zeven kilo vreet als  een wolf,, en krijgt geen pancreas meer, gewoon weer de andere kvv's, smul en ergique, met wat van wat wij over hebben erdoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door