Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1787134
Kreeg vandaag een bakje kippelevertjes van iemand.
Oke leuk voor de hond maar ik heb al zoveel orgaan in mijn diepvries liggen...
Maar nu bedacht ik dat we voor de jonge honden cursus een extra lekkere beloning mee moesten nemen (de trainster had vorige keer zelf gehaktballetjes meegenomen), dus misschien kan ik ze daarvoor gebruiken?
Maar hoe kan ik ze dan het beste bereiden?
1. Koken, of worden ze dan stug?
2. Bakken, of worden ze dan ook droog?
3. In de oven drogen?
4. Vermalen en balletjes van maken?
Help, weet het echt niet! En zou hij dat dan ook als superspeciale lekkere traktatie zien of niet?
Als ik de levertjes (hele kleine stukjes natuurlijk) gebruik bij het trainen is dat dan niet te veel lever?
Moet ik dan wat zijn orgaan hoeveelheid afhalen door de week (is 10%)?
Door Nadia
#1787190
Ik zou ze drogen, dan blijven de voedingswaarde gewaarborgd.

Ik zou het niet verrekenen in mn menu, of het moet al heeeel veel zijn.. Je kunt het ook als super beloning gebruiken naast je andere beloningen..
Door BbvDoerak
#1787789
Oke thanks allemaal, ga het morgen drogen. Ben benieuwd hoe hij er op zal reageren.
Wat gebruiken jullie overigens als trainingssnoepjes/beloning?
Ik had tot nu van die zachte snoepjes (van die kleine zachte botjes met allerlei smaken) maar volgens mij vond hij die niet meer bijzonder genoeg ;). De gehaktballetjes op de cursus vond hij iig. wel super maar is dat goed voor een hond (rundergehakt, beschuit en ei en dan balletjes maken en koken)?
Door Nadia
#1787990
Ik weet welke snoepjes je bedoeld. Die vond Kain ook niet bijzonder genoeg :)

Je kunt ook rundergehakt drogen.. Balletjes van maken, of platte schijfjes en dan in de droogmachiene/oven drogen.
De rundergehaktballen met beschuit kan wel.

Ik droog eigenlijk maar net waar ik wat te veel van heb. (laats was het ook lever). Nu droog ik Voor Kain zijn dagportie. Op woensdag wanneer training is, krijgt hij 270 gr vleesbot + 300 gram spiervlees, dit weeg ik van te voren af, gooi het met enig structuur in de droogmachiene en voer ik zijn maaltijd tijdens de training. Daar ga ik vanaf morgen mee beginnen. Normaal krijgt hij geen eenden/kippennekken, maar dit laat zich wel drogen, dus krijgt hij vanaf nu 1x in de week nekken gedroogd + klein geknipt. In mijn droger krijg ik voor 2 woensdagen + nog wat extra gedroogd.

Ik droog nu ook eendenvoetjes (als jackpot beloning) en ik had nog witvis, dit eet hij niet graag, dus dat ligt nu ook in de droger.

Je zou met deze theorie ook kvv kunnen drogen, of wat fruit, wat je maar net wilt.
Long is ook populair om te drogen (weining calorieën)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door