Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#178794
JaDi74 schreef: Als ik een fruitmix maak voor Cujo kan ik dit dan ook invriezen? ???
Volgens mij wel ;)
Door Lizzy
#178814
Ja, beter is het natuurlijk om het vers te geven, maar vruchten laten zich goed invriezen hoor!
Door Jacqueline74
#178820
Ja we maken het ook vers :D maar ja ik wil een fruitmix maken van verschillende stukken fruit ;D en dan wordt het toch gauw te veel voor 1x en daarom wil ik het in de vriezer doen. ;)

Je kunt toch verschillende fruitsoorten menen. ??? En kan ik het beter in stukjes snijden of in de blender doen? Net zoals zijn groentenmix? ::)

Ik dacht dat zelf samenstellen zo simpel was, nou wij hebben nog vragen zat. ??? ::) >:( ;D

Jacqueline
Door Lizzy
#178823
Je kunt alle kanten op! Pureren mag, maar sommige (de meeste) fruit eten de honden ook prima op wanneer ze in stukjes gesneden zijn. Dus, wat jij makkelijk vindt!

Maarehhh, tis wel leuk he! Toch?! ;D 8)
Door Jacqueline74
#178841
ja het is heel leuk, en Cujo vindt het helemaal geweldig die lust geloof ik echt alles. 8)

Alleen we zijn soms bang dat we dingen verkeerd doen en dat hij dus dingen krijgt die hij niet kan verteren of waar hij ziek van wordt. Er staat ook zoveel informatie op dit forum dat je zelf soms gaat twijfelen of je het wel goed doet.

En we willen tenslotte het beste voor Cujo.

Jacqueline
Door Jacqueline74
#178844
Lizzy schreef: Je kunt alle kanten op! Pureren mag, maar sommige (de meeste) fruit eten de honden ook prima op wanneer ze in stukjes gesneden zijn. Dus, wat jij makkelijk vindt!

Maarehhh, tis wel leuk he! Toch?! ;D 8)
We gaan gewoon weer wat in elkaar draaien en dan denk ik dat het best goed komt. Gewoon wat dingen in de blender andere in stukjes dan wordt het vanzelf een lekker prutje.

Jacqueline
Door Lizzy
#178879
JaDi74 schreef: ja het is heel leuk, en Cujo vindt het helemaal geweldig die lust geloof ik echt alles. 8)

Alleen we zijn soms bang dat we dingen verkeerd doen en dat hij dus dingen krijgt die hij niet kan verteren of waar hij ziek van wordt. Er staat ook zoveel informatie op dit forum dat je zelf soms gaat twijfelen of je het wel goed doet.

En we willen tenslotte het beste voor Cujo.

Jacqueline
Als je twijfels hebt: altijd vragen! En, wat je misschien ook kunt doen is eens alles op een rijtje zetten wat je aan hem geeft (onder menu) zodat we een beetje met je mee kunnen kijken.

Maar, als je de echte basisdingen goed in de gaten houdt (er staat het e.e.a. in de Barfplaats bieb over wat je absoluut niet mag geven bijv. en er staat ook een lijst met wat je allemaal wel mag geven), dan gaat het niet mis hoor. En verder moet je gewoon nooit overdrijven. Dus nooit van dingen heel veel geven. Overal waar te voor staat....
Door Jacqueline74
#178891
Nee ik denk ook dat het wel goed gaat hoofdzakelijk krijgt hij Bibi en dat is compleet. ;D

Daarnaast prutsen we af en toe zelf wat bij :D omdat het zo leuk is. We zullen binnenkort wel eens opschrijven wat hij krijgt maar dan moet ik even nadenken. ::)

Verder vinden wij dit een geweldig forum ;D en het allerleukste vinden we dat hij zoveel mag. Dus niet alleen maar droge brokken wat de meeste mensen geven. :P (wij geven alleen nog maar kvv) :)

Jacqueline
Door Lizzy
#178926
Pfff..... Ehhhh.... 100 gram ofzo? (volgens mij weegt het gemiddelde stuk fruit ongeveer 100 gram).
Door 202spots
#179299
Ik pureer 'n heleboel verschillend fruit in 1 keer,en bewaar 't in kleine plasic bakjes in de vriezer.
Meestal voor 'n maand tegelijk invriezen.
Ze krijgen meestal s'morgens zo'n 2 eetlepels van de fruit mix,door hun cottage cheese gemengd (met gemalen nootjes/zaadjes.)
Vaak krijgen ze s'middags ieder 'n halve appel die ze zelf in stukjes kluiven.
Door Jacqueline74
#179604
202spots schreef: Ik pureer 'n heleboel verschillend fruit in 1 keer,en bewaar 't in kleine plasic bakjes in de vriezer.
Meestal voor 'n maand tegelijk invriezen.
Ze krijgen meestal s'morgens zo'n 2 eetlepels van de fruit mix,door hun cottage cheese gemengd (met gemalen nootjes/zaadjes.)
Vaak krijgen ze s'middags ieder 'n halve appel die ze zelf in stukjes kluiven.
Bedankt voor de info en Cujo vindt het inderdaad ook lekker om een halve appel of peer zo op te kluiven. Hij eet meer fruit dan de rest van de familie en hij vindt het ook nog lekker ook!
Door Yari
#183982
JaDi74 schreef:

Bedankt voor de info en Cujo vindt het inderdaad ook lekker om een halve appel of peer zo op te kluiven. Hij eet meer fruit dan de rest van de familie en hij vindt het ook nog lekker ook!
Haha! Dat is hier dus ook zo! Voor m'n hond zoek ik alles uit en ben ik van alles aan het maken en voor mezelf let ik daar niet zo op....en eet ook echt niet elke dag volgens die gezonde schijf, dus zus en zoveel fruit en zoveel groentes e.d. Raar hè dat je het voor je beessie wel allemaal uit loopt te zoeken?! Maar het is gewoon leuk om te doen en fijn om te weten waarom je wàt voert. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door