Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#1787178
Was vandaag iemand bij de buren die veel met politie honden doet en vond Ukkie een mooie pup tot dat hij hem in de bek keek en schrok van de onderoverbeet waar wij vanaf weten (9mm). Moest de pup maar gelijk terug brengen en een andere halen volgens de man krijg je de grootste problemen mee, nou terug brengen doen we dus lekker niet we wisten er van en dieren arts hadden we er al over gebeld en zou niet echt voor problemen gaan zorgen.

Maar toen kwamen we op de voeding uit en gelijk dat het niet goed was dat ik Canivoer geef en geen puppy brokken. De puppy brokken waren volgens de man erg belangrijk voor een pup.

Maar als ik hier zo alles lees kan ik niet echt een probleem vinden van het geven van Canivoer geef 5 soorten dus krijgt alle bouwstoffen in mijn ogen binnen.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op do 14 okt 2010, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1787184
wees gerust , ukkie kan gerust carnibest  eten en later zelfs barfen  ;) 
je stoere tekkel krijgt alles binnen wat hij nodig heeft ......
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1787200
Inderdaad, wees gerust. Jouw hond komt niks te kort met dit voer. Wil je problemen, dan zijn puppybrokken het juiste recept.

Wat voor problemen je krijgt met de onderbeet moet de tijd leren, maar er is maar weinig wat niet operatief opgelost kan worden. verder lopen en eten ze vaak prima met een centenbakje. :)
Door Pedro98
#1787217
[quote="Angelique"]
Inderdaad, wees gerust. Jouw hond komt niks te kort met dit voer. Wil je problemen, dan zijn puppybrokken het juiste recept.

Wat voor problemen je krijgt met de onderbeet moet de tijd leren, maar er is maar weinig wat niet operatief opgelost kan worden. verder lopen en eten ze vaak prima met een centenbakje. :)
[/quote]

Onderbeet is toch dat de onderkaak te kort is zo staat het ook in het paspoort als ik me zo even niet vergis.

En wat het voer betreft was er ook niet zo heel bang voor, denk dat de meeste mensen eigenlijk alleen de brokken in hun hoofd hebben wat al jaren aan de honden gevoerd word. Maar er niet bij denken dat toen de hond er was er nog geen brokken fabriek stond en toen wisten ze ook allemaal gezond te blijven.

Maar toch blijf je dan als nieuw kommer in het vervoer geven een beetje aan het denk van doe ik het nou wel of niet goed.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1787224
is onderbeet eigenlijk erfelijk , ik bedoel komt dit dan regelmatig voor bij een teckel?

is me eigelijk nooit opgevallen :-[
Door Pedro98
#1787260
[quote="lauraV"]
is onderbeet eigenlijk erfelijk , ik bedoel komt dit dan regelmatig voor bij een teckel?

is me eigelijk nooit opgevallen :-[

[/quote]

Is de tweede teckel van ons de vorig Pedro nergens geen last mee gehad. Uit dit nest was Ukkie de enigste die er last van had de rest hadnergens geen last van. Dus ja waar het vandaan komt geen idee zal wel aan een bepaalde groei scheut komen.
Door smulpaap
#1787294
Ik heb hier ook een centebakkie van 9 jaar en die barft prima hoor . Moet alleen spier en orgaanvlees snijden voor haar . In dit geval een Engelse bulldog
Als het er op aan komt Barft ze nog beter dan de andere bull zonder centebakkie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1787439
[quote="Pedro98"]
Onderbeet is toch dat de onderkaak te kort is zo staat het ook in het paspoort als ik me zo even niet vergis.

En wat het voer betreft was er ook niet zo heel bang voor, denk dat de meeste mensen eigenlijk alleen de brokken in hun hoofd hebben wat al jaren aan de honden gevoerd word. Maar er niet bij denken dat toen de hond er was er nog geen brokken fabriek stond en toen wisten ze ook allemaal gezond te blijven.

Maar toch blijf je dan als nieuw kommer in het vervoer geven een beetje aan het denk van doe ik het nou wel of niet goed.
[/quote]

Bij een onderbeet staat het ondergebit ruim voor het bovengebit. De onderkaak is dan te lang t.o.v. de bovenkaak. 

Lekker extreem....zo dus

Afbeelding
Door Pedro98
#1787489
[quote="Angelique"]
Bij een onderbeet staat het ondergebit ruim voor het bovengebit. De onderkaak is dan te lang t.o.v. de bovenkaak. 

Lekker extreem....zo dus

Afbeelding
[/quote]

Sorry mij fout is inderdaad een overbeet van 9mm als ik in zijn bekje kijk zie ik de hoektandjes wel tegen boven tandvlees komen dus even in de gaten houden maandag gaat hij naar de DA dus even horen wat hij zegt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1787519
[quote="Pedro98"]
Sorry mij fout is inderdaad een overbeet van 9mm als ik in zijn bekje kijk zie ik de hoektandjes wel tegen boven tandvlees komen dus even in de gaten houden maandag gaat hij naar de DA dus even horen wat hij zegt.
[/quote]

Voor een overbeet geldt eigenlijk hetzelfde. Als er al problemen komen dan is dit meestal operatief wel te verbeteren. Voordat je conclusies kunt trekken moeten de kaken toch eerst een end uitgegroeid zijn. Omdat deze onafhankelijk van elkaar groeien kan na een jaar het allemaal wel meevallen. Ondertussen moet je het gebitje in de gaten houden dat het wel sluit en/of dat er geen hen ergens in gaan prikken waar ze in horen te prikken.
Door Bosliefje
#1787997
Uit ervaring weet dat een onderkaak soms achterblijft in de groei, maar dat het later toch weer een goed schaargebit gebit kan worden. Mijn dierenarts bevestigde toendertijd dat hij dat wel meer gezien had.
Door Pedro98
#1788932
Zal het maar even bij deze post in zetten.

We zitten te denken aan een Kong voor pups, dit omdat hij dan als hij de ochtend alleen moet zitten in de bench toch lekker bezig is en zich dan misschien wat minder alleen voelt. Of gaat dat niet werken op deze manier, willen dan zijn eerste maaltijd er dan in gaan doen (carnivoer) of is dit niet het juiste voer om er in te doen.

Gaat dan om deze http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139449
Door dancingdaydream
#1789230
pff, ik vind dat ook weer zoiets he... DAt je hem dan maar meteen terug moet brengen.. alsof de minder perfecte hondjes geen recht op een leuk leven hebben?

Maar idd, gewoon lekker vlees en geen brok geven :)

Ik zou je aanraden om ook ivm zijn onderbeet de medium kong te nemen, en dan de puppy of senior versie :) Zijn van zachter rubber, en is vaak makkelijker voor de kleinere honden. Ook kunnen ze bij de medium er beter bij :) Heb voor Yuun zelf 2 mini's, maar ze was bij een vriendin laatst met een medium aan het spelen, en dat was eigenlijk veel beter geschikt :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door