Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Babsie
#1787337
Onze honden krijgen allebei als basis de 100% lamversie van Lotgering (i.v.m. allergieen) maar ik zou graag eens per week een visdag in willen lassen.
Wat kan ik ze het beste geven enne......hoe kom ik daar aan? Ik lees wel eens iets over zalmkoppen ofzo maar waar halen jullie die? Gewoon bij de plaatselijke vishandel? En vries je die dan eerst in??
Vertel vertel vertel!
Door Lizzy
#1787343
Wat voor allergie hebben jouw honden?

Ik zou zelf maar eens beginnen met 1 klein visje, bijvoorbeeld een sardientje. En dan eens kijken hoe je honden het daarop doen. Vaak is 1 maaltijd met alleen vette vis vragen om problemen. Zat honden die er tegen kunnen hoor, maar ook zat honden die moeten overgeven of diarree krijgen van 1 maaltijd met alleen vette vis.

Ik zou zeggen: langzaam introduceren.

Zalmkoppen haal je inderdaad bij de visboer. En die vries je zekerheidshalve even in (hoeft eigenlijk alleen bij vis uit de Atlantische oceaan maar met al die gekweekte vissen zou ik geen risico nemen).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 12 okt 2010, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Babsie
#1787470
Ik wil er sowieso even mee wachten omdat ik ze net stabiel heb maar dan ga ik met de tijd inderdaad langzaam aan eens iets toevoegen aan een gewone maaltijd, kijken hoe ze daar op reageren.

Oja.....onze Bulldog heeft een contactallergie en beide honden zijn sowieso allergisch voor kip en rund. Ik heb ze nu net weer stabiel op lam dus ga even stoppen met experimenteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door